Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 16581 til 16600 af 36005
-
Bare ET spørgsmål....!
Forumindlæghvad er proportionalvalg....? -
Gør rede for andengradspolynomiets graf
ForumindlægHvad betyder det at man skal gør rede for andengradspolynomiets graf? Er det, det med at: et andengradspolynomium er en funktion af formlen f(x)=ax2+bx+c. Tallene a, b og c kaldes polynomiets koefficienter og grafens udseende afhænger af koefficienterne a, b og c. a) Hvis a>0 er den gl... -
To former for permutationer?
ForumindlægDer findes to mennesker og to stole. Multinomialkoefficienten angiver antallet af kombinationer: (1-1) =1 . Det er en på hver stol. (2-0)=1 . Det er to på en stol og en tom. I alt = 2. Antallet af permutationer: (1-1) = 2 (2-0) = 2 I alt 4. Den nye permutation er rækkefølgen på én stol. (1-... -
Identitetsdannelse - indvandrere og efterkommere
ForumindlægJeg mangler gode ideer til hvilke teorier og teoretikere, der kan bruges til at svare på følgende spørgsmål; "Hvorfor har efterkommere et større behov for at udtrykke deres religion end indvandrere" - Her specielt henvendt til indvandrere og efterkommere fra muslimske lande. På forh... -
Forskel på redoxreaktion med organisk stof og uorganisk stof?
ForumindlægHvad er forskellen mellem en redoxreaktion med uorganiske stoffer og organiske stoffer. Jeg ved godt hvad organisk og uorganiske er, men kan ikke gennemskue forskellen i reaktionen. -
Niveau linjer
ForumindlægHej allesammen. Sidder og skal forberede mig til eksamen her i morgen. Når man skal udregne niveau linjer, kan man så bruge et hvilket som helst tal? Har ikke helt forstået hvordan det fungere, og hvad er formålet med niveau linjer? På forhånd, tak. -
Kapital
ForumindlægHej allesammen :) Der indsættes 5000 kr. i banken til en årlig rentefod på 1,6% med helårlig rentetilskrivning. Angiv forskriften for den funktion, der beskriver kapitalen som funktion af antallet af år efter indsættelsen af beløbet. Hvor mange år skal kapitalen stå, inden den er vokset til 7000... -
Impuls. Haster
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en rapport om impuls, hvor forsøget gik ud på at bevise impulssætningen. jeg kunne rigtig godt bruge nogle links til masser af baggrundsviden, da indholdet vores egen lærebog er sparsomt. Jacob. -
andengradsgraf
Forumindlæghvis man har en graf for en andengradsligning i et kordinatsystem, hvordan kan man så bestemme fortegn for tallene a,b og c ? Jeg kender ikke forskriften. og den kan ikke findes da det er uden hjælpemidler. Har kun grafen i et kordinatsystem.. jeg ved at man se om a er negativ eller positiv ved ... -
PÆN ORDEN
ForumindlægHey.. Jeg vil gerne lave din opgave i pæn orden !! Alle opgaver modtages, dog ikke mattematik, eller nogle fag man ikke har i folkeskolen f.eks psykologi, filosofi osv. jeg retter IKKE komma-punktum osv. fejl. KUN orden så den bliver lettere at kigge på.. får normalt 9-11 i orden :D :) bare ... -
Fortegn?
ForumindlægEn funktion (f) er bestemt ved f(x)= x-3/x^2-6x+8 Bestem definitionsmængde, nulpunkter og fortegn for f. Hvordan finder jeg de tre ting? Min graf bryder sammen på min LM når jeg prøver at tegne grafen, hvorfor? på forhånd tak :) -
Sandsynlighed
ForumindlægDet er noget jeg er virkelig dum til.. Opgaven lyder således: En forening tilbyder sine medlemmer en studierejse. Der er plads til 30 personer på rejsen, og udvælgelsen sker ved lodtrækning blandt ansøgerne. Det viser sig, at 55 personer ansøger om at komme med på rejsen. Blandt ansøgerne er to ... -
faktorisering
ForumindlægHvordan løser jeg denne opgave ? Nogen der kan hjælpe ? Forkort følgende brøk: a) 4x^2+4x-3/4x^2-1 -
Differentialligninger
ForumindlægHej Jeg søger også hjælp til flg. spørgsmål: 1) redegør for differentialligninger af typen dy/dx = ky (bevis) 2) redegør for differentialligninger af typen dy/dx + ay = b (bevis) Håber nogen kan hjælpe -
dipol-dipol, van der waals'
ForumindlægHej! Er der nogen der kan forklare mig hvordan man finder ud af noget er dipol-dipol ? Jeg ved at CH3Cl er, men jeg kan simpelthen ikke regne ud hvorfor. Og også kort om Van der Waals' forces. Igen ved jeg at CH4 er. Mit bedste bud er at det er fordi det er en kort alkan ? Mvh Ninna -
sansynlighed
ForumindlægEn bueskytter mener at han kan ramme plet i 90% af tilfældene.Det går vi ud fra i det følgende . a) Hvor stor er sansyligheden for at han rammer 9 ud af 10 skud? b)10 ud af 10 skud? c) 5 ud af 10 skud? -
Middelværdi?
ForumindlægHej, hvordan beregner man helt præcis middelværdi for binominalfordeling? (altsp hvilke tal er det man skal bruge i formlen E(X)=n*p??) -
Gøre rede for at funktionen er differentiabel?
ForumindlægHej. Har problemer med at finde ud af hvad der menes med gør rede for at funktionen er differentiabel i x0. Det er mundtlig eksamen mat A. Skal jeg starte med at forklare hvordan man har fundet frem til differenskvotienten via sekant, eller skal jeg bare direkte smide mig igang med at hvad beteg... -
ANALYSE
ForumindlægEr der nogen, som ved om man til eksamen først skriver analysen, eller om det er fortolkningen? -
Hvad skal der til for at bestå fysik?
ForumindlægHej Jeg skal op i fysik B, som min sidste eksamen, og jeg er rædselsslagen for at dumpe, da jeg har meget svært ved faget. Hvis jeg dumper, betyder det, at jeg ikke kan komme ind på min drømmeuddannelse, da faget skal være bestået. Men hvis jeg dumper til eksamen, er det så den gældende karakter...
