Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 17061 til 17080 af 170365
-
Valg af tekst til dansk eksamen under emnet: "Ældre Noveller"
ForumindlægHej Studieportal. Jeg har trukket emnet Ældre Noveller til eksamen, men har problemer med at vælge novelle. Det eneste krav der er for valg af tekst, er at teksten min. skal være 100 år gammel. Jeg skal kunne perspektivere til min. 1 af disse noveller: Den sidste balkjole Lønningsdag Havfruen... -
Debat: Globaliseringen
ForumindlægHvad betyder ordet Globalisering for dig? -
Flytning af produktion fra Danmark
ForumindlægJeg søger lidt hjælp til min geografiopgave om flytning af produktion fra Danmark og vil derfor spørge om: Hvilken betydning kan det have at en virksomhed flytter sin produktion? Hvad betyder dette for virksomheden? For lokalområdet virksomheden flytter fra? For landet virksomheden flytter fra? -
andengradsfunktion, hjælp!!!!!!!!
Forumindlægjeg har fået det her spørgsmål, men kan ikke huske et økonomisk problem hvor man kan benytte sig af andengradsfunktionen. dette er spørgsmålet: Gør rede for, hvordan et økonomisk problem kan løses ved inddragelse af andengradsfunktionen. -
Producenten bag SleepBETTER, MilliondollarCompany A/S, har udviklet en ny seng ved navn SleepLikeABaby.
ForumindlægJeg er helt blank på denne opgave som er til i aften Oplysninger Producenten bag SleepBETTER, MilliondollarCompany A/S, har udviklet en ny seng ved navn SleepLikeABaby. Det er meningen, at den nye model SleepLikeABaby skal erstatte modellen SleepBETTER. Det oplyses, at sammenhængen mellem pr... -
Bestem tallene a og b f skærer andenaksen i punktet p(0,4 og f(2)=36
ForumindlægHej er der nogen der vil hjælpe med denne opgave, den skal løses uden hjælpe midler opgaven er vedhæftet -
students be the first to be part of a student social network.
ForumindlægHi to all students, im new to this network. I am in process of completion of my unique website for stdents. Its aimed at all univestity students and all students who will be making that big decission to go to university. Become part of this new community, its a bit like facebook howver just for s... -
p-r-o-n-o-m-i-n-a-l-i-s-e-r-i-n g
ForumindlægI den video man kalder Kedeligt sprog (gentagelser) (STN7), er de råd man giver ikke særligt gode. Det siges i videoen at man skal "undgå at bruge det samme ord i begyndelsen af en sætning. Det drejer sig ikke kun om begyndelsen af sætninger, men det handler om at lære det der kaldes &q... -
Analyse af “i put a spell on you” af samlingen “pop musik” af Kim fupz
ForumindlægNogen der kan hjælpe med en analyse af denne novelle? Jeg kan ikke finde den på nogle sider!! -
kort spørgsmål---> men vigtig da, det er et eksamens realiteret spørgsmål. Håber nogen kan hjælpe...
ForumindlægDet er sådan at jeg er igang med at forbrede mig til eksamen. jeg er igang med rapporten "Bestemmelse af jern(II) indholdet ved en redoxtitering" Men jeg mangler at finde stofmængden for permanganat(MNO4-)...n(MNO4-) jeg kender: m(feso4*7H2o) = 0,50 g V(KMNO4) = 15,6 ml c(KMNO4) = 0,02... -
Her kommer eliten
ForumindlægDR1 sender i den kommende en dokumentar om Niels Brocks Elitegymnasium. Første del blev sendt i dag, kl. 20.30 (tors, 27. marts). Niels Brocks Elitegymnasiet er henvendt til de, "der kedede sig i folkeskolen." Det handler om elever, der er villige til at lægge en ekstra indsats i skole... -
PLZ HJÆLP!!!!!! :''( kan slet ikk finde ud a det har prøvet i 3 timer nu XD
ForumindlægHej jeg sider lige med en mat aflevering til imorgen og er helt lost i to af opgaverne?? måske du ku hjælpe mig med at regne dem for kan ikke finde ud a Sinus og Cosinus selvom jeg ved det er det man skal bruge? og forstår ikke tegnet Σ på forhånd tak :) PS: jo flere indlæg jo bedre :) opg.... -
Finde engelske kilder/artikler til SRP Mediefag B Engelsk A. American History X
ForumindlægJeg har valgt at skrive SRP om American History X i mediefag B og engelsk A. Jeg skal bruge nogle engelske kilder omkring emnet. Som jeg evt. kan bruge til at drage paralleller til filmen og en retorisk analyse osv. Er der nogen som har nogle specielt gode kilder liggende? Eller ideer til hvo... -
Eksamenskalender skriftlig matematik og fysik, gymnasiale retninger
ForumindlægHer kommer lige en oversigt hentet fra eksamenskalenderen på www.uvm.dk over datoer for skriftlige ekaminer i matematik og fysik i denne eksamenstermin maj/juni 2014: 22. maj kl 09-14 (stx) Mat A 22. maj kl 09-13 (stx) Mat B 23. maj kl 09-14 (hhx) Mat A 23. maj kl 09-13 (hhx) Mat B 27. maj kl 09... -
Eksamen synopsis (24 timers forbedrelse) - Velfærdssamfundet - Problemstilling okay eller ej?
ForumindlægHej, jeg er igang med min 24 timers eksamens forbedrelse og trak "Velfærdssamfundet". Har en masse ideer men det kræver jo selvfølgelig at jeg har en ordentlig problemstilling. Er kommet op med 4 spørgsmål som jeg så vil bygge min synopsis op omkring men ved ikke om den er god nok? (m... -
Gymnasial uddanelser- I tvivl!!
ForumindlægJa jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal vælge, selvom der er stadig 1 år til det. Men jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig :) Mine overvejelser i hvad jeg vil uddane mig i senere: Diplomingeniør - Global Management and Manufacturing (GMM Engineer):Specifikke adgangskrav er matemati... -
Ligning for en side og en højde i en trekant, Vejen til matematik A, Opgave 46, Side 45, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 46 En trekant har vinkelspidserne A( -2 , 3 ), B( 5 , 1 ) og C( 2 , 3 ) a) Bestem en ligning for siden a Jeg ville gerne have vedlagt en fil med en indscanning af opgaven, men det kan ikke lade sig gøre, beklager. Min løsning (pilen over vektortallet må man tænke sig til ) Vektor CB ... -
jura i århus
ForumindlægHej Ihh jeg har fået det mest skuffende eksamens-resultat på kun 6,2... Jeg vil helt vildt gerne læse jura og sådan som situationen er ser det ud til at jeg kun kan læse på enten Århus Uni eller Aalborg Uni.. Jeg håber på at komme ind på en standby-plads på Århus- er der nogen der kan sige noge... -
bestem halveringstiden for f, når f går gennem punkterne A(0,8) og B(10,2)
Forumindlæghej allesammen jeg har problemer med denne opgave og håber i vil hjælpe som det fremgår i titel skal halveringstiden for f udregnes. f går gennem punkterne A(0,8) og B(10,2) jeg vil sætte pris på udregninger på forhånd tak :-) -
f(x)=b*a^x kan skrives som f(x)=b*e^kx
ForumindlægHvorfor er det at f(x)=b*ax kan skrives som f(x)=b*ekx ? Bare hvis jeg skulle forklare det Tusind tak
