Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 17121 til 17140 af 102572
-
Andengradspolynomium - beregning af koefficienten b.
ForumindlægJeg har denne matematik opgave som jeg ikke forstår. Er der nogen som vil være venlig og hjælpe mig med at forstå og løse den? -
Hjælpemidler terminsprøve
ForumindlægMin klasse og jeg skal om 14 dage have terminsprøver. Dansk, matematik og engelsk. Skolens viceinspektør var så i dag inde i vores klasse for at fortælle om terminsprøvernes forløb m.v, Jeg spurgte så, om man måtte have hjælpemidler med til den skriftlige fremstilling i dansk, som f.eks. ti... -
Formulering
ForumindlægHej jeg skal snart til at skrive SRP i matematik og fysik, og har brug for lidt hjælp til formulering af regneregler. Jeg har brug for at kunne formulerer, hvad der er jeg gør, når jeg udleder/beviser noget... Fx hvordan formulerer man, at man "tager noget ned fra brøken" eks: a... -
Efterlysning af stil
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med en stil (den er ikke blandt de tilføjede opgaver, men alligevel) fra folkeskolens afgangseksamen i skriftlig dansk i 2003?? Gerne dem hvor man skal skrive en tale til en man kender??Vil du så ikke tilføje den?? Så bliver jeg glad. TAK -
engelsk terminsprøve
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp. jeg er en pige der går i 8.klasse og har engelsk termins prøve her næste uge. så er der nogen der sån ca. hvad hvad man skal op i, og muligvis kan hjælpe mig? -det er skriftlig. tak på forhånd. :) -
Udregning af højde i vilkårlig trekant
ForumindlægHej! Jeg skal snart til matematik eksamen og er ved at skrive nogle noter, der skærer tingene ud i pap. Jeg er her ved at lave en guide til mig selv om, hvordan man udregner højden i en vilkårlig trekant. Men jeg er simpelthen gået i stå ved det sidste punkt. Er der nogen der kan hjælpe mig det... -
Positive og negative tal
ForumindlægSkriv en regel for facits fortegn når vi ganger eller deler A. To positive tal fx 27:3 B. Et positivt og et negativt tal fx 9•(-3) C. Et negativt og et positivt tal fx -27:3 D. To negativet tal fx (-9)•(-3) -
Log og ln
ForumindlægHej.. Jeg sidder med en matematik aflevering. JEg er gået i stå ved en opgave. Kan i evt. hjælpe mig? I må meget gerne forklare det, for kan ikke lige få det her ind i mit hoved.. stykket lyder: 2^3x = 98 -
Udled differentialkvotienten´af f(x)=x^1/2
ForumindlægHej, jeg mangler lidt hjælp til matematik. Jeg er ramt ind på et spørgsmål, hvor jeg skal Udlede differentialkvotienten f(x)=√x. Men hvordan Udleder man differentialkvotienten f(x)=√x?? håber at i kan hjælpe mig! -
Enzymers funktion
ForumindlægHej(: Jeg ska skrive som enzymers funktioner til en brochure , som ska med til noget natur i teltet min klasse skal være med til .. Men hva synes I er vigtigt at få med ? For jeg ska jo ikk skrive for meget.. Så hva ville I mene jeg skulle tage med ? Det skal siges at det kun er funktionen jeg... -
Enzymer
Forumindlægnogle der kan fortælle mig hvad enzym er osv. pls er gået i stå -
"Budhisme" - behøver mine pensumtekster.
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen om en uge, og en anden klasse på min skole har taget vores buddhismebøger, så jeg ikke har mulighed for at læse op på emnet. Jeg er i fuld gang med at samle notater om selve religionen, men teksterne, vi har gennemgået har jeg ikke fundet, så jeg vil gerne vide om der er... -
9 i skrft. og 10 i mundtl
ForumindlægHej Er det egentlig muligt at få en lavere karakter i skriftligt, og få en højere karakter i mundtligt. har I oplevet noget lignende før- fx 10 i mund. og 9 i skrift? Kan det overhovedet lade sig gøre? -
sinus funktion?
ForumindlægHvordan definerer man en sinus funktion? -
Stamfunktioner - F'(x) = f(x) - Hvorfor?
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at forberede mig til matematik eksamen, og opdagede lige, at jeg ikke helt har fået fat i integralregning og stamfunktioner. Er der formler/ligninger, jeg kan bruge, som er nyttige? I må meget gerne lave en liste over de formler, som jeg skal bruge samt sammenhængen, ... -
Opgavesæt i fysik
ForumindlægHej, jeg skal til terminsprøve i skriftlig fysik om nogle dage og vil derfor gerne øve mig på nogle opgaver fra gamle eksamenssæt. Dog kan jeg ikke få adgang til nogen af sættene, heller ikke gennem EMU. Er der nogen, der ved, hvordan jeg får adgang til dem hjemmefra. -
Eksempel til engelsk eksamen
ForumindlægHej! For første gang skal jeg op i engelsk skriftlig.. Min lære er noget bagud, så vi har aldrig sådan rigtig lært, hvad man laver til en engelsk eksamen. Er der nogen, der sidder med et eksempel herinde, eller kan finde det for mig i google (er ikke den bedste google-søger), så vil jeg være vi... -
Rettelse af en lille smule engelsk :P plz
ForumindlægHEEEY,, håber i gider at rette nedenstende tekst :D Skinhead is a story about a young boy, Jim Hawkins, who lives in an ordinary working-class area. He joins a gang and thinks he receives the respect and satisfaction, by violence. Skinhead takes place in Plaistow, London’s EastEnd, in a ... -
Hvor meget har jeg skrevet?
ForumindlægHej folk :-) Jeg er så heldig at jeg er ved at være færdig med min SRP opgave i 3.g. Jeg har skrevet i latex, og det eneste problem er, at jeg ikke ved hvor meget jeg har skrevet. Jeg har i en anden tråd herinde fundet et program der kunne tælle ord i opgaven, men det er ikke særligt præcist og... -
Jeg er lost er du??
ForumindlægHej jeg sider lige med en mat aflevering til på tirsdag men skal helst ha lavet den idag og er helt lost i to af opgaverne?? måske du ku hjælpe mig på vej med disse opgaver. på forhånd tak :) opg. 2 arealet af en Trekant er 9,3m2 Beregn længderne h, |DC|, |AC|, |BD|, |AB| er vinklen BAC ret? ...
