Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16801 til 16820 af 156338
-
Differention af f(x)=3x^2-5x-2
ForumindlægHej igen :-) Jeg skal bestemme toppunktet for parablen f(x)=3x^2-5x-2 - dette er ikke noget problem men for at gøre det skal funktionen jo differentieres hvilket jeg ikke er helt sikker på :-) x^2 bliver til 2x men hvad de andre? :-) -
Psykologi
ForumindlægAnalyseniveauer der tre niveauer, som psykologer arbejder under Micro-level:de små ting, som har indflydelse på et menneskes adfærd(hjernebølger, hormoner) Molecular-level:adfærd, der kan observeres hos mennesket alene eller i en bestemt situation(små grupper) (f.eks. kropssprog) Molar-level:... -
supplering
ForumindlægHej..Har lige afsluttet 3.g og ville sådan set bare hører om der var mulighed for at forbedre ens eksamenkarakter eller gennemsnit nogle steder? Og hvis, betyder det så at man skal søge på kvote 2, eller er det stadig muligt med kvote 1? -
Ny i faget
ForumindlægHey.. :) Jeg skal have erhvervsøkonomi C som valgfag her efter sommerferien, og jeg vil bare høre om der er nogen der kan fortælle mig lidt om faget, hvad man kan forvente osv? -
Redox-titrering
ForumindlægHey folks! Jeg skal til at have biokemi, og før da har vi kemi i 2 uger hvor vi bliver ført fra c-niveau til A-niveau plus... hvilket er ret hårdt! Sidst jeg havde kemi var i gym for år tilbage, og kun på b-niveau - dog er undervisningsmaterialet tilrettelagt A-niveau, så jeg har lidt problem... -
Integralregning
ForumindlægEr det her rigtigt? Opgave 1 a. Jeg vil vise, at F(x)=1/2 x^2 er en stamfunktion til f(x)=x Integrationsprøven giver: F´(x)=(1/2 x^2 )´=2·1/2 x^(2-1)=x Da F´(x)=f(x)=x så er F(x)=1/2 x^2 stamfunktion til f(x)=x b. Jeg vil vise, at G(x)=4x^3 er en stamfunktion til g(x)=12x^2 Integratio... -
Ihh altså, de modeller
ForumindlægSidder og læser til eksamen på mat. c-niveau. Har et par spørgsmål som jeg håber I kan svare på? Eksponentielle modeller - giv et et eksempel på hvordan man fidner y når man kender x, - det er jo rimelig simpelt, jeg sætter ind og regner. MEN så står der "giv et eksempel på hvordan man kan ... -
Hvornår er faget bestået?
ForumindlægHej :-) Blev student i sommer og skal til at søge ind. Nu er problemet bare, at jeg ikke ved, om jeg har bestået matematik på B-niveau eller ej? Har hørt så mange versioner om, hvorvidt et fag er bestået eller ej. Har endda skrevet til mit gamle gymnasie, og de siger, at jeg er dump... -
Fødevarekemi, kemiske fag, hvilket og hvorfor?
ForumindlægJeg vil rigtig gerne læse noget med kemi, meen jeg syntes det er lidt svært at regne ud hvilke bachelors der er bedst i forhold til det jeg vil: Jeg sidder pt. og overvejer fødevare kemi (Fødevarer, kvalitet & teknologi), Kemiske fag (miljøkemi) eller Kemiske fag (medicinalkemi). Jeg er... -
reducér udtryk med brøk og potenser
ForumindlægHej, jeg har ikke helt forstand på hvordan jeg skal reducere følgende udtryk: (a^7*a^2) / a^4 Er der nogen der sådan rimelig hurtigt kan komme med en kort forklaring? På forhånd tak :) -
HJÆLP PSYKOLOGI STUDIE MIN DRØM
ForumindlægHej alle sammen! Som det nok fremgår af overskriften så er min drøm at læse psykologi! Jeg bliver student her til sommer, men som det ser ud nu så bliver mit gennemsnit ikke højere end 7. Jeg brænder virkelig for det, og er klar til... -
Hjælp til svær opgave (HASTER)
ForumindlægHej Jeg har følgende opgave 2010 2011 Pris 5 8 Mængde 2 4 Profit 10 32 Stigning i profitten er altså på 22 Spørgsmål a) Hvor meget af den samlede stigning i profitten på 22 kommer fra mæ... -
Vektorer 637
ForumindlægOm vektorerne a og b oplyses, at a*b=12, |b|=5 og |a-b|=10^0.5 Bestem |a| Tak for hjælpen -
Mette Mærsk, størrelse/retning, rumfanget, dybdegang osv.
ForumindlægContainerskibet Mette Mærsk ejes af rederiet A.P. Møller og sejler i liniefart mellem Europa, USA og Det fjerne Østen. Skibets hoveddata er anført i tabellen nedenfor: længde 294,22 m bredde 32,22 m sidehøjde 21,50 m max. dybgang 13,50 m egenvægt 23500 ton max. last 60600 ton servicefart 24 knob ... -
Skr. spansk 2011
ForumindlægSom så mange andre var jeg oppe i skriftlig spansk i dag, og der er alt for lang tid til at vi får karakterer - er der nogen der kan give en bedømmelse af min? - Bestået/ikke bestået.. Oversættelsesdelen plejer jeg at have okay styr på, men den frie del sejler jeg rundt i - jeg er meget bange for... -
Undervisning tilbydes
ForumindlægVil du være bedre til Engelsk? Så har vi løsningen til dig! Vi tilbyder intens undervisning i metoderne til at lære og forstå disse fag langt hurtigere end du drømmer om. Vi garanterer at du vil stige minimum én karakter til din eksamen efter fuldendt undervisningsforløb! Vi underviser fi... -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægJeg er i tvivl om jeg har regnet dette rigtigt? Udviklingen i internethandel i Danmark kunne i årene efter 2002 med god tilnærmelse beskrives ved modellen y= 2,6 • 1,10x Hvor x er antal år efter 2002, og y er internethandelens årlige størrelse, målt i mia. kr. A) Hvad fortæller tallene... -
STX eller HF
ForumindlægHej Jeg går i 1.g på STX. Er blevet i tvivl om det er noget for mig, så har tænkt på at skifte til HF. Grunden til jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge, er fordi jeg ingen ide har om hvad jeg vil være. Det var også derfor jeg valgte STX fordi man så vil være bedre stillet med den. For en HF k... -
0,10 fraktilen
ForumindlægHeeej alle, jeg sidder simpelthen og kæmper lidt med at finde 0,10 fraktilen, da jeg ikke har nok tal til at sætte det ind i en trappekurve og aflæse. Det er sprøgsmål B, håber I kan hjælpe. På forhånd tak :)) Udbyttet fra en mark med hvede afhænger af mange faktorer bl.a vejret og dyrknin... -
Omforme ligning - Simpel?
ForumindlægHej Jeg har lige en simpel opgave, som jeg vil sammenligne med mine egne resultater. Er der evt nogen der kan omforme disse så ligningen står ligesom denne med y for sig selv (y=-x+1): a) x+2y= 5 b) 11x+6y= 3 c) x-3y= -10 d) -2x+y= 10 e) 4y-x= 27 f) 3y+x= 15 g) 3y + x=...
