Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 16641 til 16660 af 21415
-
TYRKISK!!
ForumindlægJeg skal holde et oplæg om Istanbul om nogle dage, og jeg har bl.a. valgt at komme ind på et meget berømt digt af en meget berømt tyrkisk digter Necip Fazil Kisakürek. Men jeg bliver nødt til at oversætte dette digt til dansk, så præcist som muligt, for de andre i klassen forstår det. Jeg håber ... -
Offer = overgangsrite?
ForumindlægKan et offer også være en overgangsrite? (-: -
Hjælp! Historisk kilde: Dårskabens pris - Erasmus af Rotterdam
ForumindlægJeg skal op til historie i morgen og jeg har blandt andet trukket denne kilde: http://verdenidanskperspektiv.systime.dk/index.php?id=1418 Dårskabens pris.. Men jeg har ikke fået helt fat i, hvem det egentlig er han kritiserer og hvad det er han vil med den. Synes han at kristendom er en stor ... -
Film
ForumindlægHej Har set filmen "Mickybo and Me", vi skulle så skrive hvad vi tror der vil ske med dem gennem 30år. Har rettet den, men er der nogle der alligevel vil se på den? På forhånd tak I think this happen during this 30 year: The bridge is spear and the Catholics can’t get over to th... -
hvordan virker en Microbølgeovn og Elektromotor
ForumindlægNogen som kunne forklare det? -
PLZZZ HJÆLP!
ForumindlægHej alle sammen.. kan I ikke med den følgende opgave, jeg kan bare ikke finde mening i den`? Et grantræ der vokser 11,7 m fra det nærmeste punkt på et hus skal fælles. I afstanden 9 meter fra træet måles vinklen mellem vandret og sigtelinjen til træets top til at være 52 grader. Kan træet ris... -
brugen af ironi i en artikel
ForumindlægHej. Jeg sidder her med en artikel, om ungdomshuset fra ekstra bladet. I min opgave skal jeg karakterisere sprogbrugen, og i denne artikel bliver der anvendt meget ironi. Jeg skal så skrive hvilken betydning ironien har i teksten. Så ville høre om i, ikke kan hjælpe mig lidt ud her. på forhånd tak -
psykoanalyse af diget Aftnerne var næsten de værste?
ForumindlægEr der nogen, som har lavt en psykoanalyse af diget Aftnerne var næsten de værste? Jeg mangler kun hjælp til fortolkningsdelen, jeg kan ikke finde den røde tråd i hvordan digtet skal analyseres. -
Cand.oecon eller Cand.merc?
ForumindlægHej studieportalen! Faldt over denne side efter en søgning på Google, så nu prøver jeg lige selv at oprette et indlæg :) Det ser ud til, at der er rigtig mange brugbare svar herinde, så jeg håber I kan hjælpe mig. Jeg færdiggør min bachelor (HA på engelsk) her til sommer og vil direkte i gang m... -
forskellen på en retningsvektor r hat og en normalvektor?
Forumindlæghvad er forskellen på de to? de virker ens umiddelbart? -
Beregn antal af molekyler
ForumindlægNogle som muligvis kan forklare mig hvordan jeg skal bruge de forskellige tal? Ifølge Avogadros lov har 1 mol ved standardbetingelserne det samme rumfang for alle gasser. Dette rumfang viser sig at være lig med 22,42 L. NA = 6,022 * 1023 mol-1 N = n * NA 2,1 vi ser en gas af kvæl... -
HASTER!! Valg af AT-fag
ForumindlægTil AT-eksamen, vil jeg gerne skrive om ozonlaget og klimaforandringer, og hvilke konsekvenser den har for naturen. Jeg kunne godt tænke mig at biologi skulle være det ene af fagene, men til fag nr. 2, er jeg lidt i tvivl... Kemi eller fysik? Jeg skal vælge fag imorgen tidlig, så hvis nogen har e... -
Jeg tuder - helt seriøst`- hjælp
ForumindlægHej allesammen , ja min overskrift lyder korrekt. Hver gang vi får en opgave for ender jeg med at lave den allesidste dag , og nogen kan jeg være oppe til klokken lort om natten. - ville seriøst ud af det her , kan i hjælpe mig? -Har i selv haft det sådan? Jeg er meget god i skolen, men det er ba... -
Differentialligninger - gør rede for
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med at finde ud af hvad dette delsprøgsmål betyder: Gør rede for forskellen på eksponential vækst og logistisk vækst. Håber nogle kan hjælpe mig - det er til mundtlig mat. Er det et bevis, eller bare en redegørelse for hvad forskellen er ? :) -
Parameterfremstilling
ForumindlægHej alle! Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til opgave B og C... Jeg er fuldstændig lost... -
Er blevet taget for snyd
ForumindlægHej. Jeg har været til terminsprøve i fysik sammen med resten af min klasse. Vi har stort set hele klassen brugt skype, og har delt vores opgaver med hinanden. Nu er vi så blevet taget, og skal til samtaler imorgen. Nogen der har en ide om hvilke konsekvenser det kan få.... Jeg ved godt at... -
Klassesamfund
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive en samfundsfag opgave, om klassesamfundet i Danmark. Jeg skal nu finde to teoretikere, en for og en imod. Jeg har valgt Karl Marx til at være for, men mangler en teoretiker som er imod. Nogen der kan hjælpe mig? -
referat af Nætterne i beirut
Forumindlæger der nogen der kan give mig et lille referat af nætterne i beirut forfatter Brigitte blobel tak på forhånd -
bonussnit
ForumindlægGanger man eller plusser man bonussnittet ? -
Mystisk fysik opgave
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har løst delopgave b i denne opgave fra min fysik eksamen, men er ikke sikker på om jeg har lavet de rigtige antagelser omkring elastisk stød. Nogen der kan fortælle mig hvordan den skal laves? Og måske et facit hvis ikke det bliver for besværligt
