Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 17101 til 17120 af 26896
  • !-verdenskrig

    Forumindlæg
    hvorfor var det lige at 1-verdenskrig brød ud? Hvem var med i krigen? osv... Please hjælp mig
  • Hjernen

    Forumindlæg
    Hey!Jeg skal op i bio mundtlig på A-niveauog jeg fatter overhovedet ikke hvad Kalium, Natrium pumpen går ud på....??????Håber nogen kan hjælpe mig...ellers er jeg ret meget på skiderenKnus Louise
  • Reduktion af udtryk

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal reducere følgende udtryk, men er ikke sikker på hvor meget den kan forkortes. Udtykket er: (2x2y-2xy2/y2-x2) - (2x2/y+x) Det ville være en stor hjælp, hvis nogle ville vise, hvordan og hvor meget den kan forkortes, helst med mellemregninger. På forhånd, mange tak :-)
  • Overvej - MAT

    Forumindlæg
    Der er to øvelser hvor man skal overveje - overvej at ethvert polynomium af grad 0 er uden rødder- Overvej at ethvert førstegradspolynomium f(x) = ax+b har netop én rod og angiv formel?nogle der vil give mig et bud?
  • Skæringspunkt, parameterkurv

    Forumindlæg
    Beregn koordinaterne til skæringspunktet mellem m og n. Linjen m: x = 3t og y = -1 - 0.5t eller [x;y] = [0;-1] - t[3;-0,5] Linjen n: x = 7 - t og y = -6t - 70 eller [x;y] = [7;-70] + t[-1;-6] Jeg har fået det frem til at være x = 21/4 og y = 58/11 Man isolerer t'et af x og y på ...
  • Ablativ?

    Forumindlæg
    Vi har fået en latin tekst for, hvor vi skal finde kasus->ablativ. Men hvad er det liiigee ablativ er?
  • Endnu en ligning

    Forumindlæg
    Det går helt galt for mig idag..2x-y+5=0 ^ 4x-2y+10=02x+5 =y ^ 4x+10 =2y2x+5 = 4x+10/22x-2x = 5-50 = 0Øhh.. løsningsmængde??
  • Passer det?

    Forumindlæg
    Hej Studi...Passer det at følgende er ideologier?:• fascismen • nationalsocialisme• Socialismen• marxismen¨Hvad går de ud på?Jens Peter
  • Hvordan dividere jeg med fx 34,24 : 12,762

    Forumindlæg
    Har brug for en hjælpende hånd fra en der har lidt mere styr på matematik end mig. Min lillebror sidder med nogle regnestykker hvor han ikke ander hvordan de regnes ud på papir. Er der en venlig sjæl herinde som evt. gad bruge tiden på at vise mig herinde hvordan man ville stille et regnest...
  • vektor regning - opgave 1.010

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har vedhæftet en opgave, som jeg meget gerne vil have hjælp til - den omhandler vektor regning. På forhånd tak!
  • Metaforer

    Forumindlæg
    Jeg er lidt i tvivl, hvordan man ser, om noget er en metafor. Kan nogen evt. give mig nogle eksempler?
  • Lectio

    Forumindlæg
    Inden på Lectio står nogle af fagene med stort begyndelsesbogstav, mens andre står med småt.Hvorfor?
  • hjælp med simpel mat?

    Forumindlæg
    hej jeg har en lille opgave, som jeg gerne vil have hjælp til. der er givet en koordinatsystem, hvor der er tegnet en graf over en funktion f(x). spørgsmålet lyder at jeg skal løse ligningen for f ' (x) = 0 og f ' (x) = 1 jeg forsøger at lave en skitse af grafen og vedhæ...
  • mm til nm

    Forumindlæg
    Er der nogle der vil forklare hvordan jeg kan få mm til nm? Meget gerne med udregninger, da jeg skal vise hvordan jeg kom frem til det..
  • Oversættelse

    Forumindlæg
    Nogle der kan oversætte dette stykke til engelsk? Shakespeare skrev 37 skuespil: komedier, tragedier og historiske dramaer. hans skespil har noget for enhver smag; der er spændende handling, stærke følelser, farver og komik. Shakespeares temaer er kærligheden, naturen, magten og dens ansvar. De...
  • naturvidenskabelige fag??

    Forumindlæg
    hej.. :)hvad er det der gør, at fysik er et naturvidenskabeligt fag, og at matematik ikke er ?
  • Atomer og ioner.

    Forumindlæg
    Hvordan kan man se om en ion er negativ eller positiv i det periodiske system står der nogle tal og jeg ved ikke rigtig hvordan man finder ud af om det er negativt eller positivt?
  • Adjektivernes svage bøjning opgaver

    Forumindlæg
    Hejsa, :) Jeg skal aflevere en tysk aflevering med adjektivernes svage bøjning. Sætningerne skal oversættes og analyseres. Dog er jeg usikker på, om jeg har brugt de rigtige sætningsled. Er der en venlig sjæl der vil kigge på det? Opgaven er vedhæftet.
  • en oversættelse til spansk

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg ville være meget glad hvis der var nogle som ville hjælpe mig, ved at rette min oversættelse igennem. Er på sidste år, så min karakter er meget vigtig. Håber der er nogle der vil hjælpe mig. Den danske tekst lyder: En dag spurgte carmen sin bedstemor, som boede alene i en lill...
  • SSO, Romerriget

    Forumindlæg
    Hej.\nI min opgave skal jeg bl.a redegøre kort for romerrigets politiske, økonomiske og sociale forhold, så ville høre om der var nogen der havde nogle gode ideer til hvad der ville være godt at komme ind på for synes det virker lidt uoverskueligt.