Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16741 til 16760 af 20689
-
Ændring af sprog i \tableofcontents
ForumindlægHej Jeg har problemer med at få mit tableofcontents til at blive dansksproget. Min preable: ________________________ \documentclass[danish,a4paper,twocolumn,amsmath,amssymb]{revtex4} %\oddsidemargin 0.0in %\evensidemargin 0.0in \usepackage[danish]{babel} \usepackage[latin1]{inputenc} \usepac... -
2 minutter
ForumindlægEr nogen der vil rette det jeg har skrevet? Det er meget vigtigt, plz do it!!I agree with Roger’s philosophy of life. Parents have to understand that the teenagers are rebellious. They try to prove their parents that they can do whatever they want even though it is wrong or without parents’ permi... -
Struktur
ForumindlægEfter at have læst en del emner herinde er jeg efterhånden blevet meget i tvivl om strukturen i AT i henhold til synopsis og fremlæggelse. Min synopsis har jeg struktureret således, at jeg har skrevet problemstillingerne og hvilke metode der kan benyttes til at løse de forskellige problemstilling... -
første orden
ForumindlægHej i opgave c) står der: til hvilken tid er 80 % af den oprindelige mængde N2O5 omdannet? Hvad skal man gøre? Skal man aflæse på grafen ved at gå ud fra 0,8 på y-aksen? http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/... -
Plz hjælp har virkelige prøve for jeres hjælp
ForumindlægHej folkens jeg har bruge for jeres hjælp til AT. Hvordan kan man kombinere religion og historie, når religion humanistiske fakultet og historie er samfundsvidenskablige fakultet? jeg skal op i det på mandag så vil meget gerne have hjælp til den inden. tusind tak -
Colaraket
ForumindlægHej alleJeg kunne godt tænke mig at vide om nogen af jer havde en god ide til hvad der kunne skrives af teori til en forsøg om affyring af raket.Vi har udregnet fart og højde på raketten men hvad kan der skrives af teori til dette?VHJaskop -
Side nummering
ForumindlægHey.. er der nogen der ved hvordan man undgår sidenummering på forside og index??Og så kunne jeg godt tænke mig at lave en flottere forside, end hvor det hele bare står lige under hinanden.. det ser sgu lidt kedligt ud ;-) Er der nogle der har nogle eksembler eller links til hvordan man laver en ... -
Hvilket universitet bør jeg vælge?
ForumindlægHej.Efter HTX har jeg planlagt at studere videre til partikelfysiker.Jeg er dog i tvivl om hvilket universitet jeg bør vælge. Jeg vil gerne have fat i et hvor der både er gode faciliteter (lokaler, udstyr o. lign,) og lærere, men der skal også være et godt socialt liv.Jeg overvejer selv at tage p... -
Lineær & ulineær til diff. lininger
ForumindlægJeg har fået en opgave, der lyder følgende: Er differentialligningen: dz/dt + cos(z) = 0, lineær eller ulineær? Jeg har læst lidt om det på nettet, og jeg synes det er lidt kompliceret at følge med. Kan I forklare mig en anden eks. til hvordan man kan se om det er lineær eller ulineær? Mang... -
svar fra gymnasie
ForumindlægHey ville lige høre hvornår man plejer at få svar fra ens gymnasie om hvor vidt man er blevet optaget eller ej og sådan... -
Metode - Newton
ForumindlægHej. Er der nogen der ved hvordan Newton kom frem til hans love. Var det ved deducering eller inducering? John -
Einsteins specielle relativitets teori - Tidsrejser
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i AT imorgen og sidder med et lille problem. Min fysiklærer sagde at rejser tilbage i tiden ikke var mulige, ud fra einsteins specielle relativitets teori. Jeg kan bare ikke gennemskue hvorfor! Nogen der kan hjælpe mig???? på forhånd tak! -
Disposition?
ForumindlægEt af rådene når man er til eksamen er at lave en disposition over hvad man har tænkt sig at sige, så lærer og censor kan følge med i det.Dette lyder som en fin ide, men hvordan gør man? Eller rettere, har I den på skrift, ligger/lægger den frem så lærer og censor kan se den og gennemgår den så m... -
2 penduler med samme snorlængde og forskellig masse svinger lige hurtigt. BEVIS DET
Forumindlæg2 penduler med samme snorlængde og forskellig masse svinger lige hurtigt.Hvordan kan man bevise det at det passer ?? -
karaktertransaktion fra 3.g til hf?
ForumindlægEr det muligt at overfører alle sine eksamenkarakterer til et hf-bevis, da dette vil give mig et langt højere gennemsnit, da mine årskarakterer trækker vildt meget ned? Eller er der andre måder at slippe af med dem på ? -
Energiomsætning i elkedel
ForumindlægJeg forklare energiomsætningen, når jeg opvarme vand i en elkedel. Er der nogen, som kan hjælpe mig? :) -
Hurtigt spørgsmål vedr. historie eksamen
ForumindlægSkal op i historie på fredag, men er nu kommet i tvivl om jeg selv skal have alle teksterne med?? Eller får jeg udleveret den tekst jeg trækker? (går på gym) Har desuden hørt om en "ny lov" (eller hva det nu er) om at man må ha de noter man har skrevet hjemmefra med ind til eksamination... -
Hvilket Gymnasium?
ForumindlægHej Jeg vil gerne læse noget indenfor medecin, eller jeg har overvejet at lidt at læse til læge, men hvilket gymnasium er så bedst til denne retning? jeg håber at jeg får en god debat ud af det. -
IB-elev søges
ForumindlægJa, overskriften siger alt...Jeg søger en IB-studerende som kan hjælpe mig med nogle spøgsmål mht. studiet, her over studi.Jeg har forskellige spørgsmål, som jeg ikke vil skrive ligenu, men efter jeg har fået svar.Jeg sætter stor pris på hjælpen!!:) -
En sætnintg!
ForumindlægHej er der nogen der kan oversætte denne sætning til dansk? Har ikke fået noget gloseark da jeg ikke var i skole i dag, så har lidt svært ved det:/ in urbe princeps habitat et imperat
