Søgning på: afsætning a tiger. Resultater: 17101 til 17120 af 144217
  • Student, hvad kræver det?

    Forumindlæg
    Jeg går i 3g, og jeg er lidt forvirret. Man høre så mange ting om at man skal have så og så mange fag på a og b niveau, for at få sin studentereksamen, men er det rigtigt? skal man ikke bare have et snit på 2? Så kan jeg nemlig være helt rolig
  • polynomie

    Forumindlæg
    A) Gør rede for at 2 er rod i polynomiet P(x)=x^4+3/2x^3-9x+4x B) bestem samtlige rødder i polynomiet opgaven skal løses uden lommeregner.!
  • Svar på nok "nemmer" emner, haster.

    Forumindlæg
    Hjælp til følgende... Redegøre for hvad en andengradsfunktion er? (hvad gør den og er den direkte) Redegørelse for åbne og lukkede boller i endepunkterne på en graf? Parametrene a og b's betydning for grafen og dens beliggenhed i kordinatsystemet? Håber på hjælp.. Mvh tenped
  • Hjælp! Rumgeometri

    Forumindlæg
    Hej, håber at I kan hjælpe mig med den her opgave: A(2,0,0) B(0,3,0) C(0,0,4) Punktet D ligger på linjestykket AB, således at |AD|=5|BD| Beregn koordinatsættet til punktet D
  • Gustar - Oversættelse af tekst

    Forumindlæg
    Jeg har denne sætning der skal oversættes til dansk: A mí me gustan las muñecas Jeg ved det er noget med at kunne lide dukker eller sådan noget, men jeg er ikke helt sikker på hvilken person det står i. Håber der er nogen der kan hjælpe.
  • Trigonometri - Bevis

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har en eksamen her snart og jeg skal bevise denne formel: T = 1/2 · a · b · sin(C) Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig :)
  • Polynomie bevis

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ved at gøre klar til mumdtlig mat. eksamen. I den sammenhæng har jeg kigget på et bevis omkring polynomiers opløsning i faktorer. I beviset står der: ... hvor gradR(x)<grad(x-a) Hvad betyder det der grad ?
  • Lidt hjælp, fatter hat!

    Forumindlæg
    Jeg fatter latså hat af opg. 8.009, som er at finde her: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf En der kan hjælpe?
  • kemi angående stofmængde

    Forumindlæg
    hey. Er der nogen der kan hjælpe mig med den her spørgmål: "hvor stor en stofmængde er" a) 1,204*10 i 24 sølvatomer b) 1,204*10 i 24 blyatomer c) 4,82*10 i 22 guldatomer tak for hjælpen på forhånd
  • reducering skrives ind på computeren?

    Forumindlæg
    Ja, overskriften siger nærmest det hele. Hvordan skriver man en reducerings opgave ind, med mellemregninger og resultat? Sådan rigtig matematik-'agtig' ? fx. x = 4(a+5b) + 7(3a+b)
  • Definitionsmængde og afledte funktion

    Forumindlæg
    A f(x) = (x^2+3x)/(2x^3/-3x) B g(x)= sin(3x+2) Kan nogen hjælpe mig? Skal finde definitionsmængden og den afledte funktion. Jeg må ikke bruge mathcad / lommeregner.
  • enkelt sætning

    Forumindlæg
    I den industrialiserede verden er overvægt et alvorligt problem både hos børne og voksne. In the in industrialized world overweight is a serious probmen both "at???" children and adult..
  • Forskrift for linie

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive en forskrift for en ret linie vha. y=ax+b. Hvis man kender hældningskoefficienten a og kender liniens skæring med x-aksen, hvordan finder man så liniens skæring med y-aksen, b? Mvh. Anders
  • Parameterfremstilling...

    Forumindlæg
    I et koordinatsystem er linjen l givet ved parameterfremstillingen: (x,y) = (-2,5) +t(3,-6) Gør rede for at vektoren a ( 1, ½ ) står vinkelret på l! Hvordan gør man det?
  • Vektorer!

    Forumindlæg
    Sidder følgende opgave: Bestem koordinaterne til punkterne C og D, når det oplyses at: A=(5,3), B=(-2,4), Længden AC=(-1,2) og BD= -4,6) BEMÆRK!: at længden AC samt BD er angivet som vektorer!
  • Smuglerjagt på havet

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået til opgave at løse den vedhæftede opgave, men jeg har desværre problemer med dette. Jeg har forsøgt at løse delspørgsmål a), men jeg er ikke sikker på, at det er gjort korrekt. Er der nogle, der kan udtale sig om det?
  • BLODTYPE....HJÆLP

    Forumindlæg
    Hvilken betydning har antistof B for en person med blodtype A? Hvorfor er rhesusfaktoren vigtig i forbindelse med en graviditet? Hvilken virkning har det på kredsløbet og resten af legemet, hvis der benyttes "forkert" blodtype ved en transfusion? Jeg håber i kan hjælpe mig.
  • DTU

    Forumindlæg
    hej jeg vil gerne studere som diplom ingeniør i enten elektro eller maskine, men jeg kan ikke bestemme mig. og hvorfor er det at man ikke behøver dansk a for at kunne komme ind i diplom ingeniør uddanelsen.
  • Få sætninger - rettelse

    Forumindlæg
    Nogen der vil rette disse få sætninger. Dansk: Brev fra vores udsendte medarbejder: Her er de sidste nyheder fra Deres medarbejder i Asien. Den vigtigste nyhed er, at regeringen i Furnistan ønsker at starte en eksport til os. Landet producerer mange møbler, og de er sikre på, at de kan blive god...
  • Fremskrivningsfaktor

    Forumindlæg
    Eksponentielle udvikling y = 48 * 1,23^x Spg A) Bestem fremskrivningsfaktoren der svarer til en x-tilvækst på 2. Spg B) Hvad er den tilsvarende procentvise y-tilvækst? Hvordan går jeg? Håber I vil hjælpe! :)