Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16681 til 16700 af 156338
-
Skift fra HTX til STX?
ForumindlægHej. Jeg står med det problem at jeg meget gerne vil skifte gymnasium. Efter at have fået en ny klasse her til jul synes jeg at det er gået helt galt socialt. Jeg føler mig lidt malplaceret i klassen, da jeg har meget lidt til fælles med de fleste i klassen. Jeg kunne godt tænke mig at skifte gym... -
Mundtlig matematik.
ForumindlægHej.Jeg skal op i mundtlig matematik i folkeskolen (9. klasse).Nu skal vi jo allesammen op enkeltvis, derfor er jeg en smule bange for at noget går galt.Jeg får normalt 8 i skriftligt matematik, men er på en eller anden måde indstillet på, at jeg godt kan få en to-cifret karakter i mundtlig matem... -
Statskundskab
Forumindlæghvor god skal man være til matematik for at klare statskundskab i århus? -
San Francisco jordskælvet 1906
ForumindlægHej, Undrer mig over hvilke konsekvenser medførte jordskælvet i 1906? Ændring af politik, litteratur, kultur osv? Mine fag er Naturvidenskab og Engelsk - så vidt jeg kan forstå så kan jeg benytte mig at den naturvidenskabelige metode og den ifølge AT bogen kan jeg tage fat i politis... -
Årskarakter - stx
ForumindlægHvis man fx har fået 7 i samfundsfag c i årskarater og derefter fik man at vide at man skal op i samfundsfag. Ville kun eksamenskarakter gælde? eller er det begge to, altså års- og eksamenskarakter? -
02 i eksamen :(
ForumindlægHej For en uge siden var jeg op i samfundsfag og endte med at få 02. Inden prøven havde jeg nogle personlige problemer, som helt klart påvirket min forbedredelse til samfundsfag. Jeg fik 12 i årskarakter og det gjorde mig endnu mere skuffet, fordi jeg er faktisk rimelig god til samfundsfag. ... -
overgangsmetaller
Forumindlæghej... nogen ka hjælpe med at fortælle hva overgangsmetaller er , og hvorfor de er specielle :-) -
Hjælp!
ForumindlægEr i gang med en bio-rapport, og der er et spørgsmål, jeg simpelthen ikke kan hitte ud af... Hvorfor kan iltindholdet i venerne svinge fra 0-180 cm3 pr. liter? -
Gode opgaver på SP
ForumindlægI denne tråd kan man linke til de opgaver, man har fundet på Studieportalen.dk og som man synes er gode. Jeg er lige begyndt at søge på SSO'er inden for matematik og faldt over denne her: Fourierrækker (Gibbsfænomenet). https://www.studieportalen.dk/Papers/Paper.aspx?id=1124 Begrundelse: Wow... -
Astronomi
ForumindlægHej. Har fået sådan en overskrift Bestemmelse af afstande: Jorden i solsystemet. er totalt blank - hva kan jeg komme ind på? sevf. jorden i solsystemet men hva ellers? -
forhøjelse af gennemsnit
ForumindlægHvis man i 2.g står med et gennemsnit af afsluttede fag på 8,1, er det helt umuligt at forhøje sit gennemsnit til cirka 9,8 til 3.g? Det er jo næsten to karakter højere... Er der nogen der har prøvet at forhøje sit gennemsnit så meget i løbet af et år og tog det meget indsats? -
UCAS ansoegning
ForumindlægHej alle. Jeg sidder i disse dag med min Ucas ansoegning, men jeg bliver ved med at ramme ind i begreber og krav, som jeg har svart ved at konvertere til danske termer (ved nogle ting er dette dog ogsaa unoedvendigt). F.eks. udfylder jeg pt. min uddannelseshistorik og alllerede her er jeg i tvi... -
Fuld HF med fjernundervisning på ét år
ForumindlægEr der nogle der har erfaring med at tage en fuld HF ved hjælp af fjernundervisning? Hvor lang tid brugte I? Hvordan er undervisningen i forhold til en normal HF? Al erfaring er mere end velkommen. -
Find y-koordinaten
ForumindlægHvis jeg har en tangent som skærer ved punktet P. og jeg ved x-koordinaten, hvordan finder jeg så y? -
Engelsk rettelse
ForumindlægJeg vil lige høre om, der er nogle med gode engelsk kundskaber, der gider kigge min stil igennem efter fejl? -
reducér
Forumindlægreducer (2a+2b)/(a^2b+ab^2) kan det passe at det bliver (a^2+b^2)/(a^2b+ab^2)=b+a? -
Ha(MAT) og faglig supplering?
ForumindlægHej. Nu skal jeg jo snart beslutte mig om hvilken videruddannelse jeg vil vælge, og jeg har længe været sikker på at det skulle være almen på CBS, men efter at have læst på ug, cbs.dk, og snakket med venner osv, er jeg blevet mere interesseret i ha(MAT), og det skyldes ikke mindst at jeg ... -
STIL TIL IMORGEN
ForumindlægHej er ikke super til at analysere og er bange for jeg har gentaget mig selv? Travelling ,, At rejse er at leve’’ this is an old saying, said by a famous Danish fairy tale author named H.C. Andersen. H.C Andersen himself traveled a lot, and that has affected his stories. The author wa... -
Kan jeg ikke læse videre?
ForumindlægJeg afslutter STX på mandag, men jeg er meget i tvivl med hensyn til om jeg overhovedet kan komme ind på nogen videregående uddannelse. Angående matematik på A-niveau. Årskarakter: Her har jeg fået 4 i mundtlig matematik og 02 i skriftlig. Eksamenskarakter : skriftlig 00 og mundtlig 0... -
Ligning med potens og kvadratrod (sammensat funktion)
ForumindlægHej jeg er ved at læse mat op på A niveau men jeg har glemt alt fra da jeg gik på gym, så jeg har brug for hjælp med følgende som er under emnet ''sammensatte funktioner'': g(x)= sqrt(x) + 1 f(x)=x^2 - 4x + 4 Løs ligningen (g(fx))=1 så jeg tænker jeg sætter f(x) ind som den in...
