Søgning på: Beregn pH. Resultater: 16761 til 16780 af 48368
-
bestem tallet c, så 4 er en rod i andengradsprolynomiet
ForumindlægHej.. argh har glemt, hvordan man regner en sådan opgave ud Bestem tallet c, så 4 er en rod i andengradspolynomiet f(x) = 2x^3 - 10x + c Hvordan er det nu man gør, kan i hjælpe? -
Hjælp til Vindmølle HASTER
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave det haster virkelig, tak :-) Vindmøllefabrikken Vestas fremstiller store vindmøller. De største møller har helt op til 45 meter lange vinger og kan producere en maksimal elektrisk effekt på 3,0 MW. Spidsen af en møllevinge gennemfører en cirkelbe... -
Differentialregning....måske integral?
ForumindlægHej, Kan nogen hjælpe mig med spørgsmål 12 b i vedhæftede eksamensopgave? VH -
matematisk fysik
Forumindlæg(1) dE = TdS − pdV + μdN (3) E(λ S, λ V, λ N) = λ E(S, V,N). Differenti´er Lign. (3) mht λ og benyt derefter (1) og regneregler for differentialer til at vise at E(S, V,N) = TS − pV + μN. er på bar bund hjælp. -
Hjælp til opgave !!
ForumindlægHej alle Kan nogen hjælpe mig med opgave c) og d), da jeg ikke ved hvordan jeg skal lave dem ... Jeg mener godt jeg kan finde ud af at lave opgave a) og b). Med venlig hilsen Amanda -
væksthastighed
ForumindlægI en model for den fremtidige udvikling af atmosfærens kuldioxid-indhold Q (målt i mia. tons) antages det, at væksthastigheden for kuldioxid-indholdet er givet ved dQ/dt = -3+5*1,02^t , hvor t er tiden målt i år efter 1984. a) Hvornår er væksthastigheden tre gange så stor som i 1984? Jeg gå... -
Hvad er fordele og ulemper ved brug af pesticider?
ForumindlægJf. overskrift -
Kvartilsæt og middelværdi
ForumindlægPå en skole var 100 elever til prøve. I en af de opgaver, de skulle løse, kunne de opnå mellem 0 og 10 point. I tabellen ses en opgørelse over pointfordelingen for elevernes besvarelse af opgaven. Point 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Antal elever 1 3 5 10 17 21 8 16 7 ... -
Nogen der kan hjælpe med fysik. Tror det er noget med inertimoment, men er ikke sikker
ForumindlægHej, Jeg har virkelig ingen ide hvordan jeg starter med denne opgave eller hvordan den skal løses. Nogen der kan hjælpe eller vise hvordand den skal løses? -
f(x)=ln(x)
Forumindlægf(x)=ln(x) HJÆLP?! Jeg skal finde ligningen hvordan? -
tangenter og rødder
ForumindlægBestem en forskrift for de tangenter, som går gennem polynomiets rødder. polynomiets rødder er -2 og 4 -
Raket opgave: Opstil forskrift for funktionen h
ForumindlægHej sidder lidt fast på denne opgave, og aner slet ikke hvor jeg skal starte: Opgaven lyder således: I det følgende skal der opstilles en matematisk model, der beskriver den kurve en Soyuz-raket følger, indtil den har opnået en højde over Jorden på 170 km. Denne højde nås efter 280 sekunder. Fi... -
FSA - Københavns folketal i fremtiden
ForumindlægJeg er forvirret over denne opgave, den lyder sådan her. Herunder er to matematiske modeller. Model 1: y= 2900 x - 5316000 Model 2: y= 2900 x + 501700 x: Årstal y: Indbyggere i København Undersøg ved hjælp af beregninger, hvilken af de to matematiske modeller der bedst beskriver befolkningsudvi... -
To modeller og opstilling af ny
ForumindlægJeg sidder med to modeller, den ene beskriver global CO2-udledning til et givent antal år mens den anden betegner befolkningsudviklingen til et givent antal år alt sammen efter 1950.. Jeg får da at vide at jeg skal opstille en model som betegner den gennemsnitlige årlige CO2 udledningen pr. pers... -
Bestemmelse af punk
ForumindlægHey Allesammen, Jeg har siddet med denne opgave i lang tid, er der nogle der kan forklare mig opgaven og hvordan man løser den?? Tak på forhånd, se gerne vedhæftet :) -
Ligning med to ubekendte
ForumindlægHej allesammen! Jeg har brug for hjælp til opgave, som jeg simpelthen ikke forstår. Opgaven lyder: Løs ligningen 7x+2=5x+10 Jeg ved, at jeg skal isolerer x, men jeg forstår ikke, hvordan. Skal jeg sætte den ene ligning lig med y, udregne det og så isolerer x med den fundne y-værdi??? Jeg er helt... -
Matematik HF B-niveau
ForumindlægKan nogen hjælpe med flg: 4x^2-2x-12=0? Jeg tænker flg: 4*x*x-2x+2x-12+12=12+2x og 4*x*x/x=12+2x/x og 4X=12+2 og x=12/2 Og det er forkert! MVH Anne -
Geometri
ForumindlægSpørgsmålet lyder; grundlinjen x cm og højden ( x − 3 ) cm Fandt en thread der havde det samme spørgsmål som mig, men undertegnedes svar var kun det mest logiske. Leder derfor efter et lidt mere detaljeret svar, der kan forklare mig hvorfor det bliver sådan. På forhånd tak. -
Hjælpppp Gavle opgave.
ForumindlægFiguren viser gavlen af en parabelformet hal. Højde på gavlen: 4,8 meter Grunlinjen på gavlen: 5 mter 1) Indlæg på passende vis gavlen i et koordinatsystem, og angiv en forskrift for parablen. Hvis jeg bruger Cas TI-nspire, hvordan kan jeg så indlægge det i et koordinatsystem, har jo ingen p... -
Valutakurser - Find Kursen ved beregning
ForumindlægJeg har 300 NKK der skal væksles til DKK. Hvordan finder jeg kursen for DKK?
