Søgning på: dispositioner til eksamen i mundtlig matematik. Resultater: 16901 til 16920 af 65601
-
Svær matematik opgave
ForumindlægHej. Nogen som kan hjælpe med den vedhæftede opgave? På forhånd tak! -
("Problemspørgsmål") i Matematik.
ForumindlægVognen bliver lldne Tårn løftet 52 meter op i Det Gyldne Tårn. Turen op tager 24 sekunder. * Beregn vognens gennemsnitsfart på vej op. - Hvordan gør man det? Håber i kan hjælpe alle jer kloge og smukke piger. :) -
Matematik sæt 8
ForumindlægHej :) Jeg har en opgave for til i morgen den lyder sådan her: Joan, Niels og Kent skal dele 992 kr . I forholdet 1 : 3 :4. Hvor meget får de hver? Hvor meget ville de få hver, hvis forholdet var 2:6:8? -
Opgave i matematik, please hjælp mig!
ForumindlægHej jeg har et par opgaver jeg simpelthen ikke kan finde ud af, er der ikke nogen der kan hjælpe mig med at finde en løsning og beskrive hvordan man regner dem ud?? - Så i bare kanon søde :)Her kommer de:(Udregn følgende udtryk:)a. (3x + 4)(5x - 2)(6x + 2)b. x((2x + z)-(2x-3z)z-z(5x-3z))Knus Esther! -
help my med matematik
Forumindlæghvad mener de med dette spg angiv længden af et hop der giver 90 point for hoppets længde okay det har lavet en koordinatsystem som et skids x p point 120 100 80 60 40 20 0 100 110 120 130 140 150 y h hoplængde i meter -
Reducering: Matematik forvirring!
ForumindlægHej alle sammen...er gået i stå over denne opgave: (x^2+8*x+16)/(x^2-16) jeg ved at 16 går ud med hinanden, men er gået helt kold... Nogen der kan hjælpe? -ø mange tak på forhånd -
fsa matematik 2012
ForumindlægJeg har fået fsa 2012 maj 2012 for som lektie. Men der er fire opgaver, som jeg ikke ved, hvordan man skal løse. Jeg håber I kan hjælpe mig med dem. 3.5 Julie og Simon diskuterer hvordan de kan beregne vinkel A på skitsen. Julie påstår at vinkel A er cirka 60 grader, fordi sin(30 grader) = 30/... -
Nem matematik 8 klasse...
ForumindlægI en klasse er der D drenge og P piger. Hvad betyder følgende formler? D=P P=3D D=P+1 P=D/2 D= P/2-1 osv.. er der en regel? eller evt et eksempel på den 1. så jeg kan lave resten selv.. Giv eks. på hvad p,q,r og z kan betyde, for at følgende regneudtryk giver mening. z=q*r ... -
Matematik: Ligning for plan
ForumindlægHej, håber I kan hjælpe med følgende opgaver: A) Bestem en ligning for det plan, der indeholder punkterne A(0,0,0), B(3,2;3,2;0) , E(0;0;4,8) og F(3,2;3,2;3,6). B) Bestem en ligning for det plan, der indeholder punkterne E(0;0;4,8), F(3,2;3,2;3,6) og T(0;9,6;10,8). Ved A) Min tanke er at start... -
Matematik opgave uden hjælpemidler
ForumindlægHej jeg sidder med denne opgave og skal finde BD, men jeg har simpelhen ingen anelse om, hvordan jeg finde længden af denne. Opgaven er uden hjælpemidler :) -
Matematik c niveau
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål om hvordan man laver denne opgave, er virkelig lost har ingen ide om hvordan jeg skal starte, opgaven lyder således: I forbindelse med optagelse på college i usa skal der aflægges en særlig test. Resultatet af tesen angives ved en testtal. Følgende tabel angiver tes... -
Brian Kieslich, hvor har du studeret matematik?
ForumindlægHej Brian og alle læser, I en indlæg, der omhandler sandsynligheds beregninger (Matching problem), sagde Brian at den som har skrevet, den matematisk berening der vedlagt som jpg. i tråden fortjener (00) som karaktér. Og her vil jeg siger til Brian, hvorfor tager du den smuk initiativ, for at bes... -
Hjælp, om gode råd til AT-eksamen
ForumindlægHej Alle Jeg sidder og skal læse op til AT, men kan ikke rigtig komme igang, da jeg er en smule forvirret om hvordan jeg skal gøre. Vi har ikke fået noget at vide af vores lærer, så ville høre om der var nogen, som havde nogle gode råd til, hvordan jeg bedst kan læser til AT eksamen? Vi har skre... -
AT eksamen, Internet overvågning.
ForumindlægHej folkens. Til AT eksamen tænker jeg at skrive om internet overvågning, jeg overvejer at tage samf og dansk, men ved bare ikke hvor godt det kan dække. Evt tænker jeg at tage samf og historie men er i tvivl. Hvis der er nogle der har ideer eller andet så hører jeg gerne :) SB -
KS-intern eksamen
ForumindlægNogen der har styr på den fællsfaglige KS-eksamen (samf + religion + histotie), hvortil man skal udarbejde en synopsis? Er i tvivl om de bilag jeg får givet, er det ud fra dem, at jeg skal udarbejde tre problemstilling, som jeg så I BILAGENE FÅR SVAR PÅ?? Eller hvor får jeg svarene henne? Håber ... -
kemi spg til eksamen
ForumindlægJeg har brug for nogle "aha-oplevelser" men den almene kemi. Jeg dumpede første eksamen og skal nu op igen - der er nogle grundliggende ting jeg ikke forstår. Jeg ville være utrolig glad om en eller flere ville hjælpe mig igennem. Problem nr. 1 Sp. Beregn massen af Li2O, der dannes ud... -
Forsinket tilmelding til tværfaglig eksamens opgave - HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg sidder og er en smule panisk for at jeg har mistet min uddannelse pga en dum situation. Jeg er 1 dag forsent for at tilmelde mig den tværfaglige eksamens opgave på mit HF fjernstudie pga en rejse situation. Jeg har skrevet til administrationen om de kan hjælpe, men får først svar om e... -
SO2 Eksamen - know how og erfaringer?
ForumindlægVi skal op her på torsdag fredag i SO2, men vi er desværre så uheldige at vi har fået minimum vejledning af vores vejleder hvad angår vores SO2 eksamen. Selvfølgelig har vi vores bekendtgørelser, men i ved da alle at det er en lang smøre af velformuleret målsætninger, bla bla bla. Men hvad reelt ... -
AT-EKSAMEN 2008. Total nervøs:(
ForumindlægJeg har valgt emnet Stam-celler til min AT-eksamen. Desværre sidder jeg i en situation hvor jeg i tvivl om nogle ting. F.eks. Har jeg valgt at kombinere fagene biologi og samfundsfag. Hvoraf jeg i den samfundsfaglige del, ønsker at anvende komparativ analyse. Den komparative analyse kommer til at... -
Fysik/Kemi eksamen!
ForumindlægHej alle derude. Jeg står og skal til 9 klasses afgangprøve i morgen i frysik/kemi. Og jeg mangler svar og noter til en masse. Og ville høre om der er nogle der vil hjælpe mig. Da jeg har været syg i en længere periode, og derfor ikke har modtaget mit pensum, før igår- er jeg en smule bagud. ...
