Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16901 til 16920 af 102572
-
rente
Forumindlæg2.800 kr. indsættes på en konto med en rente på 2,7 %. Beregn renten efter 45 dage. kr. Hvor meget får man i årlig rente af 6.500 kr., når den årlige rente er 1,35 % med én årlig rentetilskrivning? kr. -
funktion
Forumindlægnogen der kan forklare mig hvad jeg skal i denne opgave. Forstår det simpelthen ikke https://ibb.co/K5ZYXvM -
breddeopgaver
Forumindlæghej. jeg har virkelig brug for hjælp med denne opgave. beregn diagonalen i et rektangel når sidelængderne er 7cm og 9cm. hvad skal jeg gør? -
lineære funktioner, hjælp!!!!
Forumindlægjeg skal svare på følgende spørgsmål men kan ikke finde ud af det... - Gør rede for, hvordan 2 ligninger med 2 ubekendte kan løses på mindst to forskellige metoder. -
Ligninger og algebra
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig med disse opgaver? Jeg er mindre god til faget, og derfor prøvet alt det jeg kan, men ved ikke hvordan jeg skal gøre Ligninger: x - 43 = 3(4x - 4) + 2 2. gradsligninger: 2x2 + 3x - 4 = 0 Uligheder: x + 5 < 8 2. leddet størrelser: (3 +x)(2y+4)... -
Endelig er det OVERSTÅET!! :)
ForumindlægHeeey allesammen! Endelig er alle mine eksamener overstået. Jeg er lettet og kan endelig nyde sommerferien:P Hvordan er det gået for jer? Noget i gerne vil dele? Jeg vil meget gerne høre om hvad i har oplevet :) Gooo' ferieeeee !!!! :D -
løse en ligning
ForumindlægHvordan løser jeg den her ligning? Jeg kan ikke finde nogle videor eller side som forklarer hvordan man løser en ligning med to x'er? nogen som kan hjælpe? og som i kan se så er det så langt jeg er nået -
Økonomi på KU
ForumindlægHej allesammen, Jeg overvejer at søge ind på økonomi-uddannelse på KU. Dog er jeg i tvivl om studiet indebærer for meget matematik for mig... Jeg ville derfor høre om der var nogen med kendskab til økonomi enten på KU eller på Århus Universitet der kunne hjælpe med med nogle spørgsmål. Jeg har al... -
Funktion
ForumindlægJeg har denne opgave i matematik, der driller mig lidt - Har vedhæftet den Håber nogle vil hjælpe mig lidt -
SRP: Andengradsligningen x^2+ax=b^2
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at skrive SRP i matematik og historie om græsk matematik og grundlagskrisen. Jeg har en opgave som jeg skal besvare der driller mig. Vis ved at betragte figuren (vedhæftet) at ac+c^2+(1/2a)^2=(1/2a+c)^2 Dette kan jeg ikke se ud fra figuren da jeg ... -
Hjælp til andengradspolynomium!
ForumindlægHej, jeg har en matematik aflevering for og jeg har meget svært ved nogle af opgaverne. Dette spørgsmål er UDEN hjælpemidler og jeg har også vedhæftet det f(x)=-0,25x^2 + 7x - 13 Hertil skal jeg: a) Bestem polynomiets rødder b) Bestem polynomiets toppunkt c) Faktoriser polynomiet En sø... -
Gennemsnit?
ForumindlægHej..Hvad ligger jeres gennemsnit på?(årskarakterene)..Vær nu ærlig ;) -
Omvendt proportionalitet
ForumindlægJeg har følgende opgave som jeg sidder lidt fast med:En omvendt porportionalitet har følgende funktionsforskrift:f(x) = 8/xDen skal tegnes ind i et koordinatsystem, men hvordan kommer jeg videre med den??? Jeg er ret meget på bar bund! -
Terminsprøven
ForumindlægHejsa jeg skal i næste uge, op til skriftelig terminsprøve i samfundsfag.I den sammenhæng vil jeg li høre om hvad man evt må have med ind til prøven. Vores lærere har kort fortalt at samfundfaglige bøger og statastikker må tages med. Men hva med noter,teorier, evt de skriftelige Samfundfagsafle... -
Hjælp til sandsynlighed
ForumindlægHej jeg har bruge for hjælp til matematik. Jeg har faktisk svært ved matematik, og derfor har jeg brug for at nogen kan hjælpe mig. tak på forhånd. -
Studieretning
ForumindlægHej, Når jeg starter på gymnasiet har jeg tænkt mig at vælge denne studieretning: samfundsfag A, matematik B, erhvervsøkonomi C. Det jeg dog vil gøre er at hæve matematik til a og samfundsfag ned på b niveau. Desuden tager jeg fransk på a niveau som valgfag og muligvis engelsk på b. Jeg får god... -
Dårlige karakter på jura studiet
ForumindlægHej Alle, Jeg har lige færdiggjort mit første semester på jura-studiet.. Dog, så går det ikke så godt. Jeg har det problem, at jeg oftest er god til, at formulere mig mundtligt, men virkelig dårlig til at lyde forstående skriftligt. Mine eksaminer på første semester er kun lige bestået med et ... -
Medieanalyse!!! (Help)!
ForumindlægHej! I min AT opgave skal jeg lave en medieanalyse på en dokumentar, der minder lidt om programmet Sporløs. Nogle der har nogle noter til medieanalyse, Hvad skal med - osv. God ferie ellers.! -
Differentialligninger...hjælp!
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for hjælp til den nedenstående opgave. Jeg håber I gider at hjælpe da jeg er helt blank. Opgaven: I en model for en sø med konstant tilførsel af phosphor antages det, at koncentrationen y (målt i mg/m3) af phosphor i søen som funktion af tiden t (målt i år) tilfre... -
Komplimenteringen
ForumindlægDa jeg endeligt har fået LaTeX til at virke (tror jeg), vil jeg gerne høre lidt om komplimenteringen, da jeg har lidt problemer med den.. Jeg har lavet en prøve fil og kaldet den "latex45", men tilsyneladende gemmes den ikke i .tex-formatet når jeg trykker C-x C-s. For når jeg via cmd ...
