Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 16901 til 16920 af 18758
-
strukturelle og stilistiske træk
ForumindlægHvad skal der forstås med strukturelle og stilistiske træk i dansk ? Hvis det er nogt man skal undersøge? -
retelse af dansk stil
Forumindlæghej jeg er ikke så gode til at skrive danske stil, er der en som gider at kigge i den lidt og ret nogle fejl, please foretag en analyse af anders bodelsens novelle. du skal herunder gøre rede for, hvad sker der med allans opfattelse af overlægen i løbet af novellen, samt forklare dens titel.OPGA... -
Rettelse af en lille oversættelse
ForumindlægPÅ DANSK: Teksten tager sit udgangspunkt i en tysk storby. Novellen Geschäft ist Geschäft viser en hjemvendt soldats (Kriegsheimkehrer) reaktion på efterkrigen. Fortælleren er en jeg-fortæller.< -Vi hører historien fortalt af vores hovedperson, der netop er vendt hjem til tyskland efter 9 års ... -
Hvad kan jeg få for den?
ForumindlægUndskyld opstillingen, håber I kan læse den alligevel. Opgave 5 ”Foretag en analyse og fortolkning af ”Novelle med kokain” I ”Novelle med kokain” fra novellesamlingen ”Löwenlandet” (2005) skildrer Jokum Rohde via jegets tanker livet i en moderne storby, hvor menneskelige relationer vanskelig... -
Min Analyse af Pia Juul’ opgang’ mit forfærdelige ansigt”
ForumindlægAnalyse af ‘opgang’ mit forfærdelige ansigt” Novellen skrevet af Pia juul’ udgivet i 2001’ Hovedpersonen er en jeg fortæller og giver dig mulighed for at se det på alle måder” jeg oplever det som en måde at viusalere , forstå, dømme og analysere hendes tilstand, oplevelser, følelser og smerte u... -
Mundtlig HF eksamen - forberedelse
ForumindlægHej med jer :) Jeg har et spørgsmål angående den mundtlige eksamen i Dansk A på HF, som jeg håber i kan hjælpe med at besvare. Sagen er den at vi igennem de sidste 2 år har læst omkring 40 dansk tekster (noveller, romaner, digte osv.), hvilket er et stort arbejde at sortere i og renskrive notern... -
Hjælp til AT! Materialer, og problemformering (engelsk og historie)
ForumindlægHej! Jeg har valgt at arbejde med emnet 9/11 konspirationsteorier til AT-eksamen. Har besluttet mig for at ændre lidt i min problemformulering samt inddrage mere materiale. Er dog kommet lidt i tvivl om jeg har grebet emnet forkert an i forhold til den overordnede problemformulering(kommunikation... -
HASTER
ForumindlægHej er ikke sikker på denne indledning Travelling .. At rejse er at lev" this is an old saying, said by a famous Danish fairy tale author named H.C.Andersen. H.C.Andersen himself traveled a lot, and that has affected his stories. the author was type one of the two types of travelers. these t... -
Hjælp til et citat (forståelse)
ForumindlægJeg har et citat fra Ursula Le Guins novelle der lyder: The trouble is that we have a bad habit, encouraged by pedants and sophisticates, of considering happiness as something rather stupid. Only pain is intellectual, only evil interesting. This is the treason of the artist: a refusal to admit th... -
Eksamensangst
ForumindlægHej, Jeg har det problem at jeg går meget op i fagene og hvis jeg skriver noget lort som jeg selv synes så går jeg psykisk meget ned.. Der må være en opskrift på de skriftlige dansk og engelsk det er samme opgavetype, hver gang ! Så kender jeg også mange der henter fra studienet og ser på struktu... -
Omstændigheder
ForumindlægOmstændigheder (af forfatteren Naja Marie Aidt) er en novelle jeg har haft nogle problemer med. Så jeg ville spørge om lidt hjælp til den. Især der hvor hun kaster op og ser de ækle øjne og det sorte vand.. Jeg ser det at hun kaster op som noget biologisk men også det at hun prøver at komme af me... -
Dansk skriftlig FSA - hvor mange ord?
ForumindlægHej studies! Jeg skal i morgen op til dansk skriftlig eksamen, men er kommet lidt i tvivl, hvor meget det jeg skriver skal fylde. Det afhænger nok af, hvilken genre det er, men hvis det bare er et essay eller en novelle, historie. Hvor meget skal den så fylde. Det har min lærer ikke fortalt m... -
manglende forståelse
ForumindlægDet handler kort om en dreng der gerne vil være som faderen, men når han bliver ældre finder drengen ude af at faren tro på Gud… det gøre drengen ikke så derfor gider han ikke, følge farens spor alligevel. (Her er det sidste i novellen, som jeg ikke rigtig ved hvordan det skal forstås) Ender dr... -
Filmatisering (dansk litteratur)
ForumindlægHej. Jeg skal ud og anskaffe mig alle de filmatiseringer der er blevet lavet, når vi snakker dansk litteratur. Det gælder både, noveller, romaner og andre litterære værker. Prøvede og se om jeg kunne finde en komplet liste, men jeg fandt ingenting. I må meget gerne skrive hvis der er nogen jeg ha... -
Suffragetter (i England)
ForumindlægJeg skal skrive om kvindernes kamp for valgret i England, men jer mangler en god historiebog eller lignende, der gennemgår det på en detaljeret og objektiv måde. Derudover har jeg hat svært ved at inde ordenlige kilder, eftersom de fleste skal købes. Kilderne kan være digte, noveller eller artikl... -
Ret fejlene i følgende sætninger
Forumindlæg. Brug relevant faglig/grammatisk terminologi. Der er kun én fejl i hver sætning. Skriv den korrekte sætning på linjen nedenunder. 1. Both children and adults finds fantasy novels pleasant to read. - Find 2. Teachers are happy about that Harry Potter has made children read books. 3. In fa... -
Engelske tekster omkring black and white people
ForumindlægJeg er ved at lave disposition til min eksamen til sommer. Jeg mangler at finde en text, som omhandler mit emne. Overemnet hedder "Black and White." og spørgsmålet, som jeg gerne skulle finde en tekst at sammenligne med, hedder: "Why can't the black and white always agre?"... -
Er der nogle som vil hjælpe mig med at rette det her stykke
ForumindlægJeg har skrevet en analyse af en novelle, hvor jeg er ved at skrive lidt om selve handlingens forløb. Jeg tror der er lidt kludder i mit engelsk grammatik, hvis der er nogle der har tid til lige at kigge på de her linjer vil det være rigtig fedt...jeg har understreget det som jeg er mest i tvivl ... -
In medias res eller ab ovo?
ForumindlægJeg sidder og laver analyse af Thomas Jensenius' "Tilskuer til livet", og jeg er pludselig blevet i tvivl om starten er in medias res eller ab ovo... Starten på novellen er: "Den sidste time inden fyraften, slæber sig dovent af sted. Jeg står ved samlebåndet, og pakker Y... -
Thesis statement til "Robbie" - Isaac Asimov
ForumindlægHej Jeg skal skrive et 'paper' om Isaac Asimovs novelle "Robbie". Jeg er helt lost. Opgavebeskrivelsen lyder sådan her: Write a paper (700-1000 words) in which you answer the following questions. Answer the questions separately: 1. Explain briefly the concept of A.I and outli...
