Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 16921 til 16940 af 31547
-
Find hældningskoefficienten
ForumindlægHey! Opgaven lyder således: Bestem hældningskoefficienten a og konstanten b og angiv ligningen for linjen n, der er ortogonal på linjen l og som går igennem punktet P(x,y) = (0,4) Jeg fik lidt fakta om opgaven: Linjerne med ligningerne y=ax+b og y=cx+d er ortogonale, netop hvis produktet af... -
Lysosomale organeller
ForumindlægHvordan dannes, modnes og ældes lysosomale organeller? -
Adjektivernes bøjning
ForumindlægHåber nogle kan hjælpe med, at rette en aflevering omhandlende adjektivernes bøjning. Dette der er skrevet med rød og grøn farve er dette, hvad jeg har tilføret. Alt hvad man skal gøre står i vedhæftede fil. Tak på forhånd! -
Tysk Markér udsagnsled med gult og grundled
ForumindlægHey jeg er ikke ligefrem den skarpeste til tysk, og har en aflevering for hvor jeg skal finde udsagnsled, grundled og hvilken person udsagnsleddet skal bøjes i. Vil hører om der nogen kloge hoveder derude som kan hjælpe?? Opgaven: Lav 10 sætninger på tysk om Tyskland og tyskerne og 10 sætninger... -
Angiv den eksakte værdi af kvadratrødderne
ForumindlægHvordan skal man finde frem til eksakte værdier, er der nogle formler eller noget? Og kan jeg få vist nogle eksempler ud fra opgaverne? -
bølgelængde
ForumindlægHvorfor vælger de lige præcis 440 nanometer som bølgelængden? Kan godt se at det er der hvor absorbansen er størst, men er der nogle, som kan froklare det tydligere til mig? (jeg beklager for den dårlige kvalitet, men min computer kan ikke tage skærmbilleder) -
usikkerhedsberegning
ForumindlægJeg har beregnet en masse værdier for 'e/m' og skal jeg en maxium-minimum-analyse. Jeg har dog ikke helt fået fat i hvordan det fungerer. Det er for at beregne måleusikkerheden. -
Differentialregnings opgave
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for hjælp til en opgave i differentialregning! Opgaven står i den vedhæftede fil, håber der er nogen der vil og kan hjælpe! -
Matematik eksamen eksempler
ForumindlægJeg skal i morgen til eksamen i matematik, og i den anledning vil jeg høre, om I har nogle eksempler på, hvordan en problemregning kan skrives? Skal der være en special opbygning - f.eks. skal opgaverne løses i spalter??? Jeg er lidt usikker på, om jeg må undlade spalterne og bare skrive udregni... -
Hvor mange grade har minutviseren bevæget sig.
ForumindlægHej er der nogen der lige kan reminde mig på den her opgave. Opgaven → Hvor mange grader har minutviseren bevæget sig, når der er gået 45 minutter? (Har det lidt svært det med klokken) -
RMSE-værdi: Hvad er min enhed?
ForumindlægHej Studienet. Jeg har lavet et forsøg med en dæmpet svingning. Her er et billede: http://i.imgur.com/NpNcqky.png For at vise at amplituden er eksponentielt aftagende var min plan at vise at fittet passer godt i min dæmpede svingning.Jeg ville altså se på r^2 og sige at når den er tæt på 1, pas... -
pH-værdi
ForumindlægJeg har de her tre reaktioner: 1. CO2(g) = CO2(aq) 2. CO2(aq) + H2O(l) = H2CO3(aq) 3. H2CO (aq) + H2O(l) = HCO3−(aq) + H3O+(aq) 4. HCO3−(aq) + H2O(l) = CO3 2−(aq) + H3O+(aq) Og få oplyst: K for (1) er 29mM/bar , og for (2) er K 2· 10-4. For H2CO3 er Ks = 4,3 &mi... -
Problemformulering - Danskprojekt
ForumindlægKære studieportalen. Jeg har et eksamensprojekt som skal fremlægges her midt januar, som har hovedemnet: "En sund sjæl i et sundt legeme" - Hvor jeg bevæger mig ind over antikken og de olympiske lege, og hvorfor fascinationen af kroppen opstod. Her undersøger jeg betydningen af kroppe... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa, Jeg skal til mundtlig eksamen og er ved at forberede de sidste opgaver. Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg griber et af spørgsmålene an. "Definér eksponentiel udvikling og forklar hvad der kendetegner vækstformen" Jeg kommer ind på forskriften, hvad b er, hvad a er og hvordan f... -
Den Omvendte Pyramide - Strategi
ForumindlægEr der nogen der kan give mig en forklaring på den omvendte pyramide i strategi. Hvordan man bruger den til at lave en handlingsplan for en virksomhed? -
Finde værdierne for a,b,c,d,e,f og g.
ForumindlægJeg har lige nogle ligninger som jeg håber der er en der kan hjælpe med. D + F = 2 x E G + E = 10 A + F = 7 B + C = 11 C + H = 3 x A Der må kun bruges tallene 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 og hvert tal må kun bruges en gang. Håber der findes en der kan være behjælpelig med løsningen. -
Differentialligning med løsningskurve
ForumindlægHej har brug for noget hjælp til disse to opgaver; a og c, (begge to er vedlagt i nedenstående fil). Vi har haft differentialligninger noget tid endnu, men disse opgaver driller mig specielt, fordi jeg ikke forstår hvordan man skal gribe dem an. I opgave a) er jeg meget i tvivl omkring hvordan ... -
Le Chateliers Princip; Passer det
ForumindlægPasser det; Hvis brøken er større end Kc, så går forskydningen mod højre. Hvis brøken er mindre end Kc, så går den mod venstre? er det rigtigt? -
Livet under besættelsen
ForumindlægHej derude Jeg har brug for noget hjælp til en opgave i historie der skal afleveres imorgen så det kunne være dejligt hvis i gad at hjælpe mig igang :) Opgaven går følgende ud på: Nu skal du ud fra oplysningerne i bogen forestille dig, hvordan det var at leve under besættelsen i Danmark. Du ska... -
Areal af overflade
ForumindlægHej :-) Se vedhæftet PDF-fil, kan det passe at det er f(x)
