Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17121 til 17140 af 20689
-
Hjælp til at finde kilder - SRP opgave
ForumindlægHej, da jeg som så mange andre skal til at skrive en SRP opgave ville jeg høre jer om i havde nogle interresante kilder jeg kunne benytte mig af. Jeg skriver i fagene Fysik A & Historie A. Mit emne er som udgangspunkt raketter brugt som våben, med fokus på 2verdenskrig. (Dog med perspektiveri... -
Maskiningeniør
ForumindlægHej allesammen Jeg skal i gang med at vælge en videregående uddannelse, men jeg har svært ved at beslutte mig. Jeg er glad for fysik, og matematik har jeg det ok med, men det bekymre mig lidt, om man SKAL have den der innovative mindset, for at kunne blive ingeniør? Jeg har tænkt lidt på maskini... -
Afbrudt eksamen
ForumindlægJeg ved godt det nok er den forkerte kategori, men kunne ikke finde ud af hvilken det skulle være. Jeg har været oppe til en Fysik B eksamen, hvor jeg så har besvimet pga. angst og stress, og det gjorde så at min eksamen blev afbrudt. Jeg havde “håbet” at det betød jeg ville få -3 og så kunne je... -
SRP Revudering til evt. klage
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har lige i dag fået min SRP karakter. Jeg fik karakteren 7, hvilket er fint nok. Jeg føler bare at den minimum burde ligge til et 10-tal grundet at jeg opfylder hele problemformuleringen, samt tilføjer ekstra relevant viden. Jeg tænkte på om der ikke er nogen som vil læse... -
Ekstroverte slår mig ihjel... Hjælp!
ForumindlægNu er jeg jo bare endnu en dum gymnasie elev. Jeg overlevede folkeskolen med nød og næppe, et år på efterskole, uden at lære noget, også røg jeg på gymnasiet. Jeg er blevet chokeret!! Jeg er igen blevet konfronteret med hvordan de ekstroverte elever dominerer timerne, og kører slavisk diktatur på... -
Ingeniør ???
ForumindlægHej alle. Jeg vil gerne vide, hvad lig præcis en ingeniørs arbejde gå ud på ? Hvad er en Ingeniør? Hvad laver en ingeniør ? Altså hvad gå arbejdet ud på ?? Tak på forhånd -
Programmering og sekvensdiagram
ForumindlægHej, er der nogle som kan hjælp mig med at lave kode om til sekvensdiagram PLZZZZZZZZZ HJÆLP public void saveInsulin(View view) { double insulin = Double.parseDouble(insulin2.getText().toString()); String dateI= e7.getText().toString(); String timeI = e8.getText().toString(); userDbHelp... -
Medicin
ForumindlægHej SP. Er der nogle medicinstuderende på KU, som kan fortælle om læsemængden på 3. 4. og 5. sem? Og er det rigtigt at karakterer ikke har nogen betydning for fremtidige jobmuligheder? -
Kommer jeg på Gym? (STX)
ForumindlægHej alle, jeg er lidt bekymret om jeg kommer på gym med min karekter! Min standpunkts karekter ligger i gennemsnit på 6,5. Er den god nok, eller..? Jeg fik bl.a. 02 i historie (streng lærer :D ) Min klasselærer sagde at min karekter skal rettes lidt, men hun synes at jeg er helt klart uddan... -
Tage året om på universitet
ForumindlægHej Jeg har foreløbigt læst på en univeristetsuddannelse..den varer 5 år og nu allerede efter mit 2 år kan jeg se at jeg kommer til at tage året om fordi jeg har dumpet nogle eksamener. Det er efter min mening det slemmeste der kunne ske...og jeg er ret forvirret, fordi de fleste siger at ka... -
Vurdering af stil FSA 2005
ForumindlægHeyJeg har jo været op til skriftlig dansk FSA som alle andre 9. klasser har! Jeg ville blive glad, hvis nogen kunne læse den igennem og komme med en vurdering af den!Opgaven var med i FSA hæftet maj-juni 2005, nr. 2:Et skibsforlisForestil dig, at du er journalist på en avis, som planlægger en ar... -
skitser rettelse
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=16156 mit bud : 1100 Varesalg Kredit : 5000 14261 Købsmoms Debet : 1250 12310 Kasse Debet: 6250 korrekt?? -
Lipschitz for vektorfunktion
ForumindlægJeg har en funktion f: R^2 -> R^2 og to funktioner u: R -> R^2 f opfylder en lokal lipschitz betingelse, dvs.: Der eksisterer K > 0, så for alle v R, \mathbf{u}_1,\mathbf{u}_2 i R^2: ||\mathbf{f}(v,\mathbf{u}_1(v))-\mathbf{f}(v,\mathbf{u}_2(v))|| =< K * ||\mathbf{u}_1(v)-\mathbf{u}_2... -
Ph.D. Optagelse
ForumindlægTil rette vedrørende, Er der nogen herinde, der skulle være bekendt med, hvordan man søger ind og bliver optaget på en dansk Ph.D. i økonomi, gerne den Ph.D., der ligger i forlængelse af den hæderkronede danske cand.polit. grad? Jeg har læst i udlandet for det meste, hvor vejen er meget simpel... -
Arkæologi - 1. årsopgave, hvordan?
ForumindlægJeg skal netop til at påbegynde min 1-årsopgave i forhistorisk arkæologi og har valgt at skrive om 'København i middelalderen'. Jeg er dog i tvivl om hvad der forventes af sådan en 1. årsopgave på universitetet og hvordan jeg skal gribe den an? Jeg har hørt, at den i stil minder meget om... -
Komplekse tal
ForumindlægUdtryk det komplekse tal: e^(2+1-i3π) / (1+i) på rektangulær form og på polær form. Kan ikke helt komme i gang. -
Rettelse af Eksamen??
ForumindlægHej nogle der vil læse min eksamen igennem, og giv mig en vurdering, jeg nået uheldigvis ikke at rette den igennem, og manglede lige lidt perspektivering. Nogen der har lyst? -
FEDE/GO Film
ForumindlægHar du set nogle gode eller fede film , som du synes vi/jeg bare simpelthen skulle se .. Så skriv dem her .. (: -
KIG HER: Er det muligt?
ForumindlægJeg har brug for at komme ud med noget, og spørge her. Tror I, det er muligt at stige fra hvad ... 4 i skriftlig biotek-karakter til et 12-tal til den skriftlige eksamen? I så fald, hvordan synes I jeg skal begynde at forberede mig? Der er vel 1,5 - 2 måneder tilbage, til jeg skal til eksamen. J... -
videregående studieliv og fritid
ForumindlægHej! Har lige afsluttet 3.g i år, og har derfor søgt videregåeende uddanelse. Ville egentlig bare lige høre jer ad, om hvor meget 'fritid' man har på UNI. Er kun 18 år og tænker om et sabbatår ville være bedre, hvis man ikke føler sig klar til læse yderligere 3 år. Altså med mindre man ...
