Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 17101 til 17120 af 75430
-
Matematik hjælp
ForumindlægHej allesammen ville bare lige have lidt hjælp med et regnestykke 60-9*x=24 -
Palindromer
ForumindlægHejsa, Kan det passe at der maks er 900 palindrom tal i mægnden af 5 ciffrede tal ? og dermed også kun 900 i mængden af 6 ciffrede tal ? -
funktionen af f
ForumindlægFunktionen f er givet ved forskriften f(x)= 1/x, X#0 Angiv en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (1/3, f(1/3)) Hvad skal man her. Kan slet ikke se det -
To funktioner f og g
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave. Jeg har vedhæftet en fil med opgaven. Håber i kan hjælpe -
ligning for linjen
ForumindlægHej. Jeg skal bestemme en ligning for linjen l, og har indtil videre gjort således (løsning vedhæftet). Jeg vil blot vide om det er rigtigt gjort... og hvis ikke, hvad skal jeg rette? Tak. -
sandsynlighed
Forumindlæghvordan løse jeg den sidste opgaven . -sansyndlighed for at få mindst 7 sort kugle. -
Opgave med b
ForumindlægHvordan skal opgave b laves 0,60 aflæses til at være 13 -
Essay
ForumindlægHej! Må man gerne fortælle om noget, som er sket for i tiden (datid), i et essay? Tak for hjælpen på forhånd! :D -
brøker og ligninger
ForumindlægJeg søger hjælp til at rette disse tre regnestykker, facit stemmer ikke med mine udregninger 1. 3 (x + 5 ) 7 = 6 3(x+5) = 7 * 6 3(3x + 5 ) = 42 x + 5 = 3 x + 5 = 8,4 x = 8,4 - 5 x... -
Ulighed
ForumindlægHej folkens, Jeg sidder og kæmper en en ulighed: x/9-4 </= (5(x+1)/3)+1 Mine udregninger: jeg rykker -4 over på højresiden og udregner parentesen: x/9 </= (5x+5)/3+5 jeg ganger dernæst med 3 på begge sider: 3*x/9 </= 5x+10 Jeg ganger så med 9 på begge sider: 3x ... -
andengradspolynomi
Forumindlæghej opgaven lyder sådan om et andegradspolynomi f(x)= ax^2+bx+c oplyses at det har rødderne -2 og 4 samt toppunktet (1,-5) bestem fortegnet a og c. Har selv prøvet at lave udregningerne men er der nogen der lige vil tjekke dem igennem og se om det er rigtig eller hvor det går galt. ... -
To funktioner
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har siddet og regnet denne opgave, men jeg er gået lidt i stå. To funktioner f og g er givet ved: f(x)=12 * kvadratroden af x g(x)=x^2-7x+18 Graferne for f og g afgrænser i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal. a) løs ligningen f(x)=g(x) b) Bestem arealet... -
Forside med billede?
ForumindlægHej, jeg er i gang med SRP og er i tvivl om jeg egentlig må bruge et billede som forside? Hvis ja, skal navn, klasse osv. osv. også stå på den samme side, eller skal det stå som en side for sig selv? Tusind tak for hjælpen :) -
Fremlæggelse om rygning
ForumindlægHej alle. Jeg skal fremlægge om rygning, og jeg kunne godt tænke mig nogle ideer til hvad man kan vise/illustrere samt at få klassen til at lave noget selv. Tak! -
TIDSFRISE
ForumindlægHej, er der nogen der har nogle gode ideer til hvordan jeg kommer igang med en tidsfrise i en 4. klasse hvor jeg skal være vikar indtil sommerferien ? >På forhånd tak for hjælpen :-) -
her er lidt metoder:D
Forumindlæg• Naturvidenskabelige metoder: - Empirisk-induktive metode: Man laver hypoteser/teorier ud fra observationer/forsøgsresultater (man slutter fra det specielle til det generelle). - Hypotetisk-deduktive metode: Man udleder konsekvenser ud fra teorier (man slutter fra det generelle til det mere sp... -
Venlig sjæl der har mod på at kigge disse 3 sætninger igennem? Plzz.
ForumindlægHey Folkens Jeg skal oversætte disse sætninger fra dansk til spansk, Håber der nogen som li vil kigge det igennem. Tak :) Spansk Don Gregorio vista Moncho. Quiere dice discupla y pregunta vendrá a la escuela de nuevo. Moncho acepta. Leen un poema de Antonio Machado en la escuela. Don Aveli... -
Velfærdstatens fremtid
Forumindlæg- Den globale klemme. Hej, jeg er helt blank ved min samfundsfagsaflevering! Håber I kan hjælpe mig. Det handler om AE og CEPOS i forhold til velfærdsstaten. Her er de to 2 spørgsmål/opgaver jeg skal svare på: 1. Undersøg hvordan AE og CEPOS argumenterer for deres konklusioner angående dansk øk... -
wissen/wollen
ForumindlægHej. Hvordan driller wissen og wollen i forhold til dansk? TAK -
ENGELSK HJÆÆLPPP!!!
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg skal her til sommer til mundtlig engelsk og har virkelig brug for jeres hjælp. Mundtlig engelsk starter først med at eleven skal tale engelsk i 5 min, hvor læren og censoren høre, derefter er der en diskussion/samtale mellem eleven og læren (censoren). vi har sammen i klass...
