Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 16861 til 16880 af 25375
-
Hvad kræver det?
ForumindlægHej allesammen! Jeg overvejer at tage Billedkunst C som valgfag på HTX, men hvad kræver det for at få gode karakterer? Jeg har tidligere tegnet meget, men i 6. klasse begyndte jeg at illustrere på computeren istedet, så jeg har ikke tegnet seriøst i lang tid. Bedømmes karakteren på analyse-... -
Hjælper C-fag med at trække gennemsnittet op?
ForumindlægHej Spekulerede over om c fag gavner gennemsnittet med at stige hvis man har fået høje karaktere, hvis nu ens karaktere i A fag ikke er så høje . Hvad har C fag gjort for jeres gennemsnit i gymnasiet? -
HJÆÆÆÆÆLP HASTER
ForumindlægHar en opgave om pest. men skal redegøre for europa fra 1300- 1500 tallet. har nogle ideer om hvad jeg kunne komme ind på? -
Samfundsvidenskabelige "metoder"
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen i AT, og et af mine hovedfag er samf. jeg ville høre om der er nogle af jer der evt. kunne oplyse mig de grundlæggende facts om disse "metoder" på forhånd tak -
AT, Metoder i Samf. og Dansk
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal snart op til AT-eksamen i dansk og samfundsfag ligesom mange andre, så jeg tænker om I ville være søde at smække alle de danskfaglige -og samfundsfaglige metoder op I kan i dette indlæg.. Hvis I kan så kom også gerne med små forklaringer el. eksempler. På forhånd tak!! -
her er lidt metoder:D
Forumindlæg• Naturvidenskabelige metoder: - Empirisk-induktive metode: Man laver hypoteser/teorier ud fra observationer/forsøgsresultater (man slutter fra det specielle til det generelle). - Hypotetisk-deduktive metode: Man udleder konsekvenser ud fra teorier (man slutter fra det generelle til det mere sp... -
Strukturering af eksamen
ForumindlægHej. Skal op til AT-eksamen imorgen og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal strukturere min fremlæggelse og hvad der skal inddrages. Især perspektivering og metodeafsnit. Har skrevet om doping i samfundsfag og idræt og har primært brugt Verner Møller og hans positive syn på doping i cykling og el... -
Anvendt og teoretisk matematik?
ForumindlægHej Jeg kan godt se ideen i anvendt matematik, hvor man bruger matematikken til at beregne på størrelser, løse problemer eller lign. Men hvad er teoretisk matematik for noget, og hvad er ideen bag det? På forhånd tak -
EVENTYR - HÅBER PÅ HJÆLP
ForumindlægHej studie;-) Jeg har et eventyr for, hvor jeg bare skal skrive løs, men den skal indeholde genretræk. Og har virkelig en skoddet fantasi. Så ville bare spørger jer om i selv havde skrevet et eventyr, i har fået gode karaktere til, som jeg kan få lidt inspiration af. Eller om i kunne komme med go... -
Religion
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe med at besvarer disse spørgsmål: Hvad er religion? Hvorfor er der et religionsfag i gymnasiet? -
RIS, ROS, RETTELSE, INSPIRATION
ForumindlægHej kloge hoveder (: ! Jeg er lige startet på en ny uddannelse, og nu skal vi vise læren hvad vi dur til i dansk! Vi skal skrive en novelle og der er nogle krav jeg skal opfylde(3 person, 1-2 sider, osv osv) I må gerne rette komaer,stavefejl osv. eller komme med ideer ! -
Argumenter for om hvad er værd mellem en mønt eller en seddel
ForumindlægJeg har en opgave for, og jeg forstår den ikke helt, jeg har prøvet på at søge om det på Google, men der er ikke noget resultat om det. Jeg ville gerne have nogle argumenter for hvad er værd mellem en mønt eller en seddel? hvis der er en da kan hjælpe, pls svar :) -
Emne antibiotika
ForumindlægHej, min veninde har brug for hjælp til hendes SRP, hun skriver: Jeg mangler kilder til min SRP, og mit emne er antibiotika. Skriv endelig hvis i kan hjælpe, kontakt mig på min mail: [email protected]om :) Mvh. Veninden -
Bachelor i Pædagogik i KBH med lavt gennmsnit?
ForumindlægHej hej allesusammen! Jeg ønsker at vide om man kan komme ind på Bacheloruddannelsen i Pædagogik på Kbh universitet på kvote 2 med det gennemsnit jeg har. Derefter ville jeg videre til Kandidatuddannelsen: Pædagogisk psykologi, men jeg mangler bacheloren for at kunne komme der.. Jeg har se... -
Novelle
ForumindlægNogen som vil være søde at rette min dansk stil. Det en novelle, kun 2 sidder. -
Knuthenborg Safaripark A/S - Erhvervscase
ForumindlægHvad har i fundet af udfordringer til virksomheden Knuthenborg Safaripark A/S? :) -
Valg af studieretning på STX - please hjælp!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal starte på en STX næste år, og jeg er allerede begyndt at tænke på hvilken studieretning jeg godt kunne tænke mig... Jeg har så fundet frem til at jeg syntes at det kunne være spændene at have Samfundsfag A - Engelsk A - Matemetik B. MIt problem er så bare at da jeg ikke... -
SRP-matematik!
ForumindlægJeg mangler stadig inspiration til mit SRP-emne! Jeg ønsker, at kunne komme ind og forklare om binære tal, samt omregningen fra decimaltal til binære (og omvendt). Jeg mangler bare noget, som kan tilkobles til emnet! Nogle idéer? Har før skrevet om Alan Turing og det binære talsystem, men hvis ... -
treårskrigen
ForumindlægHjælp!!!! Jeg er i gang med at skrive historieopgave om treårskrigen 1848-1851... Jeg ved at krigen på en måde var delt op i tre perioder.... 1. periode før våbenhvilen 2. periode våbenhvilen og 3. periode efter våbenhvilen... Men jeg kan ikke finde ud af hvornår perioderne finder sted i treårskr... -
samf-eksamen
Forumindlægnu er jeg jo så priviligeret, at jeg har fået den store ære at komme op i samfundsfag (A-niveau) studentereksamen, og i min nervøsistet her op til er jeg kommet i tvivl om længden på en samf-eksamen. er det bare 2 ½ i timen altså med ca. 20 minutter til forberedelse og ca 20 minutter til selve ek...
