Søgning på: amish folket. Resultater: 16881 til 16900 af 19974
-
hurtig matematik!
ForumindlægHej folkens ;) Jeg har lavet opg 1. men er ikke sikker på at det er rigtig? og til opg.2 jeg aner virkelig ikke hvordan man gør. og jeg kan ikke kig i min bog, da jeg ikke har en matemaik bog( det er en kopi ark) . Hååber i vil hjælpe ;) opg.1 undersøg om -1 er løsning i hver af følgende ligninge... -
2 hurtige opgaver!
ForumindlægHej folkens ;) Jeg har lavet opg 1. men er ikke sikker på at det er rigtig? og til opg.2 jeg aner virkelig ikke hvordan man gør. og jeg kan ikke kig i min bog, da jeg ikke har en matemaik bog( det er en kopi ark) . Hååber i vil hjælpe ;) opg.1 undersøg om -1 er løsning i hver af følgende ligninge... -
ligevægt ( tjek mine svar )
ForumindlægHeeej folkens :) Jeg vil bare gerne ha' en af jer skal tjekke om mine svar passer :D det vil være rigtig sødt af jer :D givet ligevægt: 4HCL + O2 → H2O + 2CL2 + Q temperaturen er så høj at alle indgående stoffer er på gasform. a) Hvad siger ligevægtsprincippet ? - Ligevægtsprinci... -
Jehovas vidner
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål, som jeg håber i kan svare på. Tak på forhånd! 1. Hvad er baggrunden af Jehovas vidners opståen og virke? 2. Hvor mange medlemmer har Jehovas vidner på verdensplan? I hvilke lande er der flest medle... -
Matematik B GSK
ForumindlægKære folk ,som har matematik på mindst B niveau Jeg bliver hf-student her om et par dage, men skal bruge matematik b til en videregående uddannelse og er derfor blevet optaget på GSK. Således skal jeg altså hæve mit c-niveau til b-niveau på en måned! Jeg vil derfor spørge jer om, hvor s... -
HASTER - Spørgsmål - HJÆLP
ForumindlægHejsa, jeg skal op til historie eksamen imorgen, hvor jeg har trykket ''Velfærdsstaten og Europæisk samarbejde'' Min disposition er: 1. Kort redegørelse af emnet ( Velfærdsstaten og EU) 2. Kort præsentation af materialet 3. Præsentation af valgte problemstillinger ... -
HA Almen, CBS
ForumindlægHey guys! Ville blot høre om folks erfaringer med HA Almen? Jeg har gået på HHX, hvor fag som Afsætning A, Virksomhedsøkonomi A og International økonomi B i særdeleshed interesserede mig, hvorfor jeg også fik 10 - og 12-taller i disse fag. Mht. til Matematik fik jeg 7/7 i årskarakterer og 10 ... -
Forberedelse til niveau A.
ForumindlægHej Alle i dejlige mennesker! Håber i nyder det gode vejr. Jeg har lige afsluttet Mat. B med udemærkede karakterer, jeg synes dog ærligt ikke at jeg har en særlig dyb viden indenfor nogle af områderne. Jeg sidder med Systimes MatB bog og tilhørerende opgave bog og løser opgaver og prøv... -
Bølger - Lydens fart
ForumindlægJeg har problemer med følgende opgave, jeg ved ikke hvordan jeg skal regne den ud: Fotoet viser en opstilling til bestemmelse af lydens fart i luft. Den ene ende af et rør er stukket ned i vand. Over røret er anbragt en højtaler, som udsender en tone med en valgt frekvens f. Når røret flyttes op ... -
Bestemme de h for hvilke hældningen
ForumindlægHalløj folkens tænkte om i kunne hjælpe mig med følgende opgave. På figuren ses grafen for funktionen f. Bestem de h, for hvilke hældningen for sekanten gennem (-1,2) og (-1+h,f(-1+h)), dvs. (f(-1+h)-f(-1)) / h er 1) positiv, 2) negativ, 3) lig med 0, 4) lig med -1, 5) lig med 1. Figuren er vedla... -
Fra Ha-almen til kandidat på cbs?
ForumindlægHej alle. Jeg ville høre om nogle ved om man kan studere videre fra syddansk universitet ha-almen med merit til en kandidat på cbs? Jeg har ikke min gym uddannelse men en markedsførings&amp... -
Vedr. studieprodukt i engelsk
ForumindlægHej med jer, jeg læser lige pt. til lærer, nærmere bestemt engelsklærer, på 1. år. Vi har fået til opgave at lave et studieprodukt i faget engelsk, hvor det vi skal fokusere på er læsning (reading). Opgaven skal bestå af en artikel på 3-4 sider, en mundtlig præsentation - hvor IT skal bruges... -
Udåndings målinger
ForumindlægHejsa vi har lige haft et forsøg hvor vi udåndede i en gas analysator som løbende analyserede procentdelen de forskellige gasser udgjorde. Den simple teori bag det er vist at vi udånder friskt O2 og vores udåndingsluft indeholder forøgede mængder af CO2 efter forbrændingen inden i cellerne i krop... -
Ingen job-erfaring!!!
ForumindlægHej. Hvor meget betyder manglende joberfaring mht. mulighederne for at få et relevant studiejob under universitetet? Er 19 år, og skal begynde på UNI næste år, og jeg har ikke haft et arbejde før, og selvom jeg søger vildt meget, så får jeg intet andet en den goe gamle besked om "jeg ikke ... -
Bestemmelse af Mn i te
ForumindlægHej folks Jeg har lavet et forsøg, hvor jeg har vha spektrofotometri fundet koncentrationen af permanganat i te. Jeg skal nu beregne massen af mangan-indholdet i te. Hvordan gør jeg. Jeg har følgende oplysninger: Koncentrationen af permanganat er beregnet til 0,6192 mol/L Jeg har også følgende re... -
har du brug for ekstra tysk undervisning eller lektie hjælp?
ForumindlægIøjeblikket tilbyder jeg at give ekstra tysk undervisning til dem som har problemer med tysk grammatik eller til flittige elever, som gerne vil suplere med noget ekstra tysk undervisning udover det skolen tilbyder. Hvis det ønskes laver jeg læse/lektie planer, så undervisningen bliver mere strukt... -
Bestem ligning for cirkel
ForumindlægHej folkens! Har ret store problemer med en opgave - håber at nogen kan hjælpe, da jeg tager fjernundervisning, og læreren ikke svarer på fronter! To linjer l og m er givet ved ligningerne l: y=3/4x + 9/2 m: y=3x+1 a) Bestem den spidse vinkel mellem l og m. En cirkel har centrum i punktet C(1, ... -
Studere 1 år i USA
ForumindlægHej Studieportalens brugere, Jeg ved der er mange herinde som går/har været minumum 1 år i USA. Jeg har nogle spørgsmål vedr. dette. Jeg er igang med min sidste år på HHX. Efter jeg har afsluttet HHX, så vil jeg tage til USA for at studere Engelsk 1.år . Jeg er ikke lige den bedste til eng... -
Førstegradsfunktioner
ForumindlægHalløjsa folkens :D Det er mit 1 år i gymnasium og jeg har fået min første emneopgaver for og jeg tænkte på om der nogen der lige hurtigt ville kigge på den og hjælpe mig lidt er nemlig heelt lost. :D 1. Førstegradsfunktionen med forskriften f(x) = ax + b ? Fortæl om funktionen og dens karakteris... -
KRISE!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægSidder med denne meget ligetil opgave om monotoniforhold og bestemmelse af f '(x), men jeg har en smule vanskeligheder, idet jeg konstant får en negativ værdi. Jeg har skrevet dette indlæg før, hvor folk var søde til at besvare det, men jeg har nu siddet med deres resultater og mine egne, o...
