Søgning på: analysemodel engelsk. Resultater: 16961 til 16980 af 24761
-
Eksamensopgave Radioaktivitet
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal igang med at lave en eksamensopgave om radioaktivitet, men vil gerne lige høre fra jer, hvad der er vigtigt at få med? jeg har self skrevet de grundlæggende ting om Alfa-, beta-, og gammastråling. Hvad er ellers vigtigt at få med? -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHejsa Jeg kunne godt bruge en der ville hjælpe mig en gang om ugen ca. med tysk lektier. - det handler typisk om læsning/udtagelse, oversætelser af sætninger o.lign. Jeg bor i Randers men er vilige til at kører efter det. - håber der er en der har en time eller to i overskud om ugen =) -
Goebbels demokratiopfattelse
ForumindlægIn general siger man at facister er demokrati-'fjendske', men jeg har fundet en række citater af Joseph Goebbels, som ikke stemmer fuldstændig overens med dette. Er der evt. nogen, der kender noget til nazisternes demokratiopfattelse? -
SRO - frit slag på alle hylder ?
ForumindlægHej Når man skal til at skrive sin SRO i 2. g, må man så selv bestemme, hvad man vil skrive om eller er der et emne som alle skal skrive om ? -
fejl i sætning?
ForumindlægNogle der kan finde fejl i sætningen: The boy tells that his father has missed the train? -
Er mine sætninger korrekt oversat?
ForumindlægEr mine sætninger korrekt oversat fra tysk til dansk? Wohin gehst du, wohin? = Hvor skal du hen, hvor? Ich geh mit mir von Ost nach Süd = Jeg skal fra øst til syd Wohin gehst du, wohin? = Hvor skal du hen, hvor? Ich geh mit mir von Süd nach West = Jeg skal fra syd til vest Wohin gehst d... -
karakter
ForumindlægEr det rigtigt at musik, billedkunst og idræt tæller halvt? -
Dansk som valgfag?
ForumindlægHvorfor skal man have dansk i 3 år? Jeg mener, at det er forkert at man skal have om diverse digtere, når man ikke høre om vigtige fysikere, matematikere eller samfundsforskere. Jeg føler, at faget Dansk bliver ødelagt i 3g, fordi det går over i en overdreven nationalisme. Vi hører aldrig om tysk... -
brug for hjælp :)
ForumindlægHejsa jeg er igang med nedenstående opgave. Jeg har gjort brug af TI-Nspire. I opgave a får jeg a) 21.5383 b) 19.9557 Så dvs. atudbyttet fra en hektar = a og væksthasitgheden = b I en model for produktionen af palmeolie i Malaysia kan sammenhængen mellem alderen af palmerne og udbyttet a... -
høj-niveau (100 ord) tekst
ForumindlægJeg har fået som kommentar til denne lille avisartikel (max. 100 ord) at; Overskriften er meget meget god og at denne er meget flot skrevet, MEN ikke særlig sensationel, som artiklen skulle have været. Har nogle af jer en god idé til hvordan den eventuelt kan laves bedre – Mere sensationel? Alts... -
Inertimoment og bevægelse
ForumindlægHej Hvis jeg har to plader der er sat igennem hinanden så de udgør et kryds og hvor rotationsaksen går igennem skæringspunkterne, hvordan kan jeg så finde ud af hvor stor en vægt der skal til for at få pladerne til at roterer? Hvordan kan jeg oploade et billede så I kan se hvad jeg mener? Håbe... -
Delprøve 1 fejlsætninger
ForumindlægJeg sidder med en delprøve 1, hvor jeg skal rette fejlene i sætningerne. Nogen der kan hjælpe med dette? Jeg skal aflevere meget snart, så jeg er ret presset. Håber, I vil give jer tid til at hjælpe. Fejlene skal selvfølgelig forklares. Sætningerne lyder som følger: 1. The furniture the young cou... -
Årsprøve
ForumindlægJeg går i 2. g Skal op til tre skriftlige årsprøve vil lige spørg om der er nogen for regel hvor mange årsprøve skal man i løbe af de to år (1.og 2. g) Kunne være rart få en svar med kilde på. Og ER det en krav at bestå årsprøven. -
At glemme overskriften?
ForumindlægHej allesammen, jeg var til dansk eksamen i tirsdag. Og min PC frøs ca. 10min før tid.. "Heldigvis" havde jeg gemt en backup, men da jeg skulle afleverer fik jeg stresset mig selv så meget, at jeg ik nåede at få formuleret den afgørende overskrift til mit essay. Er der noget der virkeli... -
download wikipedia
Forumindlægheej alle. Nogle der ved hvordan man downloader wikipedia? vi fik afvide at det var godt at have til de skriftlige eksamer, nemlig . Eller evt. et andet godt encyclopedia? -
Er det her rigtigt!!
ForumindlægKan man godt sige det her, eller er der noget galt med mine formuleringer? To help the climate can people turn down the lights, water and electricity, or just try at saving it. Lifestyle can be changed by taking the train or bicycle instead of the car. I må meget gerne tilføje mere, hvis i ved no... -
Sophie germains bevis for FSS
Forumindlæghey derude, Er der nogen der kender links eller bøger, hvor der står hvad fejlen var i Sophie Germains bevis for Fermats store sætning ? på forhånd taaaak.. :D -
Oversættelse dan-eng
ForumindlægHej! Her er nogle "oversæt fra dansk til engelsk" -sætninger. Håber der er nogen, der vil rette op på mine sætninger i tilfælde af fejl. a)Jeg har lige fået et brev fra min onkel I Amerika I have just got mail from my uncle in America. b)Han skriver, at han har tjent mange penge for... -
kvadratsætning !
ForumindlægHej. Jeg er ved at repetere noget matematik for skal op til skriftlig matematik i morgen. Har læst at der bl.a. forventes at eksaminanderne skal kunne anvende kvadratsætningerne og reducere udtryk. Er der nogen herinde som kan komme med et eksempel på en kvadratsætning? Jeg kan slet ikke huske... -
korrekt form
ForumindlægIndsæt den korrekte form (adjektiv/adverbium) af ordet I parentes: 1.The young man shouted …. at the policeman (angry) 2.He stumbled …. towards the door (blind) 3.He bought a …. expensive car (real) 4.My uncle had worked awfully …. his whole life (hard) 5.His first novel was not a ….. success (co...
