Kemi
Let pH og mængdeberegning hjælp!
30. september 2016 af
OnceUponATime (Slettet)
-
Niveau: B-niveau
Er svaret spørgsmål A rigtig. Jeg er altså rigtig dårlig til kemi og ved ikke om det er rigtigt, men kan fornemme at opgaven er ret let.
Og så i spørgsmål B forestiller jeg mig, at jeg skal afstemme reaktionen for at finde ud af, forholdet reaktionen foregår i. Men jeg synes jo, at reaktionen er afstemt. Reaktionen blev givet ved opgaven.
Såfremt reaktionen er som den skal være, tænker jeg, at jeg skal bruge formlen m=M*n. Vil det være korrekt. Og hvis forholdet skulle være 1:2 så ved jeg ikke om jeg skal dele eller gange med to. Min beregning og opgaven er vedhæftet. Det er opgave 13a.
Og så i spørgsmål B forestiller jeg mig, at jeg skal afstemme reaktionen for at finde ud af, forholdet reaktionen foregår i. Men jeg synes jo, at reaktionen er afstemt. Reaktionen blev givet ved opgaven.
Såfremt reaktionen er som den skal være, tænker jeg, at jeg skal bruge formlen m=M*n. Vil det være korrekt. Og hvis forholdet skulle være 1:2 så ved jeg ikke om jeg skal dele eller gange med to. Min beregning og opgaven er vedhæftet. Det er opgave 13a.
Vedhæftet fil: image.jpg
Svar #1
30. september 2016 af Skaljeglavedinelektier
a) Der gælder for stærke syrer at:
![[H_3O^+]=c_s](https://media.studieportalen.dk/images/equations/J4v0X9q89XwOrvyJ6luUkw==.gif)
Dette betyder, at pH kan beregnes med formlen:

Herved er din beregning korrekt.
b) Reaktionen er afstemt korrekt. Der skal gælde, at stofmængden af basen og syren er ækvivalente for, at der er tale om neutralisation. DIn formel kan godt bruges.
Skriv et svar til: Let pH og mængdeberegning hjælp!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.