Søgning på: fysik disposition. Resultater: 16981 til 17000 af 18123
-
Resultanter & friktion.
ForumindlægHej, jeg har en rapport jeg skal skrive i fysik, og den skal skrives så en 7. klasse kan forstå den, men det er ret svært når jeg ikke selv fatter noget af den ;) Opgaven lyder: 1 - Bestem resultanterne fra lokomotivets vægt fordelt på X antal hjul. Hvorledes sikres en ensartet trykfordeling? Hv... -
hjælp til energi og stof
Forumindlægjeg har lige brug for hjælp til en aflevering, som skal afleveres torsdag d.27/03 det drejer sig om opgave 6, 11 og 15 fra side 160-161 i bogen spektrum fysik 1 opgave 6. stor varmtvandsbeholder 63 m3 vand tæt på 100 grader celsius hvor meget varme kan vandet i tankvognen højest levere ? opga... -
Geigermåler
ForumindlægEr ikke engang sikker på, om det er fysik eller kemi jeg skulle oprette indægget under, men her kommer mit spørgsmål nu alligevel:) Et geigermåler-rør er et metalrør, hvori der er fortyndet luft, og midt i røret sidder en metaltråd. I den ene ende af røret er der et slags vindue, som de ionisere... -
Medievidenskab
ForumindlægHejsa Jeg skal her til sommer starte på Grenaa Gymnasium, hvor jeg skal gå på den såkaldte samfundsvidenskabelige studieretning. Det er vildt spændende og jeg glæder mig rigtig meget. Mit mål er, at jeg vil læse videre på medievidenskab: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-hummediev... -
resistens
ForumindlægHej folkens jeg bor i silkeborg og går på gymnasiet til dagligt. Jeg har fysik A og vil er stødt ind på to spørgsmål som jeg er gået i stå med håber nogle kan hjælpe de lyder således Nærlyset på en almindelig personbil leveres ofte af en såkaldt H4-pære med to glødetråde, én til nærlys og é... -
Halverings tykkelse /tid
ForumindlægHej ! jeg skal til fysik eksamen her på onsdag og står og kigger mine noter igennem! Der er simpelthen noget der ikke giver menning for mig ! Jeg skal bevise hhv. halveringstykkelsen og tiden. Mine formler ser sådan her ud Halveringstiden ; N=N0*(1/2)t/T(1/2) Kan ikke forstså h... -
Vekselspændingskurve
ForumindlægHejsa, I øjeblikket sidder jeg med en lækker fysikrapport, hvor vi har lavet adskillige forsøg inden for elfremstilling. I denne sammenhæng er jeg røget ind i et lille problem, da jeg uheldigvis ikke har kunnet møde op ved en enkelt fysiktime. Derfor mangler jeg besvarelser på følgende spørgs... -
energiforbrug
ForumindlægHello everbody Jeg søger efter en uges energiforbrug af el og varme, siden jeg kan selv ikke find ud af at læse min egen energiforbrug af el og varme derhjemme. Hvis I har en skitse eller noget ligende må I gerne send til mig, kun hvis I har selv ikke imod det :O) Har prøvet at finde n... -
!!SRP, afl. imorgen!! Luftmodstandskonstant - Hastighedsproportional luftmodstand
ForumindlægHej, Jeg er nu løbet ind i et problem som jeg har brugt ca. 2 timer på at komme forbi... Jeg skal finde luftmodstandskonstanten k, for det skrå kast med luftmodstand. Jeg har dog ikke haft til opgave at lave det frie fald, så jeg har ikke kunnet finde k udfra terminalhastigheden i de formler ... -
Energi udregning
ForumindlægHej jeg har nogle problemer med en fysik opgave... Håber i kan hjælpe mig :) En dreng på 62 kg går ad trappen op til 3 sal i en boligblok. 3 sal ligger 10,5m over fortovsniveau. a) Vælg fortovsniveauet som nulhøjde for den potentielle energi, og beregn drengens potentielle energi, når han e... -
Energi beregning
ForumindlægHej jeg har nogle problemer med en fysik opgave og jeg håber i kan hjælpe mig :) Vi vil i denne opgave bremselængden af et tog, der kører med hastigheden 150 km/h. Togets masse er 250 tons. For at løse opgaven skal vi finde gnidningskraften mellem hjul og skinner. Den er givet ved udtrykket ... -
Beregning af jordens omkreds ved hjælp af længdegrader
ForumindlægHej! Vi er to samfundsfagselever i 2.G. på gymnasiet, som ikke fatter en brik af fysik. Så hvis der er der nogen der kunne hjælpe os med det her spørgsmål kunne det bare være knæhøj karse! Sprøgsmålet er hvordan man finder jordens omkreds ved hjælp af længdegrader. Vi har prøvet os frem, men in... -
Robotteknologi og samfundsfag
ForumindlægHey! Skal om en uges tid til AT-eksamen og skal til at ha fundet nogle guldkorn jeg kan suplere min synopsis med.. Jeg har om "Robotter i hverdagen-ven eller fjende?", hvor jeg tager udgangspunkt i visionen om robotter i filmen "I,robot". Har fagene fysik og samfundsfag med m... -
Energi
ForumindlægHej jeg har problemer med to opgaver i Fysik, håber der er nogen derude som kan hjælpe Opgave 2. Koge vand Vand til te sættes over på komfuret. En aluminiumgryde på 0,6 kg fyldes med 2 liter vand og står et øjeblik. Starttemperaturen måles til 17°C. Hvor meget energi skal der bruges... -
Isolering af formel for at finde varmefylde
ForumindlægVha. nedenstående formel skal jeg beregne cL for min aluminium lod. Jeg har prøvet at isolere formlen. Men får desværre en negativ resultat, som slet ikke giver mening. Resultatet bliver negativt fordi, at ΔTlod=- 65,5.... Den afgiver jo sin varme til vandet? mlod= 0,059 kg clod= ? ... -
Kredsløb
ForumindlægHej, Jeg skal op til Fysik (A) mundtlig om en uges tid, men der er altså noget jeg har problemer med. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at stille et kredsløb op - og det væreste er, at jeg ikke engang kan finde ud af at tegne det, hvis jeg bliver bedt om det. Jeg har læst i min bog, men bogen ... -
kapacitator
ForumindlægHej folkens. Jeg går på stx i københavn og har fysik A hvor jeg har følgende spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med. Det lyder En pladekapacitator har et pladeareal på 900 cm^2. Afstanden mellem pladerne kan varieres, men er til start 3,0 cm. Beregn dens kapacitans 2) Kapacitoren oplade... -
Kosmologi: mørkt stof, mørk energi, universets udvidselse
Forumindlæghey jeg har trukket kosmologi i fysik eksamen på c niveau og er godt i gang med opgaven. Men er usikker på nogle punkter og ville blive meget taknemlig hvis nogle ville se på det: Mørkt stof = det er, sammen med det synlige stof, med til at holde sammen på galakserne, da tyngde kraften ikke alen... -
ORBIT-opgave
ForumindlægHEJ ALLe:-) Jeg har virkelig brug for jeres hjælp, da jeg skal afl. 5 opgaver inden for fysik på onsdag. Der er en af opgaverne, som har svært ved løse. Er der nogen, som kan hjælpe mig med at løse denne opgave? En varmeisoleret beholder, som indeholder 1,0 luft ved trykket 101 kPa er forsynet me... -
Jeg skal løse denne opgave om to tvillinger, men ved ikke hvordan jeg skal gribe det an..
ForumindlægJeg skal løse følgende opgaver, som handler om tvillingeparadokset, men er ikke så skarp i fysik desværre og har prøvet mig frem, men det giver ikke meming det jeg kommer frem til.. Så håber i kan hjælpe.. Opgaven lyder: Mads og Peter er tvillinger. Mads bliver tilbage på jorden mens Peter rejse...
