Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 16701 til 16720 af 60202
-
Beregn afstand
ForumindlægHej Nogle som kan hjælpe: beregn afstanden mellem vognens midtpunkt og punktet P(7,4), når bilens midtpunkt befinder sig i koordinatet (0,0). -
Definitionsmængde af f(x) = ln(1+2x) - 1/3x
ForumindlægHej :) Jeg skal løse følgende opgave: En funktion f er bestemt ved f(x) = ln(1+2x) - 1/3x Bestem definitionsmængden for f Gør rede for, at funktionen har en størsteværdi, og bestem den eksakte værdi af denne. Gør rede for, at grafen for f har en tangent, der er parallel med linjen med ligni... -
Hvorfor forskel i kogepunkt?
ForumindlægJeg skal redgøre hvorfor CH4 og SiH4 har forskellige kogepunkter. Kp CH4 = -161,3 kp SiH4 = -111,9 Har SiH4 højere kogepunkt end CH4 fordi den vejer mere? eller hvorfor? -
hurtig hjælp til opg 2.004 B
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med opg 2.004 B i eksamenshæftet, på side 15. den er lidt svær at forklare herinde, da det er noget med en tegning. kan det passe jeg skal bruge sinus relationer til at finde siden DC. men jeg kan slet ikke finde rundt i det. Nogen der er søde at hjælpe? -
stofmængdekoncentrationer
ForumindlægBeregn stofmængdekoncentration af ascorbinsyre den fælles opløsning af ascorbinsyre? Har virkelig brug for hjælp, forstår slet ikke hvad stofmængdekoncentrationer er, og hvor den fælles opløsning lyder? :/ -
Stamfunktion !
Forumindlæghej jeg har svært ved denne opgave.. ved ikke helt hvordan man bestemmer stamfunktion .. håber der nogle som kan hjælpe.... En funktion er givet ved f (x) = 3e^x + 4. a) Bestem den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet (0,2). På Forhånd Tak ;) -
Standpunktskaraktere!
ForumindlægNu er jeg forvirret!? Standpunktskarakterne er de uden afgørende betydning for skolegangen? Kan lærerne tillade sig at give en anden karakter i årskarater? Tager man ikke gennemsnittet af standpunktskaraterne? Skal de ikke bruges til noget som helst? -
maj 2006
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/2006-8-4_UDEN.pdf Jeg vil meget gerne have forklaring på den første opgave, tak:) -
Eksamen.
ForumindlægG'dag.. Ville bare høre, om hvordan en religionseksamen kommer til at foregå? Trækker man bare en tekst, og analyserer den, eller er der nogle underspørgmsål man skal finde ud af? Og en anden ting.. Hvad er den primære forskel på Jødedom/Kristendom? GT/NT? Er det ikke bare at kristendommen ... -
En gåde. Vigtig. Skal snart afleveres:
ForumindlægGåden: Fire mænd sidder i en mine, hvor der kun er ilt i 17 minutter mere. Den eneste vej de kan komme ud, er gennem en mørk og snæver minegang. Mændene er ikke lige hurtige til at kravle. Den hurtigste kan klare turen på 1 minut., mens de øvrige skal bruge henholdsvis 2, 5 og 10 minutter... -
Påvisning af reaktion
ForumindlægHej Hvordan kan jeg påvise, at en aldehyd er omdannet til en carboxylsyre uden brug af spektroskopi? -
projekt samson
Forumindlæghejsa..... har brug for hjælp til opg 1 der lyder: Fastlæg geometrien på kranen ved at bestemme vinkler og længder i trekanterne DAC og [CAB_{ max}] og [CAB_{ min}] . pdf fil https://matbhtx.systime.dk/fileadmin/indhold/ISBNXXXXXXXXXXXXX/Kapitel_3/projektkap3-fig2.pdf -
Jern fra myremalm - redox
ForumindlægDet er nok lidt svært at skrive en redoxreaktion her inde, men når der laves jern af myremalm ved forbrænding: Fe2O3 + 2CO --> 2Fe + 3CO2 Håber i kan forstå reaktionen selvom alle tallene er store. men i denne reaktion reduceres Fe(III) til Fe(0), og Carbondioxid oxideres, men hvor mange el... -
Anbefaling
ForumindlægHej folks Nogen derude som kan anbefale nogen gode matematik bøger på gymnasie niveau, som også indeholder svarene til opgaverne, da jeg i høj grad er interesseret i matematik og syntes at folkeskolen er for nemt? Mange tak på forhånd. -
Bølgeligningen
ForumindlægHar en overskriift som hedder bølgeligningen. Hva bør man komme ind på her, mener ikke der er så meget specifikt om bølgeligningen. -
Jordens Skatte
ForumindlægHello! Jeg kunne virkelig godt bruge en ide eller 2 til min eksamen på mandag. En dispotion til "Jordens Skatte" med forsøg og stuff like that, ville være mega najs:=) -Baloo -
Geomatri
ForumindlægTrekant GHI er en retvinklet trekant, hvor hypotenusen er dobbelt så langt som den ene kateterne. Nogle som vil hvis mig hvordan man laver den her. Fatter hat af den.. :) -
Matematik B
ForumindlægHej. Jeg sidder i den uheldige situation at min ønske uddanelse kræver matematik B. Jeg er IB student og har valgt at læse Math Studies, hvilket ikke er tilstrækelig. De kræver en Maths SL/HL hvilket jeg ikke har. Derfor er mit spørgsmål om det er muligt for mig at tage et års-"kurser"... -
Kemi B
ForumindlægHej :) har en opgave der lyder sådan: Husholdningseddike er 4,8%masse opløsning af ethansyre i vand. Beregn ph (densiteten sættes til 1,0 g/ml) Nogen der kan være til rådighed? -
Elektrisk Effekt
ForumindlægHej Jeg har fået en ogave, som lyder "Hvor stor en elektrisk effekt skal en kogekande omsætte, for at kunne opvarme 1 L vand fra 10 oC til 60 oC på 1 min og 45 sek?" Det jeg ikke forstår er, hvilken formel skal jeg bruge for at løse opgaven. Varmeenergi formel passer ikke ind, det gø...
