Søgning på: idræt b drejebog badminton. Resultater: 16801 til 16820 af 87744
-
Omskrivning
ForumindlægHej folkens,\n\nEr der nogle, som der har forstand på flg.:\n\nOmskriv 4x^2 + 12x + 9\nTil formen: (ax + b)^2\n\nGlæder mig til at høre fra jer. -
FYSIK HJÆLP !
ForumindlægHej AlleAflevering til imorgen om bølger osv.Har kæmpe stress nogen der kan hjælpe:Forestil dig du sejler med 10 knob.skibet går op mod bølgerne som passerer agterud.Skibet er 45 fod og du ser bølgerne passere halvvejs langs skibet for hvert 3. sekund.a: Havd er bølgens hastighed i forhold til sk... -
Fysik på højniveau - Eksamen på mellemniveau?
ForumindlægHej,Jeg regner med at tage fysik på højniveau (A-niveau) næste år. Kan man i så fald komme til eksamen på mellemniveau i 2. g? Her tænker jeg på lidt i stil med matematik, hvor man skal til eksamen i matematik B-niveau i 2.g og hvor denne karakter tæller 1/3, mens karakteren på A-niveau tæller 2/... -
Spørgsmål i matematik, som jeg er i tvivl om, hvad ønskes
ForumindlægHej jeg skal op i matematik mandag. Jeg har fået spm på forhånd Jeg har nogle spørgsmål hvor der stå "gør rede for hvordan man løser potensligning" eller eksponentiel ligning eller linær ligning. Problemet er jeg ved ikke om de mener, hvordan man finder a og b. Eller om man skal sæt... -
landbrug i Danmark
ForumindlægAntallet af landbrug i Dk kan for perioden 1983-2000 med god tilnærmelse beskrives ved modellen y =-2600x+98680a) hvad fortæller tallene -2600 og 98680 om antallet af landbrug i perioden 1983-2000?b)hvornår kommer antallet af landbrug under 40000 , hvis denne udvikling fortsætter?help!! -
Hjælp
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave som jeg ingen ide har til at løse den... Opgaven: Omsæt disse sætninger til ligninger. A. Hvis du ganger tallet med 3 og trækker 5 fra, får du 1. = ?? b. hvis du trækker 200 fra tallet og ganger det med 10, får du 490. = ?? c. hvis du dividerer tallet med... -
fordoblingskonstant - bevis
Forumindlæghej igen igen.. (mig skal i nok blive trætte af :) ) Sidder og kigger på et bevis for fordoblingskonstanten.. men forstår ikke det første skridt... hvorfor går man fra f(x)=2b til b*a^x = 2b ?? forstår ikke helt den sammenhæng med eksponentiel udvikling.. jo at det er noget med at vokse, men... -
Trigonometri - haster
ForumindlægHejJeg skal løse flg. opgave, men jeg kan ikke finde ud af, om det er sidestykkerne, der bliver informeret om, eller om der også er tale om diagonaler: I firkant ABCD er /AB/= 241, /BC/=409, /CD/=424 og derudover er B=133grader og C=82grader.Hvordan kan man vide, om der er tale om diagonaler el. ... -
Betinget ansøgning
ForumindlægHejJeg vil gerne ind på medicinstudiet, som kræver Mat A, men jeg har mat B her i gym. Jeg ville derfor høre om I vidste om KU accepterer betinget ansøgning? Altså kan jeg efter 3.g. (2008) tage suppleringskurser med Mat A efter jeg har søgt ind på medicinstudiet? -
Bestem længden af siden BC
ForumindlægFiguren viser en trekant ABC. desuden er højden AF tegnet. nogle af målene fremgår figuren a) bestem længden af siden BC b) Bestem længden af højden AH (Billede af trekanten er vedhæftet) Håber der er nogen der vil hjælpe mig, er virkelig ikke god til det med trekanter! - Loui... -
2.Gradsligninger
ForumindlægHej med jer,skal lige have hjælp til dissea) x^2 - 94x = 0Der har jeg fået diskriminanten til at blive 8836 og løsningerne til 0 og 94,er dette rigtigt?b) x^3 + 31x = 0x (x^2 + 31) = 0Kan parantesen regnes som en normal 2.gradsligning?x^2 + 31 = 0?På forhånd tak -
Opgaver angående elementerreaktioner
ForumindlægJeg har fået et par opgaver for, og siden jeg ikke har fået en bog endnu, er informationer til hjælp begrænset. jeg ville lige checke om nogen kunne forklare mig, hvis jeg har lavet disse opgaver forkert eller rigtigt, og om hvordan man løser den sidste opgave, som jeg ikke kan hitte ud af. Som ... -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej alle sammen, jeg har lige et problem. grafen: f(x)=ax2+bx+c har toppunkt i (0,-5) og går gennem punktet (-2,7). Jeg skal finde a,b og c.Jeg har fundet c, som er -5, men jeg kan ikke huske hvordan man finder a og bhåber at der er nogen der kan hjælpe -
tryk
ForumindlægEt fly flyver i 8 km's højde. luftryk i denne højde er 35,6kPa. Af hensyn til passagerene er trykket inde i kabinen ca. 100kPa A) beregn størrelsen af den resulterende trykkræft på en flydør, hvis areal er 1,5 m^2 B) Forklar hvorfor flydøren skal åbnes indad. Nogen der har et forslag til en l... -
reducerer hjælp!!!!!!
Forumindlægjeg skal lave den her opgave, men problemet er at jeg overhovedet ikke ved hvordan jeg skal gribe den an, nogen som vil være sød og forklare mig hvad jeg skal gøre. (: her er de 2 som jeg ikke kan finde ud af. 1 : kvadrat roden (-7)^2 = 2: kvadrat roden 32a^2 b^2 / 4ab = tusind tak ... -
Trigonometri
ForumindlægNedenstående figur viser grundridset af en ottekantet havepavillon. Grundridset har form og mål som vist på skitsen. Figurens form består af 8 lige store sider og vinkler. Alle vinkler i figuren er 135 grader. Nogle af målene fremgår af skitsen. Målene er angivet i cm. Hvad er vinkel A og B????? -
Procent 2
ForumindlægA låner 200.000 kr. til en ny bil. Lånet er et annuitetslån, der skal betales tilbage over 60 måneder og forrentes med 1,1% pr. måned. a)Hvor stor bliver den månedlige ydelse? b)Hvor meget kommer A til at betale i renter? c)Hvor stor er den faktiske årlige rente? Please, help me... (: -
Hjælp! fordelingsforhold!
ForumindlægHej, jeg sidder med en kemi aflevering og jeg har nogle opgaver, som driller. Jeg har problemer med følgende opgaver: Opgave 1: d Opgave 2: b og c Jeg vil meget gerne have opgaverne forklaret så jeg kan løse lignende opgaver en anden gang -
Vektorer
ForumindlægHej.. Kan jeg få nogle hints til denne opgave? I et koordinatsystem har en parabel ligningen: y=x^2 .. Punkterne A og B ligger på parablen, og deres førstekoordinater er henholdsvis 1 og -2. Bestem koodinatsættet til det punkt P på parablen, for hvilket vektorAP er ortogonal med vektorAB .. T... -
Decartes normalmetode
ForumindlægGoddag, jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal bruge Decartes normalmetode til at finde tangenten til f(x)= sqr(x+1), i punktet x0= 3. Jeg har tegnet grafen for funktion og tegnet tangenten i punktet (3,2). Men når man finder tangent via normalmetode skal resultatet på formen y=ax+b?
