Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 16741 til 16760 af 34803
-
Aminosyrer eller generel forståelse af NH3+
ForumindlægHej, jeg sidder og læser om aminosyrer. Jeg studsede over hvordan det egentlig kan lade sig gøre at Nitrogen (N) som jo normalt har tre bindingsmuligheder danner bindinger med C og samtidig 3 H atomer. Dette ses i alle aminosyrer da deres miljø er ioniseret. Jeg forstår godt at carboxylsyregruppe... -
Bestem antal dobbeltbindinger i alkylgruppe ud fra iodtal
ForumindlægJeg havde egentlig skrevet hele spørgsmålet ind, men kom til at slette det. Nu vil jeg ikke skrive det ind igen i detaljer, men kan nogen sige, om følgende er rigtigt? Der er foretaget en analyse af emulgatoren A, som er rent monoglycerid (søg på wiki-> monoglyceride - billedet/figuren viser d... -
strukturformel
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe lidt med opgaven? Skriv strukturformlen for den simpleste tricarboxylsyre. Findes der mange måde at lave det på og hvordan skal jeg vide hvilken der er den simpleste. ? på forhånd tak -
cosinusrelationer
Forumindlægom trekant abc vides at vinkel C=90 grader bestem siden c når siderne a=5 b=10 -
Hjælp til uddannelsesvalg
ForumindlægHej alle sammen!!!! Jeg har brug for jeres mening til min uddannelsesvalg. Jeg går i 10. klasse nu, og til næste år vil jeg meget gerne på gymnasiet. Da jeg er bagud med 2 år, så har jeg overvejet at tage hf, fordi det er kort, men min vejleder og mange andre siger, at det bliver svært og meget h... -
Øjenlæge
ForumindlægHej, jeg ville meget gerne være øjenlæge. Men jeg ved ikke hvad jeg skal efter folkeskole om jeg skal tage en stx eller hf for at blive øjen læge? og hvad skal jeg efter jeg har bestået min stx fx. Skal jeg så på Århus universit eller hvad skal jeg? please hjælper har ledt over alt på interne... -
Stærk syre/ base
ForumindlægHvis man har en række molekyler og man skal afgøre hvilken der er den stærkeste syre eller base? Nolge der kan forklarer, om det er bestemte grupper man skal se på? eller hvordan ved man det? Eller er der et sted jeg kan læse om detk På forhånd mange ta -
Flere ingeniører
Forumindlæghttp://politiken.dk/uddannelse/article535122.ece jeg er vist en af dem :) Tror I det kommer til at have en indflydelse på fremtidige jobs? Hvis udbudet af ingeniører bliver større så falder startlønnen måske? hvad er den generelle tendens ved sådan noget? og måske skal man også tage udlandet i b... -
STX - HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Jeg har valgt den sproglige linje, og jeg vil gerne være en sygeplejerske. Så det jeg vil vide er bare, hvis man gerne vil være en sygeplejerske, skal man så vælge den naturvidenskabelige linje? -
Lektiehjælp i København
ForumindlægHej Hvor kan man henvende sig, hvis man gerne vil have betalt lektiehjælp I København? Er der et centralt sted? -
bølgelængde
Forumindlæghvordan forklare jeg hvad bølgelænge er til min søn i 7 klasse? -
EKSAMENSSP. LIGEVÆGT
Forumindlæghvordan kan man med kendskab til den kemiske ligevægt optimere udbyttet i en kemisk proces? -
Ingeniør
ForumindlægHej online people :) Jeg har gået og tænkt på det ret længe nu, nemlig hvad jeg gerne vil være/eller kan blive, når jeg bliver ældre :) Jeg er kommet frem til ingeniøruddannelsen :) Ved godt, der er flere slags, men ikke maskineingeniør, software osv. Men civilingeniør, eller noget der udvikler p... -
Molekyle eller kemisk forbindelse?
ForumindlægHej SP Jeg har et hurtigt spørgsmål om, hvorvidt molekyler og kemiske forbindelser er det samme. Er der nogen forskel på dem? Tak på forhånd -
organisk og uorganisk
ForumindlægHvad er uorganiske forbindelser og organiske stofklasser? :) -
Hjælp og forklare ;)
ForumindlægPlz Kan i ikke forklare hvad de her emner betyder? Jeg skal bruge til fysik report ;) Her kommer emnerne: Sendimentering: Dekantering: Centrifugering: Filtrering: Inddampning: plzz forklar -
udbytteprocent
ForumindlægHej (: Er lidt i tvivl ang. udbytteprocenter. Hvis man fx. har en praktisk udbytteprocent på 70 %, er det så dårligt? Og hvad er det helt præcist en praktisk udbytte procent, fortæller os noget om?? -
Naturvidenskabelige vs sproglinjen?
ForumindlægHej Sp. Hvad vil I bedst anbefale af linje på stx - er lige god til begge ting, men dog bedst li Matematik, hvis jeg skulle vælge.På forhånd! -
Hvor meget vokser neglene om måneden,og hvor meget smider affald smider en dansker ud om året.
ForumindlægEr der nogle der kan give et ca svar. Tak på forhånd. -
Elektronvandring
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive en fysik rapport. Det er gået godt indtil videre, men nu er jeg støt på et lille problem: Elektronvandring... Jeg kan simpelhen ikke huske, hvad det er. Nogle der kan forklare det, meget gerne på et folkeskole niveau, tak :)
