Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 17021 til 17040 af 21415
-
foreningsmængde og fællesmængde
ForumindlægEr der nogen kolg hovder der kan give en grundig forklaring på denne opgave: bestem og og bevis dine påstanfd?? -
bevis - differentialregning
ForumindlægHej Er der nogle, dder kan hjælpemed fortælle mig hvad jeg kan tegne i forbindlese med forklaring af to begreber i følgende spg og evt. foklare/give mig et link til at kunne bevise reglen for, hvordan man differnetiere en sammensat funktion. -
AsO43-
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe med vedhæftet opgave jeg skal opskrive reaktionligninger a) til e) uden tilskurioner ig sp sjak jeg angive ligevægtkonstanter (opløselihedensprodukt og kompleksdannelsenskonstanter) og den første reaktion havde pH 5 -
Hjæælp!!!
ForumindlægHej Kan nogen være sød og hjælpe mig med denne opgave er helt forvirret:( ved ikke hvordan jeg skal lave den. (tjek billede) Tak påforhånd:)) -
Lydbølger!:D
ForumindlægHej folkens er der nogen der gider at hjælpe mig med disse opgaver? eller give et hint? :) Fra en fiskekutter sender en sonar lydbølger ned mod havbunden. Bølgerne bliver reflekteret af en fiskestime og havbunden. De reflekterede signaler modtages efter henholdvis 15 ms og 25 ms. I vand bevæger ... -
TYSK- lidt sætninger
ForumindlægNogle nye sætninger jeg gerne vil have lidt hjælp med:Det kunne jeg have sagt dig med det samme:Das könnte ich dir gleich gesagt.Børnene måtte da gerne være gået i biografen:Das Kinder müssten gern in das Kino gehen.Vi burde have været venligere mod hende:Wir sollten süsser zu ihn werden.Det burd... -
3 spørgsmål
ForumindlægHar lige nogle spørgsmål, håber i kan hjælpe mig. Opgave 24: I Danmark falder der i gennemsnit 712 mm nedbør om året. Danmarks areal er 43 094,12 km². Noget af regnen finder vej til søer.moser og åer, noget siver ned til grundvand. Hvor mange liter nedbør (vand,hagl og sne) falder der over ... -
Bølgelængde mm
ForumindlægOpgave A4) Et radioteleskop registrerer elektromagnetisk stråling med en frekvens fra verdensrummet 1.42*10^9 Hz a) Beregn bølgelængden for denne stråling Den har jeg løst b) Hvor mange fotoner med frekvensen 1.42*10^(9) Hz rammer radioteleskopets antenne hvert sekund Den har jeg løst Strålin... -
hjælp til tyskoversættelse
ForumindlægHej! Jeg går i 1.g og har meget svært ved nedestående oversættelse. Er der nogen som kan oversætte det for mig (altså fra dansk til tysk)??? Tak!I 1977 udkom der i Forbundsrepublikken en bog hvis forfatter hedder Elias Canetti. I bogen, som er blevet en bestseller, fortæller han erindringer fra e... -
Hint til opgave i fysik
ForumindlægJeg er i gang med en fysikopgave, der omhandler beregning af gnidningskraft. Opgaven lyder således: Et tog kører med hastigheden 150 km/h. Togets masse er 250 tons. For at løse opgaven skal vi finde gningskraften mellem hjul og skinner. Den er givet ved udtrykket: Fgnidning=μ*Ft Her er... -
Hjælp til at forstå kilde (haster en smule)
ForumindlægHej venner. Vi har fået til lektie i historie at læse den vedhæftede kilde, da vi skal diskutere den i klassen. Men jeg har svært ved at forstå kilden og hvad der helt præcis menes, Særligt i sidste halvdel af kilden hvor han skriver: Dette er noget som Samuel P. Huntington eller Francis... (c... -
Hjælp!!!
ForumindlægJeg har sku en MEGA problem; Samfundsfags-aflevering som jeg intet fatter af!!!Opgaven lyder:1.Sammenlign bilag a1, a2 og a3´s opfattelse af hvad der skaber social og politisk konflikter? - sammenligningen skal bla. ske med udgangspunkt i REALISMETEORI og IDEALISMETEORI!2.Diskutér hvorledes Hirst... -
fagprøve økonomi
ForumindlægHej derude Jeg skal til at skrive min fagprøve. Jeg har valgt at skrive om implementering af et nyt bogføringssystem. Men jeg er lidt bange for at det vil blive for teoretisk og for tynd. Jeg havde tænkt mig at beskrive det nuværende program, fordele/ulemper ved programmet. krav til nyt pro... -
problemer med kildeopgaver
ForumindlægPå min skole får vi en masse kildeopgaver for i historie. Jeg laver dem, men svarer næsten altid forkert. Jeg prøver virkelig på at forstå dem, men nogle gange kan de godt være ret så svære. (synes jeg) så jeg tænkte, om der var nogen der ville rette mine svar? kilde 29 + 30 hvordan tror du, at... -
---> BIOLOGI<---
ForumindlægHey alle sammen!Jeg er lige gået i stå i en bio opgave - jeg kan simpelthen ikke finde ud af den - har slået op i alle mine bøger, men uden held!Ogaven lyder således:Tetracyklin er et antibiotika, som virker hæmmende på en lang række bakterier. Men nogle bakterier er resistense over for det. Denn... -
Solenergi til opvarmning af vand
ForumindlægSolenergi til opvarmning af vandEnergien i solstrålingen kan udnyttes til opvarmning af vand. Et parabolspejl rettes mod solen, og de reflekterede solstråler samles i brændpunktet som vist på figuren. En beholder med vand placeret i brændpunktet bliver derfor opvarmet. Parabolspejlet dækker et ar... -
Molin/Downs model - er min definition korrekt?
ForumindlægHer er et udprint af min SRP om valgkampen i USA. Jeg er lidt usikker på om man kan argumentere, på den måde som jeg gør. Svar udbedes hurtigst muligt ;) " Elementer af Molins model kan bruges, da betydelige spørgsmål som vedvarende energi, Irak-krigen, indvandrer og kampen mod terrorisme er... -
Molin/Downs model - er min definition korrekt?
ForumindlægHer er et udprint af min SRP om valgkampen i USA. Jeg er lidt usikker på om man kan argumentere, på den måde som jeg gør. Svar udbedes hurtigst muligt ;) " Elementer af Molins model kan bruges, da betydelige spørgsmål som vedvarende energi, Irak-krigen, indvandrer og kampen mod terrorisme er... -
En lille oversættelse
ForumindlægEn der lige gider tjecke min oversættelse nedenfor?De fleste mennesker vil gerne føle, at de har styr på deres egen tilværelse. Dette kan undertiden være vanskeligt, da det moderne menneskes liv ofte er kompliceret. Derfor vil mange søge at løse tilsyneladende uoverkommelige personlige problemer ... -
Hjælp og guiding søges, med henblik på journalistuddannelsen
ForumindlægDette råb om hjælp er primært rettet mod, dem som har været oppe til Danmarks Medie- og journalisthøjskole og som har bestået optagelsesprøven, til journalistuddannelsen. Jeg har valgt at søge ind på journalistuddannelsen, og skal den 27 april op til selve optagelsesprøven. Dog er jeg i vildrede ...
