Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16981 til 17000 af 156338
-
Terrorisme forklaret ud fra IP-teorier
ForumindlægHej alle, Jeg sidder med min SRP, hvor et af spørgsmålene er en undersøgelse af årsager til terrorisme ud fra IP-teorier. Jeg har valgt idealisme, realisme, neo-realisme og Huntington. Men hvis jeg skal være ærlig, har jeg virkelig svært ved at forklare terrorisme ud fra disse. Realisme beskæftig... -
vektor regning - Hjælp!!!!
Forumindlæghej der er en rar sjæl derude der gider at hjælpe mig med den vedhæftede opgave? jeg har prøvet alt men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at løse opgaven! Tak på forhånd :( -
Hvor højt skal en gennemsnit være (diætist)
ForumindlægHej Her i næste måned bliver jeg 2.g'er. Jeg har pånuværende tidspunkt et meget lavt gennemsnit, hvilket er 5. Jeg overvejer, at efter gymnasiet vil jeg gerne læse om ernæring og sundhed på uni. Jeg ønsker, at blive diætist. Men jeg ved ikke om snittet skal være højt for at komme ind. Er d... -
2 videregående uddannelser
ForumindlægHej Er der nogen som har taget 2 videregående uddannelser ? Hvorfor ? Og har det været hårdt? (spørg indtil om der er nogen der har taget 2 videregående uddannelser og ikke indtil reformen om dobbeltuddannelser) -
regerings økonomi politik
Forumindlægnogle der ved hvilken økonomisk politik den nuværende regering fører/har ført ? og om den er en optimal økonomisk politik for at opnå de samfundsøkonomiske mål som stabile priser, lav arbejdsløshed, økonmisk vækst og lighed på betalingsbalancen ? ku godt bruge lidt hjælp :-) tak -
Modstand - Formler
ForumindlægHejsa :) Er ked af hvis jeg opretter et indlæg som måske allerede findes, men jeg har ledt lidt og ikke med det store held. Jeg har lidt svært ved at forklare det jeg mangler, men jeg prøver: Hvis du sender 230 V igennem en 25 KM ledning, så kommer intet jo ud på den anden side! Hvis du derimo... -
Tove Ditlevsen
ForumindlægHej Alle. Mon der er nogen som ligger inde med eller Vil hjælpe mig på vej med en lærerfaglig analyse af Barndommens gade og et faglig forløb til 9/10 klasse ? Mange Hilsener Lene -
energitab
Forumindlæghej. jeg er ved at skrive en rapport som handler om: Vi opvarmer forskellige mængder vand i en elkedel. Vandets varmefylde kaldes c og massen m, og elkedlens varmekapacitet for Ck. Varmekapacitet af elkedlen med vand i lige med: C=m·c_v+C_k men her er der ikke taget højde for varmetabet. er der ... -
Kronik om udfordringer i ungdomsuddannelserne
ForumindlægJeg skal skrive en kronik om udfordringer i ungdomsuddannelserne, men for at være helt ærlig kan jeg ikke se nok udfordringer til at skrive en hel kronik omkring dem, så jeg håbede på at der var nogle, der ville hjælpe mig med en kort brainstorm på emnet. På forhånd, mange tak. Jeg citerer li... -
Eksamenssæt - essay
ForumindlægHej, Jeg har skrevet et essay i Eksamenssættet "American Dream". Jeg vil bare høre om der er en der vil rette mit essay for mig. Altså bare mht. til grammatiske fejl og evt. give respons på om det er en okay opgave? Håber virkelig at der er en der vil hjælpe, da den snart skal afleveres... -
2. klasse og skolefest
Forumindlæghvordan oversætter man 2. klasse og skolefest til engelsk? mine bud: 2. klasse: second degree / second class? skolefest: school party / school dance? nogle der kan hjælpe :)?? -
Stx matematik b (de foreløbige eksammensæt fra den 18. maj og 24. maj)
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til eksamen i matematik b i morgen og ville i den anledning høre, om nogle venlige sjæle ville sende deres eksamensopgaver til mig, således at jeg og andre kunne få gavn af det i forbindelse med vores eksamensforberedelser. På forhånd rigtig mange tak. -
Noter?
ForumindlægJeg skal til terminsprøve imorgen. Jeg har købt noter af en person på TikTok det hedder MatMedLassen, og han har lavet en kæmpe notesmaling til næsten alle emner. Jeg købte den for 40kr, men er ikke sikker på jeg må have den med ind? Jeg spurgte ham, og han sagde ja, fordi at han giver mig rettig... -
Eksamen idag?
ForumindlægHvordan gik det med jer til stx matematik eksamen idag? Nåede i alle opgaver? Jeg synes den var sværere end den plejer at være, eller tror måske det bare var mig. -
Udregningen
ForumindlægI opgaven skal jeg bestemme Vmax og Km, jeg går angivet en tendenslingje udefra den skal jeg bestemme de to værdier: y=0,1238x+1,6877 Jeg har bestemt Vmax ved at isolere vmax således; b= 1/vmax vmax= 1/1,6877=0,59 Hvordan skal jeg bestemme Km? -
Gymnasium efter 9. eller 10. ??
ForumindlægHej derude;) Jeg er en pige på 15 (16 til april) som er lidt splittet.. Nu nærmer tiden sig snart til at vælge, hvad man skal efter 9. Jeg er splittet i og med, om jeg skal vælge en stx (samfundsvidenskablig) efter 9. eller om jeg skal tage en 10. klasse først. Jeg er en frisk pige, som både... -
Reduktion med SnCl2
ForumindlægHej. Jeg er ved at forklare en syntese, hvor 4-Nitrophtalimid omdannes til 4-Aminophthalimid vha. en reaktion der foregår med SnCl2. Jeg har læst at det skulle være en reduktion, men er dog i tvivl hvordan det fungerer :) Nogen der kan forklare? -
Hjælp eksamen!
Forumindlæg1) Hvis jeg får givet en mængde Hvordan kan jeg så du fra dette vise at funkionen f(x,y) = ln(x) - 2 ln(y) +x^2 ikke har nogle stationære punkter? Jeg har fundet de partielle afledede df/dx(x,y)= 1/x + 2x df/dy(x,y)= -2/y Og begge led skal være lig 0 for at der er et stationært punkt, men hv... -
Eksamens råd
ForumindlægHeyyy folkens. Jeg skal til eksamen her om tre dage i samfundsfag. Min gruppe og jeg skal trække på onsdag omkring kl.09.00, og dernæst skal vi eksamineres på torsdags - så det er en 24 timers forbederelse eksamen. Min gruppe og jeg har dog aftalt, at vi ikke vil forberede den samme. Er der nogl... -
Proteinsyntesen
ForumindlægHej! Jeg skal udfra den vedhæftede figur forklare proteinsyntesen punkt for punkt, men jeg har simpelthen svært ved at finde ud af hvad hvert punkt er. Nogen der kan hjælpe? Altså hvad er punkt 1?2?3?4?5?6? Transkription? Translation? Håber det giver mening og på forhånd tak!
