Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 16861 til 16880 af 32822
-
Bevis om cosinusrelationer
ForumindlægJeg skal fremlægge om cosinus her snart.. Jeg kan bare ikke forstå, hvad det ene spørgsmål går ud på? gør rede for, hvordan man kan udlede cosinusrelationerne for en vilkårlig trekant. Hvad menes der ved det? Skal jeg komme ind på cosinusrelationernes bevis? -
Undervisning??????
ForumindlægHej Alle Jeg tænkte på om der var nogle af jer derude som kender nogle steder hvor man kan få hjælp til sin eksamenslæsning??? Det gør ikke noget at det koster penge... bare man får noget ud af det.... Kasper.... -
Potensfunktion - y-aksen
ForumindlægHej, kan en potensfunktion godt ramme y-aksen? Mener nemlig min lærer engang har sagt, at den aldrig rammer 0, men nu sidder jeg og bliver i tvivl -
Matematiske beviser.
ForumindlægBruges de blot til at fremhæve, hvordan man kom frem til diverse formler? Eksempelvis, hvis jeg skulle bevise de tre løsningstyper i forbindelse med 2.gradsligninger. Dette medfører jo, at der findes MANGE forskellige måder for at lave beviser. I givet fald, er formålet så med den mundtlige del,... -
er min fremgangsmåde rigtig?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med opg 14 i denne opgave? http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:MhZ1aNCZ8QAJ:www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090511_opgave_matematikA_stx.ashx+bestem+prisen+for+vejen+udtrykt+ved+x&hl=da&gl=dk&pid=bl&srcid=ADGEES... -
SRP - Køteori
ForumindlægHejsa Jeg sidder og skal til at skrive SRP her i den kommende uge. Mit emne er køteori, hvilket jer er ret så lost i. Jeg ville høre om der ikke var nogen som er stærke på dette område og som kunne have sin interesse i at hjælpe. eller om der er nogen som kender nogen der er det :) på forhånd t... -
Kan man godt skifte klasse?
ForumindlægHej folkens, Jeg kan virkelig ikke klare samfundsfag på A, og jeg synes at det er et TOTALT kedeligt fag. Jeg skal ikke bruge samfundsfag til min videregående uddannelse. Tror I der er mulighed for at jeg kan flytte klasse? (Jeg går i 1g) -
9 klasse
ForumindlægHejsa alle sammen derude :) Jeg går i 9 klasse - er ramt af Lock Out. Jeg har glemt en hel masse désværre, men det er som en nål i en høstak for mig, at finde ud af hvordan jeg reaptere. Vi har ikke brugt vores bøger ret meget ..... Er der nogle hjemmesider?, nogle helt konkrete ting d... -
Differantiabelt
Forumindlæghvorfor er denne graf ikke diff. i x0=-1? ved det er noget med at grænseværdierne fra højre og fra venstre ikke er ens. -
eksponentielle funktion: hvorfor skal b>0?
Forumindlæghej hvorfor skal b>0 i den eksponentielle funktion? og hvorfor skal a>0? her tænker jeg det er fordi så kan man ikke regne fx (-5)^1/2 da det er et imaginært tal -
Annuitetsregning
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder lige nu med en opgave omkring rentes- og annuitetsregning, hvor et af spørgsmålene lyder som følgende: "Hvor mange gange er Anstørre end A0." Nogle der vil være så venlige at break it down for me? :) Mvh. Simon -
hvilken videregående udd.?
Forumindlæghej kommende studenter jeg står og ved ikke rigtig hvilken udd., jeg skal søge ind på, selvom fristen er lige rundt om hjørnet. jeg tænkte derfor, at jeg kunne få noget inspiration på studieportalen! hvilken uddannelse søger i? -
Opgave om skiftet mellem eksponentielle funktioner og finansielregning
ForumindlægHar vedhæftet opgaven. -
gennemsnit
ForumindlægHej, Jeg vil lige høre om hvor meget man skal tage i hver fag for at få et gennemsnit til 9,2 eller 9,4. Jeg går på HF nu, men tænker på hvis jeg tager 2 fag på b niveaue og en på A. Kan du så hjælpe mig med gennemsnit. Der er så noget andet på HF at alle fag vægter nogle fx kulturfags pakker væg... -
Andre der skal læse Oecon i Århus?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg er blevet optaget på økonomi i Århus - så det er jeg glad for. Er der andre herinde som skal starte der? Vi er trods alt over 200 stykker der er blevet optaget. Derudover tænkte jeg på om der er nogen der kender noget godt introlitteratur til økonomistudiet? Mvh. avlanden -
Differentialregning
ForumindlægHvad er exp(x) ligmed? -
Hvordan reducer man ??
ForumindlægHvordan er det lige man reducer ? HAR ALDRIG FORSTÅET DET :-( Her er en: 3a + 2b - (2a - 3b) Passer det, at svaret bliver = 1a + 5b ??? -
HASTER!
ForumindlægHej, Jeg skal komme med et bevis på primtal med brug af den direkte bevistype. Er der en der vil hjælpe? er i stor nød? tak på forhånd -
Sumkurv Københavns Kommune
ForumindlægMange tak til dem der vil hjælpe :) (sumkurv i vedhæftningen) a) Hvad fortæller medians tal i sumkurven om aldersfordelingen? b) Bestem kvartilsættet vha. sumkurven (forventer ikke svar men bare forklaringen til hvordan jeg finder det) c) Forklar hvordan sumkurven er tegnet: hvad er der a... -
månedlig rentefod
ForumindlægI en annonce reklameres med et fjernsyn med en kontantpris på 8995. Det kan købes på afbetaling ved at betal 320 pr måned i 4 år. hvordan regner jeg den månedlige rentefod.
