Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17001 til 17020 af 23683
-
Samfundsfaglig studieretning
ForumindlægJeg har valgt studieretningen Sam A, Eng A, Mat B, når jeg efter ferien starter i 1. g. Hvilke erfaringer har I med denne, eller lignende, studieretning? Jeg vil gerne have en studentereksamen med bredest mulig adgang, men er dog mest sprogligt/samfundfagligt interesseret. Jeg overvejer også fort... -
Opfatter I dette som værende truende?
ForumindlægEn 11-12 årig kostskoledreng i 1940'ernes Frankrig siger til sin nye klassekammerat:Mit navn er Julien Quentin, og hvis man leder efter mig, finder man mig. Skal det opfattes som en trussel? -
Berlin 1947 Rut Brandt
ForumindlægSidder og med eksamens tekst for 1.gSkal op igen om 24 timer. Er der nogen der kender denne tekst skrevet af Rut BrandtBerlin 1947På forhånd tak! :D -
Hermeneutiske spiral
ForumindlægHej Alle sammen.. Jeg skal til AT eksamen imorgen, og har siddet og prøvet længe at finde ud af hvad den hermeneutiske spiral går ud på... Så hvidt jeg har forstået går den ud på at for at forstå må man tolke, og for at kunne tolke må man forstå? Det virker lidt som noget vullepuk for mig, og ... -
Eksamen historie A stx - erfaring?
ForumindlægHejsa. Jeg skal til historie A eksamen. Vi har 3 timers forberedelse og ½ times eksamination. Er der nogle der har erfaringer med denne eksamen? - hvordan forbereder man sig bedst muligt, hvor mange notater skal man have med sig ind, hvordan griber man bilagsmaterialet an når man sidder i ... -
HELP ME!!!!!!
ForumindlægHej! Jeg er en desperat 2.g'er.. Jeg kunne virkelig godt tænke mig en over middel karakter i skriftlig tysk! Så jeg har brug for en tysk-xpert der kunne rette og hjælpe mig med mine afleveringer!?! På forhånd tak!:D P.s det er tysk på b-niveau... -
filosofi eller engelsk
Forumindlægville lige høre om der er nogen herinde, der har erfaringer med filosofi- eller engelskstudiet. jeg har lige færdiggjort 1. semester på medicinstudiet, men er ikke sikker på det er noget jeg vil gå videre med, så vil blive meget glad, hvis nogen vil dele deres erfaringer med ovenstående studier.m... -
differentialregning
ForumindlægJeg har længe været i gang med følgende opgave, jeg har vedhæftet opgaven, jeg har fundet ud af: at de enkelte dele af f er differentiable. De eneste steder, hvor f ikke er differentiabel, er ved x1 = -7 og x2 = 0. Jeg ved at jeg skal differentier f i hvert af de tre intervaller. Derefter skal ... -
internet-sider
ForumindlægHej..jeg ville høre om der ikke var nogen der kendte en eller flere rigtig gode sider her på internettet hvor man kan lære spansk.. (jeg håber i forstår hvilke sider jeg mener ellers få mig til at forklare det igen)Men altså bare nogle sider for begynder, hvor man eventuelt kan høre ordet blive u... -
Bestemme accelerationen - (Emne: Friktion)
ForumindlægHej Jeg har haft et par problemer med at bestemme accelerationen for et lod og en klods... I kan se forsøgsopstillingen i den vedhæftede fil. Vi har under forsøget bundet et lod og en klods sammen. Vi har derefter sluppet loddet, således at klodsen glider op langs pladen. Klodsen af aluminium ... -
SSO - forslag?
Forumindlægjeg her samfundsfag på A-niveau, og vil meget gerne skrive min opgave i det fag. men jeg ved ikke helt hva jeg skal skrive om?har lidt selv nogle i ideer- noget med USA og george Bush?eller- Der blev for kort tid siden lavet en mindste vægt i forhold til højde på modeller, da man ente at man gav ... -
Hvad er AT
ForumindlægEfter ferien skal vi have vores første AT-forløb. Er der nogen der vil give en forklaring på, hvad dette AT-forløb går ud på? Vi har fået af vide, at vi skal lave en opgave, der inkluderer to fag. Vælger man selv sin fagsammensætning, eller bestemmer lærerne det? (Jeg er 1.g'er hvis nogen sku... -
Hjælp til metoder i AT (his, psyk)
ForumindlægSå er det AT eksamen tid, og jeg skal på fredag aflevere min synopsis, men jeg er blevet lidt i tvivl om metodeafsnittet. Mit emne er "Slaget ved Stalingrad" og jeg skriver i henholdvis historie (A) og psykologi (B), så min problemformulering/problemstilling ser sådan ud: "Hv... -
nødhjælp (fysik eksamen på torsdag)
Forumindlægjeg skal op til fyisk eksamen på torsdag , og jeg virkelig bang for at trække solsystemet eller astronomi .. hvis nu jeg trækker solsystemet, hvad kan jeg snakker om ? hvis jeg trækker astronomi , hvad kan jeg snakker? er der nogen som kan hjælper mig ved det ....... -
Er det hårdt at gå på HHX i forhold til 9.klasse?
ForumindlægHej alle, er der nogen herinde der går på HHX, og kan fortælle mig om hvor hådt er det at gå på HHX i forhold til almindelig 9. klasse på en privat skole? -
Ideologi
ForumindlægHej,, jeg ville lige spørger om en ting. Hvad er Ideologi? På forhånd tak..:) -
Rødforskydning
ForumindlægHej allesammen, Jeg skrev for lidt tid siden om Rødforskydnings forsøg, om hvordan man finder spektrallinierne, og generelt hvordan forsøget er. Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg skal op til fysik eksamen kl 08.00 i morgen tidlig. Er der ikke en af jer eksperter, der vil være så venlig at ... -
Samfundsfagseksamen på A niveau - hurtig hjælp!
ForumindlægJeg er den eneste på mit hold, der ikke er i en gruppe, eftersom jeg ikke kender nogen, og jeg er meget dårligt rustet til eksamen i sig selv. Jeg har 24 timers forberedelse og har forstået at jeg skal opbygge en synopsis ud fra det materiale jeg har fået og så noget selvfundendt? Men hvordan bæ... -
bestem x
Forumindlægf(x)80*x^0.4-4x-100 x € (0;130) f(x) er overskuddet ( i tusinde kr.), og x er antal solgte tons bestem x, således at overskudet er størst . hvordan kan jeg gøre det?? -
Eksamen - vietnamkrigen
ForumindlægJeg har lige trukket mit emner og har 24 timer til at arbejde på det. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre det? Skal man lave problemformulering og problemstillinger? Hvor mange af kilderne skal man bruge? Er der evt. nogen derude som har haft noget lignende og har lyst til at dele af deres er...
