Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 16741 til 16760 af 135324
-
+Fysik/Mat: tværfaglige emner
ForumindlægHej Er der nogen, der har nogle gode forslag til tværfaglige emner, hvor kemi og fysik eller matematik indgår? Kemi er det primære fag. Det er til Studieretningsopgaven (forh. Større Skriftlig Opgave), og det skal være nogenlunde overskuelig og specifikt. Må gerne indeholde noget eksperimentiel... -
lineær funktion
Forumindlæghvordan finder jeg en forskrift til en lineær funktion som går gennem punkterne (2,10) og (-3,0)? og hvordan løser jeg ligningen f(x) = 3? -
Karakter lige her!
Forumindlægprøven er til 710 klasser.Hej, jeg har en lille test til jer som gerne vil have en karakter, i matematik. Der er ca 20 spørgsmål, som omhandler næsten alle emner i matematik. Karakteren kan give dig et billede på hvordan du ligger :) Karateren aflæses ud fra dine point- i toppen af testen, når de... -
Overføringsfunktioner og påvirkning
ForumindlægHej, Jeg har en opgave, hvor jeg skal finde svaret til påvirkningen u(t)=e^(3*t)+3*e^(t). Der arbejdes med differentialligningen y^(4)-16*y^(0)=u39;+u og jeg har tidligere fundet overføringsfunktionen, hvor u(t)=e^(st) og y(t)=H(s)*e^(st) til H(s)=(s+1)/(s^(4)-16). Normalt ville jeg finde ud ... -
Om Matematisk Metode
ForumindlægJeg sidder og skriver AT om blandt andet matematisk metode (IKKE naturvidenskabelig metode) og der skal skrives ca. 2 sider om det. Min gruppe og jeg har ikke kunnet få det til at fylde mere en én side, så jeg vil meget gerne høre til råds her om der er nogle der kan suplere med noget. Det ville ... -
10 klasse n.....
ForumindlægHej jeg skal op i matematik skriflig imorgen på 10 klasse level. Og derfor kunne jeg godt tænke mig at øve lidt før, så hvis der er nogen der kan sige mig hvor jeg kan finde den samme type sæt som man plejer at regne i 10 klasse, ville det være dejligt. Og er der evt nogen som kan sige mig om min... -
Giv mig én god grund
ForumindlægJeg har været en slacker gennem gymnasiet, hvilket jeg må erkende at have fortrydt.. Jeg har fået to 7-taller og et 4-tal. Resten er enten -3, 00 , 10 eller 12. Det har gjort at min gennemsnit er fuck39;d up! Jeg fik -3, -3 i tysk fortsætter, 00 i religion og 00 i mdt. engelsk. I matA regner j... -
Sammensat funktion, HJÆLP?
ForumindlægHey. Vi skal have prøve i matematik i morgen, og da jeg var syg da de andre lærte om sammensatte funktioner, vil jeg gerne høre om der er nogen der kan give en forklaring eller fremgangsmåde på en simpel sammensat funktion? Gerne udførligt, så jeg er med step-by-step.. Tak på forhånd :) -
Beregning af en afstand.
ForumindlægHej med jer. Jeg har denne her matematik opgave, som jeg ikke helt kan forstå. Jeg har lige skullet tegne en nøjagtig tegning af femkampforbundets symbol, og det har jeg så gjort. Nu beder de mig om at beregne afstenden h, som sidder som en side i en trekant. Jeg tænkte at jeg skulle bruge Ph... -
En der kan rette en mat opgave
ForumindlægFirkanterne er sådan her et tegn:<=>39; er et gange tegn.Jeg ved ikke hvorfor de er blevet sådan. Jeg har en matematik opgave her: Undersøgelse af en metallegering, der korroderer under påvirkning af den atmosfæriske luft, har vist, at tykkelsen af det korroderede metal, målt i mm, er en ... -
To ligninger med 2 ubekendte hvor den ene er en andengradsligning
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave noget matematik og er stødt på et problem med en af opgaverne. Opgaven lyder: (1) 3x+4y=5 (2) 4x^2+y^2+4xy-12x-6y+5=0 Er der nogle der kan hjælpe mig? -
Granithjul: 5.4
ForumindlægHvor mange liter er der i 3 (m3) dvs et sted som har rumfang på 3. -
Valgfag. Psykologi vs. engelsk
ForumindlægHejJeg skal meget snart sætte kryds ved mit sidste valgfag. Jeg svinger mellem engelsk på højniveau og psykologi. Jeg er ikke virkelig god i skolen, kommer nok ud med et gennemsnit på 8-9 hvis jeg er heldig. Jeg ved en masse om engelsk højniveau. Der er ca. 3 afleveringer om måneden og jeg kan ga... -
Svingninger
ForumindlægHej jeg er igang med to opgaver hvor jeg har løst den ene af dem, men sidder fast i 239;eren forstår den ikke den lyder således Bestem ved beregning de værdier af t, inden for det viste område på figuren, hvor f(t)=4 forrige opgave lød således Bestem, med udgangspunktet i grafen på figuren, ... -
er det mon rigtigt?
Forumindlæghejsa :) VIl høre om jeg har lavet det rigtigt sådan lyder opgaven har en andengradspoly. A. opgaven 2x^2+3x+c=0 har løsningen 1 a bestem c b besem andengradsligningens anden løsning a = b^2-4ac => 3^2-4*2*c => 9-8c=0 => 9=8c =>9/8= c =1,125 og facit står der at c = -5 x = (-2) hmm b... -
det haster!! finansiel regning!!
ForumindlægHJÆLP DET HASTER!!!!!! skal sende inden iaften klokken 21.00!!! ellers for jeg -3. Der kan vælges mellem tre forskellige betalingsformer for en vare. . A) kontant betaling på 1000 kr. . B) betaling i 2 rater; 1. rate efter 6 måneder på 400 kr. og 2. rate efter 12 måneder på 700 kr... -
Induktiv, deduktiv.
ForumindlægJeg skal lige være sikker på jeg har forstået det rigtigt. (Vi skal bruge metoderne udfra litteraturhistorisk) Deduktiv: tager litteraturhistorien og går i dybden med teksten og finder træk fra den periode. Induktiv: tager udgangspunkt i teksten og finder eksempler på hvilken periode det kan st... -
potensielle udviklinger
ForumindlægJeg skal snart op til mundtlig matematik i matematik og skal der bevise nogle sætninger der handler om potensielle udviklinger men jeg kan ikke finde nogen sætninger. Er der nogen der kan finde sådan sætninger samt beviset? -
Valgfag
ForumindlægHej! Jeg har haft Matematik C i 1.g og har afsluttet dette. Jeg har tænkt mig at vælge det på B i 3.g igen, men jeg har et spørgsmål til dette. Skal jeg også vælge Samfundsfag på A for at have Matematik på B i 3.g -
Er terminsprøver vigtige?
ForumindlægHej Da jeg er kommet ud i en lidt indviklet situation, og kan mulighvis ikke møde op til min matematik terminsprøve, ville jeg høre om det har et stor indflydelse på mine år på STX, eller kun indtil jeg skal op til matematik eksamen? Jeg går i 2.g forresten :)
