Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 17001 til 17020 af 156338
-
Boksplot
ForumindlægHej Jeg er igang med at lave en matematik opgave, men der er en opgave som jeg ikke kan løse. Hvordan laver man en boksplot i Excel. Det haster!! Håber der er nogle der kan hjælpe!! -
Differential kvotient og grænseværdi.
ForumindlægJeg sidder med dette spørgsmål : Forklar hvorfor en differentialkvotient er defineret som en grænseværdi, nemlig: f '(x0) = lim ( f (x) / f (x0)) Er der en der kan hjælpe mig med at forklare spørgsmålet, og forklare mig hvad en grænseværdi er.. -
Fe(II) og Fe(III) = isotopper / ion .
ForumindlægHejsa . Hvis fe2 og fe3 , er isotopper af Fe . Hvordan kan de så have forskellige antal elektroner i yderste skal? - Jeg troed kun isotopper , kun havde flere neutroner . Da en anden elektron sætning ville betyde andre kemiske egenskaber. Der må tydeligvis være noget jeg har misforstået . ... -
Spansk i gymnasiet - hvad arbejder man med?
ForumindlægHej! Jeg overvejer spansk i gymnasiet. Hvad arbejder man med i spansk? Jeg er meget interesseret i litteratur, kunst og historie - er det noget, man kommer til at arbejde med i spansk? Og hvad med arbejdsformerne? Altså hvordan lærer man? Er det øvelser, små oplæg - ja, hvordan? Og hvad med lek... -
Kan man bede om prøve i engelsk? opfølgning
ForumindlægJeg har lavet en tråd før hvor jeg forklarede at det jeg altid har udmærket mig mest indenfor, og brændt mest for, har været engelsk og specifikt mundtligt engelsk. Har fået 13 i mundtlig engelsk eksamen, bestod cambridge prøven med 96 % rigtige og fik 10 i årskarakter i 2.g hvilket jeg var utilf... -
Bevis for Pythagoras' sætning
ForumindlægHej alle kloge mennesker :) Jeg sidder og skal bevise Pythagoras' sætning til min eksamen i matematik på B niveau. Jeg har brugt bevis to på denne side: http://www.matematiksider.dk/pythago/pyth.pdf Er der nogle, der kan forklare mig, hvorfor man siger x/b=b/c <=> x=b^2/c ? Der står, &q... -
Spildevandsrensning?
ForumindlægHej derude - jeg har lige fået udleveret min 24 timers eksamen i Biologi B på HTX.. Det omhandler spildevandsrensning i en å. Jeg kunne godt tænke mig at folk ville hjælpe lidt, og evt. give nogle udtryk - og fingerpeg til opgaven. 1. Gennemgå de biologiske processer spildevandet gennemgår und... -
Bestemmelse af azimutvinklen
Forumindlægjeg skal eftervise formlen tan(az)= cos(d)sin(t)/sin(b)cos(d)cos(t)-cos(b)sin(d). For at gøre det skal man først bevise den sfæriske tangensrelation: tan(A) = sin(a)sin()/cos(a)sin(b)-sin(a)cos(b)cos(C). dette kan gøres ved at bruge cos-og sinusrelationerne: - Cos(a) = cos(b)cos(c)+sin(b)si... -
statistik B nivue .plz, hjælp.
Forumindlæghej alle. håber i kan hjælpe mig med at svar på de spøresmål. mange tak a) gør rede for brugen af deskriptiv statistik til at beskrive et observationsæt og herunder omtale forskellige statistiske deskritorer. b) gør rede for normalfordelingen. c) forklare proncippet i hypotesetest. d) gøre rede f... -
reaktionsbrøk?
ForumindlægVi ser på denne reaktion: Fe3+(aq) + 4Cl- (aq) --> FeCl4-(aq) a) Opskriv reaktionsbrøken for reaktionen. (Den har jeg ingen problemer med) I en vandig opløsning eksisterer ligevægten: Fe3+ (aq) + 4 Cl- (aq) --> FeCl4- )aq) b) Beregn en værdi for ligevægtskonstanten ved den pågældende temp... -
Karaktergivning af denne opgave
ForumindlægHej, jeg har lige fået denne spanskaflevering tilbage i rettet udgave og jeg er ikke tilfreds med karakteren. Hvis der er én der har lyst til at læse opgaven igennem og vurdere hvilken karakter der burde være givet, ville jeg være taknemlig! Er det en kvalificeret faglig uddannet person, vil jeg... -
Potens vækst
ForumindlægHej, jeg er igang med læse mdt. mat og og en af sprøgsmålene lyder på at man skal forklare om potens vækst, hvilket jeg er helt lost på. Altså heg forstår simpelhen ikke hvad man skal sige om potensvækst? -
SRP om Allergi eller farvestoffer?
ForumindlægHej jeg sidder midt i vejledningerne til SRP, som jeg skal i gang med om en måneds tid. Jeg skal skrive i Biologi A og Kemi B - og har valgt over emnet Allergi .. I biologi delen vil jeg gerne komme ind på immunitet, den allergiske reaktion, samt enten vaccination eller de forskellige hypoteser p... -
Hjælp til valg af enme: Infektionsbiologi bio/kem
ForumindlægJeg skal til samtale i morgen, og har kigget nogle bøger og internettet igennem, for at finde lidt inspiration til min SRP-opgave. Jeg har fået et temmeligt åbent emne, "infektionsbiologi" (dette valgte min biologi-lærer og jeg, da jeg på daværende tidspunkt ikke vidste helt hvordan jeg... -
SRP hjælp. hjælp med tekster
ForumindlægHej Jeg skal snart i gang med SRP, men mangler stadigvæk nogle tekster. Jeg har søgt på nettet, bib. og diverse søgesteder uden nogen resultater. Mine fag er Engelsk (A) Biologi (b). Mit emne er : Charles Darwin, og hans betydning på den engelske litteratur. til biologi-delen har jeg fundet en ... -
Karakterer i folkeskolen
ForumindlægHej..Jeg har fået en opgave der går ud på at man skal give sin mening om man synes at karaktererne fortsat skal blive i folkeskolen.Så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening. Gerne vel argumenteret.Daniel. -
Matematik C Hjælp søges hurtigt muligt.
ForumindlægHej Jeg går på HF først år. jeg søger der en som har styr på faget matematik, hvorved jeg har på C-niveau. jeg vil gennemgå opgaver/ eksamensæt med dig. Fokus på eksammen både den skriftlige og mundlig del. jeg søger en som kan hjælpe en eller 2 gang om ugen og hjælpen kan passende foregå ho... -
AT - kemisk plan - røde og hvideblod.
ForumindlægJeg er igang med min AT-synopsis og er nået tl den kemiske del, hvor jeg skal forklare de røde- og de hvide blodlegemer på kemsik plan. Min lærer siger at jeg først skal på biologiske niveau og derefter under kemi, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal skrive det på kemi, altså bindingstyper, atom... -
Kvadratsætninger
ForumindlægJeg sidder og er igang med noget der svarer til gymnasiematematik på C niveau, hvor jeg er kommet ind i nogle problemer i forbindelse med kvadratsætninger. Jeg har en sætning der lyder følgende: (2a - 3x)^2 Jeg ved facit bliver = 4a^2 + 9x^2 - 12ax Hvorfor det bliver 4a^2 + 9x^2 forstår jeg g... -
L = c - 10 * Log(r) ???
ForumindlægOmkring en trafikeret vej kan støj niveauet beskrives ved: L = c - 10 * Log(r) L : støjen målt i dB c: en konstant r: afstanden til vejmidten målt i meter (i afstanden 20 m. fra vejmidten måler man et støjniveau på 90 dB) Bestem konstanten c: c = - 10 * Log(20) - 90 ????? Bestem afstan...
