Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 16861 til 16880 af 31547
-
Biologi B og Fysik B
ForumindlægHej! Mit spørgsmål går på om Fysik B sværere end Biologi B eller omvendt, og hvad jeres erfaringer er med fagene? -
Analyse af Yahya Hassan digt - hurtig hjælp søges
ForumindlægHej SP, Jeg har desperat brug for hjælp til en analysering af Yahya Hassans digt ''Du kommer i helvede min bror''. Jeg har virkelig svært ved at forstå digtet og vil være overlykkelig hvis nogen kunne hjælpe mig på vej. Digtet kan læses her: http://www.jensunmack.dk/wordpress-3/d... -
Kræfts opståen
ForumindlægI nogle tilfælde kan kræft skyldes mutationer-ændringer i cellens arvemasse. Mutationer kan skyldes rygning, forurening, rygning, påvirkninger fra solen osv. Mutationer vil ofte medfører, at cellen dræber sig selv. Hvis det ikke sker, kan cellen blive til en kræftcelle. Hvis cellens DNA blive... -
HJÆÆÆÆLP til fysik
Forumindlægjeg har lige et par spørgsmål om fysikopgave til imorgen: -Kan oxygen brænde (nej/ja) -Kan kuldioxid brænde (nej/ja) -Kan nitrogen brænde (nej/ja) -Kan hydrogen brænde (nej/ja) kan... -
Hvorfor kan beta stråling ikke registreres?
ForumindlægHej, Det er i forhold til absoptionsloven og et forsøg med golgi apparat. Det radioaktiv materiale som udsender både gamma- og betastråling er omgivet af et lag plexiglas der næsten ikke svækker gammestråling. Men hvorfor kan betastråling ikke registreres. Tak -
Er ikke sikker på om jeg har valgt rigtigt.
ForumindlægHej. Som du nok kan læse på titlen er jeg usikker på om jeg har valgt rigtigt og hvad jeg egentlig vil. Jeg startede på en HTX og skiftede så hurtigt til en STX. Jeg har stor interesse for de naturvidenskabelige fag, men jeg kan også godt lide historie, samfundsfag og har i lang tid gerne ville l... -
læse samfundsfag
ForumindlægHej alle Jeg overvejer at læse samfundsfag, på en videregående uddannelse. Baggrund for det er at jeg vil noget indefor politik, nogle der ved om man kan vælge samfundsfag eller skal det være statskundsskab? -
c) Hvornår i en kvindes menstruationscyklus er der størst sandsynlighed for graviditet – hvorfor?
ForumindlægHvornår i en kvindes menstruationscyklus er der størst sandsynlighed for graviditet – hvorfor? -
Atommasse i Det periodiske system?
ForumindlægHej. Jeg sidder med en fysik rapport, som jeg er næsten færdig med. Der er bare lige den sidste opgave som jeg virkelig ikke forstår. Jeg citerer: "I naturen findes der 5 forskellige titan nuklider.I Det periodiske system kan du se, at titan har en atommasse på 47,9 u. Brug oplysningerne f... -
Ungdomsgraviditet
ForumindlægI vores klasse har vi delt grupper og fået emner som vi skal skrive/fremlægge om, vores gruppe har fået emnet ungdomsgravivditet, nu er mit spørgsmål om der er nogle der har noget viden om dette eller eventuelt har prøvet det? ;) -
Isolering
ForumindlægHej er stødt på et meget irriterende problem. Jeg skal isolere V2 i en ligning, men det bliver forkert. I min bog har de gjort sådan her med nogle andre tal, men ved ikke lige hvordan de er kommet frem til resultatet på: p2 · V2γ = 303 900 Pa · (V2)1,66 ⇔ V2 = 0,00572 m2... -
Ligning med naturlig logaritme
ForumindlægKan du forklare hvordan denne ligning skal løses ? (gerne step by step) Jeg ved at ln er den omvendte funktion af eulers tal, men jeg kender ikke fremgangsmåden. -
Energi i rotationel bevægelse
ForumindlægJeg har et system bestående af en rektangulær plade, hvori der er lavet et hul, tænkes ophængt i et punkt P midt på pladens øverste side. Pladen har længden Lp = 1.2 m og bredden b = 0.3 m. Før der blev lavet hul i pladen havde den massen M = 20.0 kg. Hullet er skabt ved, at der er fjernet en cir... -
Trigonometri
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave der lyder: To personer bestemmer en flods bredde ved hjælp af et målebånd og en vinkelmåler. De 2 personer står med 11 meters afstand og måler sigtevinklerne A og C til et træ på den anden side af floden. Vinklen A måles til 79° og vinkel C til 64° (se figur) ... -
Salte og vand
ForumindlægJeg er i gang med fysik synopse. Og har lidt små problemer som jeg håber nogle kan hjælpe med. jeg skal finde ud af hvilke egenskaber salte og vand har sammen? anvendelsen af salte og vand sammen? Jeg kan ikke rigtig se noget i min fysik bog, og når jeg søger på nettet får jeg ikke rigtig et br... -
Trekant
ForumindlægJeg skal lave en trekant på 6 cm. A skal være 60 grader og C skal være også 60 grader. Jeg kan godt finde ud af det men jeg ved ikke hvordan man laver den på geogebra hjælp! -
Astronomi - parallkse
ForumindlægHej derude Opgaven lyder på: "Tycho Brahe kunne ikke observere parallakser, fordi øjet ikke kan skelne vinkler der er mindre end ca. 30´´. Hvor langt borte skulle den nærmeste stjerne befinde sig hvis Tycho Brahe skulle have observeret dens parallakse?" -
Spansk rettelse
ForumindlægNogen der lige har lyst til at lave en hurtig rettelse af dette? Yo vivo en un pequeño pueblo como llamado Stenløse, yo vivo en un casa en Rosenvej con mi familia. Mi casa es de color amarillo, y con etiqueta negra. Es un barrio con muchas casas, y muchas familias. Se encuentra a la derec... -
Optimering
ForumindlægHej. Jeg sidder også skal skrive en rapport i matematik. Problemformuleringen lyder: Besvarelsen skal indeholde et kort afsnit, hvor differentialkvotientbegrebet defineres og der forklares, hvordan differentialkvotienten kan benyttes ved optimering. Desuden skal i undersøge om materialefor... -
Målestoksforhold
ForumindlægNogle der kan hjælpe med målestoksforhold? Jeg har et hus som er 15,8 M i længde, 7,6M i bredde og 6,3M i højden. Hvad er målestoksforholden når jeg skal tegne den?
