Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16701 til 16720 af 102572
-
Gennemsnit
ForumindlægHej Jeg har linjen Bioteknlogi A, Matematik A og Fysik B Jeg går i 2.g men jeg er meget, meget bekømret. Jeg klarer mig dårligt i alle tre fag, og allerværst til fysik. Men jeg vil virkelig gerne være læge! Jeg frygter at mit gennemsnit ikke bliver højt nok, men hvad skal jeg så gøre, hvis ik... -
3. semesters studerende
ForumindlægHej alleSom nogle af jer sikkert er bekendte med, så læser jeg matematik på universitetet. Jeg er lige begyndt på 3. semester, og jeg kan mærke, at sværhedsgraden er steget markant. Derudover er der rigtig mange forelæsninger og meget, som skal læses (og ikke mindst forstås!) til hver gang.Vores ... -
Srp - funktioner af to variable.
ForumindlægHej. Jeg ved dette er matematik og ikke srp, men mit spørgsmål er kun indenfor matematik. Så jeg valgte den her. Jeg sidder med en formel, som hedder; K=1/1-(c(1-t)-m) og skal finde et udtryk for k udtrykt ved c og t, idet m holdes konstant. På denne måde, skal jeg få funktionen k(c,t) ..... -
Hint til opgave
ForumindlægLøs andengradsligningen 2x^2-5x+c=0, hvor ligningen skal have x=4 som den ene løsning. hvilken værdi skal c have? Nogen der kan komme med et evt. hint. -
Rumgeometri og vektorer
ForumindlægHej SP Sidder med en opgave her, som jeg ikke lige kan finde en vej og gribe den an på. Linierne l og m er givet ved parameterfremstillingerne: l: (x,y,z) = (1,5,3) + t * (1,-2,1) og m: (x,y,z) = (8,3,0) + s * (3,0,-2) Det oplyses, at linierne skærer hinanden i et punkt A a) Bestem koordinat... -
koordinatsystem
ForumindlægHar brug for hjælp til denne opgave: Der er givet tre punkter A(1,7), B(8,11) og C(6,2). a) Tegn i samme koordinatsystem den rette linje l, der går gennem punkterne A og B, og cirklen med centrum i punktet C og radius 5. b) Bestem den korteste afstand fra linjen l til cirklen. -
regneregler i defferentialregning
ForumindlægHej, jeg havde på et tidspunkt beviset for regneregel nr. 2 for differentialregning i mine noter. Regneregel nr. 2 er: (c * f(x))' = c * f'(x) Men den er blevet væk nu... Er der nogen der har beviset liggende som evt. kunne videregive det gratis til mig? Tak på forhånd! -
Skr. eks B
ForumindlægKortfattede resultater for dagens eksamen i B-niveau, ny ordning. Der tages forbehold for regnefejl, trykfejl og søvnige perioder... Opg. 1 (y+x)/y Opg. 2 f'(1)=5 y=5x+6 Opg. 3 a=2 og b=5 Opg. 4 |BC|=8 og |B'C'|=12 Opg. 5 I=e-0,5 Opg. 6 a) 69550 er antallet af biler der var blev... -
hjææælp (skalarprodukt) :(
Forumindlæghej jeg har problem med løse denne opgave. er der nogen der vil hjælp mig med denne opgave. opgaven lyder således: angiv skalarprodukterne til b * (c-a) og a * (a+3b-c) idet a=(-3,7) b=(6,1) , c=(2,-3). jeg håber meget at der er nogen der frisk til hjælpe mig. -
Brug for Lektiehjælp eller ekstra undervisning?
ForumindlægHej Jeg tilbyder i øjeblikket undervisning i de naturvidenskabelige fag: Matematik C/B/A niveau, Fysik C/B/A niveau, Kemi C niveau Undervisningen former sig efter dit behov, dvs. det kan være eksta hjælp til de naturvidenskabelige fag du har i skolen, lektiehjælp eller eksamenshjælp. Undervisn... -
ok-karakter HJÆLP
ForumindlægI betragtning af at jeg fik 3 12-taller i henholdsvis mundtlig dansk, mundltig samfundsfag og mundtlig historie 7 10-taller i henholdsvis læsning dansk, skriftlig fremstilling dansk, retskrivning dansk, problemregning matematik, færdigheder matematik, skriftlig engelsk, mundtlig fysik-kemi 6 7... -
Mulige eksamener?
ForumindlægNogle der ved hvor mange mulige mundtlige eksamener jeg kan komme op i med 4 A-fag? Har været oppe i max antal eksamener i 1.g og 2.g Tak :) -
Nogen der har været oppe i religion?
ForumindlægHeeey, vi 2 tøser der skal op i religion (c) på Torsdag, vi er rimelige nervøse om hvordan det foregår.. Har I nogle gode tips, eller links osv til os :-P Vi undrer os over fx hvordan spørgsmålene bliver formuleret, hvis i har nogle eksempler.. Og hvad ligger lærer+censor vægt på.. Begreber? ... -
Kl 00.00
ForumindlægHej hvad skal I op i? Alle 2.g´er???Jeg skal op i engelsk,geografi og historie årsprøve... -
A eller B niveau??
ForumindlægHej hejJeg ved seriøs ikke hvad jeg skal gøre...!Det er sådan at jeg bliver student i år, men mangler sygeeksmainer b.la. i mat bJeg har tilmeldt mig noget kursus på mat a niveau som kan tages indenfor 6 uger.. men nu tænker jeg .. skulle jeg havde taget b niveau? Jeg kunne jo ta b niveau og samt... -
Noteloft på SSO?
ForumindlægEr der et max antal noter man må ha i sin opgave? Jeg analyserer en roman, og så har jeg altid fået at vide at ned i teksten = op i karrakter... så kan man jo ikke undgå en masse noter der leder hen til passager i bogen? -
Nej, jeg skal på i Fysik..
Forumindlæghej... jeg skal desværre på i fysik engang i juni måned.. men eftersom jeg har været indlagt på sygehuset et stykke tid, der er ingen noter at støtte sig til.. derfor spørger jeg nu om der er nogen der vil forærer mig nogle af deres noter? -
Supplering og karaktere
ForumindlægHej alle! Det her er måske et dumt spørgsmål, men jeg har ikke kunne find esvar andre steder. Derfor prøver jeg her :-) Jeg dumpede spansk i gymnasiet, og jeg er derfor lige startet på et suppleringskursus, så jeg kan komme ind på historie. I gymnasiet fik jeg 02 (skriftlig årskarakter), 00 (m... -
regne med bogstaver
ForumindlægHej SP. Jeg går på 1.g, og har fået nogle opgaver for til matematik. Jeg håber i vil forklare hvordan man regner dem ud. a = 2 b = -3 c = 4 d = -5 1. a-b (c+d) 2. (a-b) * (c+d) 3. (a-b) * c+d Er opg. 1 rigig? 1. 2 - -3 ( 4+ -5) Men derefter s... -
Dansk på stx
ForumindlægHej, Er der nogen her inde der kan fortælle mig om man har dansk på C niveau i 1. g og B niveau i 2.g? Eller har man dansk på A niveau i alle tre år?
