Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 17101 til 17120 af 26896
-
!-verdenskrig
Forumindlæghvorfor var det lige at 1-verdenskrig brød ud? Hvem var med i krigen? osv... Please hjælp mig -
Hjernen
ForumindlægHey!Jeg skal op i bio mundtlig på A-niveauog jeg fatter overhovedet ikke hvad Kalium, Natrium pumpen går ud på....??????Håber nogen kan hjælpe mig...ellers er jeg ret meget på skiderenKnus Louise -
Reduktion af udtryk
ForumindlægHej Jeg skal reducere følgende udtryk, men er ikke sikker på hvor meget den kan forkortes. Udtykket er: (2x2y-2xy2/y2-x2) - (2x2/y+x) Det ville være en stor hjælp, hvis nogle ville vise, hvordan og hvor meget den kan forkortes, helst med mellemregninger. På forhånd, mange tak :-) -
Overvej - MAT
ForumindlægDer er to øvelser hvor man skal overveje - overvej at ethvert polynomium af grad 0 er uden rødder- Overvej at ethvert førstegradspolynomium f(x) = ax+b har netop én rod og angiv formel?nogle der vil give mig et bud? -
Skæringspunkt, parameterkurv
ForumindlægBeregn koordinaterne til skæringspunktet mellem m og n. Linjen m: x = 3t og y = -1 - 0.5t eller [x;y] = [0;-1] - t[3;-0,5] Linjen n: x = 7 - t og y = -6t - 70 eller [x;y] = [7;-70] + t[-1;-6] Jeg har fået det frem til at være x = 21/4 og y = 58/11 Man isolerer t'et af x og y på ... -
Ablativ?
ForumindlægVi har fået en latin tekst for, hvor vi skal finde kasus->ablativ. Men hvad er det liiigee ablativ er? -
Endnu en ligning
ForumindlægDet går helt galt for mig idag..2x-y+5=0 ^ 4x-2y+10=02x+5 =y ^ 4x+10 =2y2x+5 = 4x+10/22x-2x = 5-50 = 0Øhh.. løsningsmængde?? -
Passer det?
ForumindlægHej Studi...Passer det at følgende er ideologier?:• fascismen • nationalsocialisme• Socialismen• marxismen¨Hvad går de ud på?Jens Peter -
Hvordan dividere jeg med fx 34,24 : 12,762
ForumindlægHar brug for en hjælpende hånd fra en der har lidt mere styr på matematik end mig. Min lillebror sidder med nogle regnestykker hvor han ikke ander hvordan de regnes ud på papir. Er der en venlig sjæl herinde som evt. gad bruge tiden på at vise mig herinde hvordan man ville stille et regnest... -
vektor regning - opgave 1.010
ForumindlægHej, Jeg har vedhæftet en opgave, som jeg meget gerne vil have hjælp til - den omhandler vektor regning. På forhånd tak! -
Metaforer
ForumindlægJeg er lidt i tvivl, hvordan man ser, om noget er en metafor. Kan nogen evt. give mig nogle eksempler? -
Lectio
ForumindlægInden på Lectio står nogle af fagene med stort begyndelsesbogstav, mens andre står med småt.Hvorfor? -
hjælp med simpel mat?
Forumindlæghej jeg har en lille opgave, som jeg gerne vil have hjælp til. der er givet en koordinatsystem, hvor der er tegnet en graf over en funktion f(x). spørgsmålet lyder at jeg skal løse ligningen for f ' (x) = 0 og f ' (x) = 1 jeg forsøger at lave en skitse af grafen og vedhæ... -
mm til nm
ForumindlægEr der nogle der vil forklare hvordan jeg kan få mm til nm? Meget gerne med udregninger, da jeg skal vise hvordan jeg kom frem til det.. -
Oversættelse
ForumindlægNogle der kan oversætte dette stykke til engelsk? Shakespeare skrev 37 skuespil: komedier, tragedier og historiske dramaer. hans skespil har noget for enhver smag; der er spændende handling, stærke følelser, farver og komik. Shakespeares temaer er kærligheden, naturen, magten og dens ansvar. De... -
naturvidenskabelige fag??
Forumindlæghej.. :)hvad er det der gør, at fysik er et naturvidenskabeligt fag, og at matematik ikke er ? -
Atomer og ioner.
ForumindlægHvordan kan man se om en ion er negativ eller positiv i det periodiske system står der nogle tal og jeg ved ikke rigtig hvordan man finder ud af om det er negativt eller positivt? -
Adjektivernes svage bøjning opgaver
ForumindlægHejsa, :) Jeg skal aflevere en tysk aflevering med adjektivernes svage bøjning. Sætningerne skal oversættes og analyseres. Dog er jeg usikker på, om jeg har brugt de rigtige sætningsled. Er der en venlig sjæl der vil kigge på det? Opgaven er vedhæftet. -
en oversættelse til spansk
ForumindlægHej alle sammen Jeg ville være meget glad hvis der var nogle som ville hjælpe mig, ved at rette min oversættelse igennem. Er på sidste år, så min karakter er meget vigtig. Håber der er nogle der vil hjælpe mig. Den danske tekst lyder: En dag spurgte carmen sin bedstemor, som boede alene i en lill... -
SSO, Romerriget
ForumindlægHej.\nI min opgave skal jeg bl.a redegøre kort for romerrigets politiske, økonomiske og sociale forhold, så ville høre om der var nogen der havde nogle gode ideer til hvad der ville være godt at komme ind på for synes det virker lidt uoverskueligt.
