Søgning på: matematik fp10. Resultater: 16961 til 16980 af 31486
-
Pendulbevægelse
ForumindlægHej :) Jeg har lige fået en fysikrapport tilbage fra min fysiklærer. Jeg har konkluderet at snorlængden er det eneste som har betydning for svingningstiden for en pendulbevægelse. Altså har amplituden og massen ikke nogen indflydelse. Men min lærer har skrevet at amplituden har betydnin... -
Problemer med aflevering (integral regning)
ForumindlægJeg sidder med en aflevering, hvor jeg har rimelig mange problemer med integral regning.... Jeg kan ikke se om der skal bruges delvis integration eller substitution... Det drejer sig om syv integral stykker: a) Integralet af:(sinx+cosx/cosx)dx b) Integralet af:(e^kvadratrod x/kvadratrod x)dx ... -
Læse fysik uden fysik A
ForumindlægJeg ville lige høre, om der er nogen, der læser fysik uden at have haft fysikA i gymnasiet? Jeg går i 3g med mat og kemi på højniveau og astronomi på lavniveau, og overvejer at læse fysik på uni efter gymnasium. Vil det i så fald være en god ide at tage fysA som supplering, hvis der er muligt at... -
Killowatt-timer(kWh)! hjælp
Forumindlægpå et andet tidspunkt var prisen for elforbruget 129 kr per lampe for en uge(der er 5 lamper) hvor mange kilowatt-timer(kWh) var der brugt den uge? (1 kilowatt-time er 2,15 kr.) Så ganger man 129 med 5, så får jeg 645 kr, hvordan omregner jeg det til kilowatt-timer (kWh)? -
Hjælp Til "Jomfruen"
ForumindlægEr der nogen som ved hvad tema'et er i "Jomfruen" af Kim Fupz?? og hvordan man kan perspektivere til "LærePlads" af Kim Fupz og "Huset" af Steen langstrup? På forhånd Tak :) -
Irrationalt tal
ForumindlægHvordan bevise man at pi er et irrationalt tal ? På forhånd tak! -
"Continuous compounding" rente
ForumindlægHvad betyder det, at en rente er continuous compounding? Og hvorfor er følgende tilfældet: "A rate of 6% per annum with continuous compounding translates into 6,09% with semiannual compounding"? -
Differentialligning
ForumindlægHej allesammen... Jeg sidder med en matematikaflevering, hvor man skal vise at y(t)=20+80*e^-kt er løsning til differentialligningen dy/dt= -K(y-20) Hvordan gør man lige det, da jeg overhovedet ikke kan få det til at passe. Håber nogen kan hjælpe. -
Hvad kaldes r?
ForumindlægNår man laver regression, så er der r^2 og 2. Jo tættere de er på 1, jo bedre er regressionen. Hvad kaldes r eller r^2? -
omvendt kradratsætning
ForumindlægHej! Jeg er lige begyndt på STX, og vi har fået en opgave, hvor kvadratsætningerne skal bruges 'modsat'. Jeg kender godt reglerne, men har lidt startvanskeligheder :) Ville være glad for lidt hjælp (: x^2 - 4x + 4 = ? På forhånd tak -
søger hjælp
Forumindlægreducer (S-T)(S+T)-(S+T)^2 +2ST vil meget gerne have hjælp -
Hjælp til omskrivning af ligning
ForumindlægHej (Studie)folkens.. Jeg sidder her med et lille problem, noget med at omskrive en ligning. F.eks. (x-a)²+(y-b)²=r² Der vil jeg gerne lige vide hvordan jeg kan få y til at stå alene. Håber der er en der kan forklare mig det på en rimelig let måde. M.v.h. Baron Von Flødebolle :D -
HF Enkeltfag gennemsnit
ForumindlægHej Jeg er i den situation, at jeg skal op til eksamen i Engelsk B i morgen. Næste år tager jeg Engelsk A, og er derfor i tvivl om karakteren ved B overhovedet kommer til at betyde noget for gennemsnittet, eller om det kun er A der tæller. Er her nogen der ved det? :-) -
aflevering idag. hjælp det haster meget!!!
Forumindlæghjælp. er væk.. kan ikke finde ud af det her. please:D figuren(er tegnet på min ark så var nød til at skrive den her) viser grafen for en vindmølles effekttivitet E. X er et mål for hvor stor en brøkdel af vinden som møllen ikke udnytter. x= 15/15(brøkdel) og E=0,5 - ved hvilke værdier af x... -
Adgangskrav til universitet
ForumindlægHej jeg er en ung dreng som går i 1.g. Jeg har nogle spørgsmål om karakter og afgangskrav til uni 1. Hvor meget tæller min karakter i 1.g i forhold til uni 2. Hvad er afganskrav for at blive optaget på sdu odense hvis man skal være software engineer -
Hvilken ligning?
ForumindlægKan nogen forklare hvilken form for ligning dette er: 2x+6=5•(x-3) ? Altså når der er to x'ere.. -
Haster
ForumindlægEr her nogen som kan skaffe info om metoder til at bestemme afstande i rummet? -
Kemi i overskrifter
ForumindlægHej Hvorfor kan man ikke benytte \ce pakken i overskrifter? Er der et trick til at få det til at fungere? -
tjen 500 kr
Forumindlægmangler hjælp til min eksamen kontakt mig på [email protected] du skal være en pige -
Årskarakter
ForumindlægHej Jeg går i 1.g, og jeg har lige afsluttet mine årsprøver. Jeg har kun fået min årskarakter fra samfundsfag tilbage og mangler endnu to årskaraktere. Men jeg ville lige høre hvor stor en indflydelse en årskarakter har og om den overhovedet kommer til at stå nogle steder? Skal man også ud me...
