Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 16941 til 16960 af 31467
-
Spørgsmål: kan jeg komme ind på DTU?
ForumindlægHejsa! jeg er fornyligt blevet student, og har bestået alle fag pånær kemi, hvor jeg fik 00 skrifteligt og 02 mundtligt. Jeg bestod altså ikke kemi på b niveau, men da jeg ikke har større interesse for faget kunne jeg bare ikke lære det fag.. Jeg står nu og overvejer at begynde på dtu hvor man sk... -
Hvad kaldes r?
ForumindlægNår man laver regression, så er der r^2 og 2. Jo tættere de er på 1, jo bedre er regressionen. Hvad kaldes r eller r^2? -
Alle Regler For Ligninger
ForumindlægDet er hundrede regler for ligninger. Er der nogen der gider skrive alle reglerne ned og give eksempler på hvordan reglerne tages i brug? Jeg lover at hjælpe dem der svare på mit spørsmål, så godt jeg kan. -
Hjælp til omskrivning af ligning
ForumindlægHej (Studie)folkens.. Jeg sidder her med et lille problem, noget med at omskrive en ligning. F.eks. (x-a)²+(y-b)²=r² Der vil jeg gerne lige vide hvordan jeg kan få y til at stå alene. Håber der er en der kan forklare mig det på en rimelig let måde. M.v.h. Baron Von Flødebolle :D -
aflevering idag. hjælp det haster meget!!!
Forumindlæghjælp. er væk.. kan ikke finde ud af det her. please:D figuren(er tegnet på min ark så var nød til at skrive den her) viser grafen for en vindmølles effekttivitet E. X er et mål for hvor stor en brøkdel af vinden som møllen ikke udnytter. x= 15/15(brøkdel) og E=0,5 - ved hvilke værdier af x... -
Haster
ForumindlægEr her nogen som kan skaffe info om metoder til at bestemme afstande i rummet? -
omvendt kradratsætning
ForumindlægHej! Jeg er lige begyndt på STX, og vi har fået en opgave, hvor kvadratsætningerne skal bruges 'modsat'. Jeg kender godt reglerne, men har lidt startvanskeligheder :) Ville være glad for lidt hjælp (: x^2 - 4x + 4 = ? På forhånd tak -
Kemi i overskrifter
ForumindlægHej Hvorfor kan man ikke benytte \ce pakken i overskrifter? Er der et trick til at få det til at fungere? -
søger hjælp
Forumindlægreducer (S-T)(S+T)-(S+T)^2 +2ST vil meget gerne have hjælp -
Ligninger
ForumindlægSkal løse disse(umiddelbare enkle)ligninger. 3=27/x og 4=2x/3 :) -
Hvilken ligning?
ForumindlægKan nogen forklare hvilken form for ligning dette er: 2x+6=5•(x-3) ? Altså når der er to x'ere.. -
Adgangskrav til universitet
ForumindlægHej jeg er en ung dreng som går i 1.g. Jeg har nogle spørgsmål om karakter og afgangskrav til uni 1. Hvor meget tæller min karakter i 1.g i forhold til uni 2. Hvad er afganskrav for at blive optaget på sdu odense hvis man skal være software engineer -
Studietur/rejse ideer.
ForumindlægJa her i 2g. skal mig og min klasse ud at rejse. Men vi har så et budget på 3,500kr pr. person som vi må betale. Vi er så nu begyndt at finde billige men sjove steder at rejse hen. Hvor vi både kan opleve noget historisk, && science. Vores lærer vil til Italien, eller London. Men vores klasse e... -
Hvor langt er der fra -13 til 25
Forumindlæg -
Ligninger med paranteser
ForumindlægEr der nogle der vil forklare mig hvordan man regner sådan nogle ligninger ud? (2a-b) - (a-8b) -
confusion
Forumindlæghej.jeg er 3.g'er. Er der nogen der kan forklare helt klart hvordan karakterene behandles..altså jeg har foreksempel haft kemi på c men i 2.g valgte jeg Kemi på B..jeg har ikke været om i kemi sidste år..så tæller begge karakter fra kemi c og kemi b som eksamens karakter, når jeg ikke har vær... -
Cirkel-opgave
ForumindlægEn cirkel har centrum i C(10,5) og indeholder punkterne A(0,0) og B(20,0). a) Bestem radius i cirklen. b) Bestem en ligning for tangenten til cirklen i punktet B. c) Bestem afstanden fra A til t. d) Bestem arealet af den del af cirklen, der ligger i 4. kvadrant. MINE FORSLAG: a) Den finder jeg v... -
Reducer udtrykkene
Forumindlæg(3x+2)^2-(4x+5)(4x-5)+1^2+7x^2 2(x-4)(x+4)-3(x-1)^2+7x(x+2) Hvordan bliver de reduceret, helst lidt hjælp med at viser hver gang i gør noget -
HVAD GØR JEG?
ForumindlægHej, Hvad gør jeg, hvis ikke jeg enten består 3.g under den gamle reform eller vil tage året om grundet dårlige karakterer? Jeg har hørt om en klasse der bliver oprettet i Greve, nogen der ved noget? -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHvor mange eksamener skal man op i i 2. g, hvis man ikke afslutter et fag, hvor man skal op i skr. eksamen? Kommer det an på om man var oppe i noget i 1. g?
