Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 16841 til 16860 af 19441
-
På figur 1 ses verdens højeste bro »Viaduc de Millau« .....
ForumindlægHej Det er opgave 9 i dokumentet. a har jeg lavet, men kan ikke finde ud af b. -
Reducering (Implicit dif)
ForumindlægHej Derude Jeg har fået følgende funktion, jeg skal differentiere iht. dy/dx - altså implicit differentiation. 32y^2+y + 2x3 = 29 Denne omskriver jeg til: F(x,y) = 32y^2 . 3y + 2x3 - 29 = 0 og herefter differentieres den, hvilket giver: - ((32y^2 . ln3 . 4y)3y + 3y(ln3 . 32y^2))/6x2 Er... -
A niveau?
ForumindlægJeg går i 9. klasse, og på mandag får vi en prøve i matematik fra gymnasiet i matematik på a niveau. Jeg har rimelig styr på anden- og tredjegradsligninger, integral- og differentialregning. Og lidt styr på Vektorer. Hvad mangler jeg? -
hjælp til nogle opgaver og rettelse af nogel opgaver (organisk kemi)
ForumindlægHej har brug for hjælp til nogle opgaver hvor jeg slet ikke ved hvordan jeg skal starte og rettelse af nogle opgaver som jeg bare vil bekræfte om jeg har lavet opgaverne rigtigt. Jeg har vedhæftet en fil på forhånd tak -
Engelsk på A ! To korte artikler
ForumindlægHejsa allesammen, jeg har her skrevet to kortere artikler udfra et stykke, jeg har læst. Den ene skulle fylde max. 300 ord og være Broadsheet og den anden max. 100 ord og være Tabloid. Jeg har tit mange sproglige fejl i form af akavede vendinger og stavefejl, derfor ville det gøre mig meget glad,... -
Naturvidenskabsligs retning og efter et halvt år
ForumindlægJeg har tænkt meget på et par ting, Jeg er lige startet på gym- naturvidenskabslig retning( mat-fysik) og er kommet en i klasse, hvor vi er lidt blandede. fx, har jeg mat- fysik og andre noget med Mat- it! jeg vil spørge om, at den klasse man går i nu, kommer man til gå sammen med dem de 3 ... -
Bestem forskrift for andengradspolynomiet ud fra 3 punkter
ForumindlægHej! Jeg skal ud fra 3 givne punkter bestemme forskriften for andengradpolynomiet og jeg er blevet rigtig forvirret efterhånden... Jeg har googlet lidt og prøvet en masse, men jeg kommer ikke frem til noget bruggbart overhovedet, er der nogle der kan hjælpe? Opgaven lyder således: En parabel... -
brøker
Forumindlæghey folkens! hvis der f.eks. står 4/x - 1/2 = 6/x - 7/6 hvad er det første man skal gøre? finde en fællesnævner?? -
Glose/formulering
ForumindlægJeg prøver igen :) Jeg skal skrive følgende sætning: "[...] tangerer navnet på den pludselig til det ironiske". Mit forslag er: "[...] the name of it suddenly border on the ironical." - Jeg ved dog ikke, om man kan bruge glosen "border on" i denne sammenhæng. ... -
Bøger der bare SKAL læses
ForumindlægHej alle. Jeg har netop slået hul på et sabbatår og har derfor en masse tid mellem hænderne. Derfor har jeg sat mig for at få læst alle de bøger som er et must at have kendskab til. Alle de kendte forfattere fra både ældre og nyere tid. Derfor vil jeg høre om der er nogen der kan give et bud på ... -
Ny Alliance
ForumindlægHvad går det nye parti ind for? Jeg ved kun at de vil have skatten ned på 40 % og stramme udlændinge-politikken. -
nervøs piller
Forumindlæghej er der nogen der kender til nervøs piller eller har taget det før vil spørge om det endelige hjælper til eksamen -
psykologi teoretiker
ForumindlægNogle der har noter til nogle teoretiker, såsom freud, gittens osv??? Håber virkelig på hjælp -
Enhedscirklen
Forumindlæghar problemer med den her opgave. jeg har set på pythagoras' sætning for cosinus og sinus. kan ikke få det til at give mening. nogen der kan hjælpe. Den skal laves uden hjælpemideller -
Udtale
ForumindlægHejsa, mit første indlæg her....sååå Jeg er begyndt på selvstudie via nettet da jeg er "gammel". Jeg er fint med gramatisk, men hvad med udtale. Hvad gør i andre her. Jeg har godt nok nogle Cd´er men oplæsning af En vivo, men syntes det er meget svær at bedømme mig selv på den måde via ... -
Årskarakter klage!
ForumindlægJeg har netop fået årskarakterer (3.g - gymnasium) og er meget utilfreds med en enkelt, som jeg synes er helt urimelig! Kan jeg klage over en årskarakter, og hvordan gør jeg? - og, hvis ja, hvad sker der efterfølgende? -
TALBLIND?
ForumindlægUndskyld forstyrrelsen. Synes mange spørgere her på forummet virker til at have det helt håbløst med matematik. Ved i, at talblindhed er en anerkendt indlæringsvanskelighed, på lige fod med ordblindhed? Måske et par af jer skulle få tjekket, om det var problemet. Her er et par links: http://talb... -
Gange med 1,08
ForumindlægEr det rigtigt- hvis jeg får et snit på 9,0, og skal ind på universitetet så kan gange med 1,08- hvilket ca vil give 9,78- i snit? Er det rigtigt- Eller ...? I så fald- så er det jo alle tiders-- -
studentereksamen i skr. dansk 2007
ForumindlægHej, jeg synes det kunne være lidt spændende at høre, hvad I andre synes om stileemnet i skr. dansk? (Går ud fra at prøven var landsdækkende i dag:o) - hvilket emne skrev i om? Jeg skrev om 1´eren, men synes generelt at det var nogle lidt kedelige emner og ikke de mest saftige tekster... men tro... -
Lineær programmering
ForumindlægHey allesammen, tænkte på om der var nogle der kunne komme med ideér til hvordan jeg løser denne opgave: Tilrettelæg et mellemmåltid, som skal bestå af franskbrød og sødmælk. kravet er, at: 1)energien skal dække højst 10 % af døgnets forbrug 2)måltidet skal indeholde højst 10 gram fedt 3)måltide...
