Søgning på: tysk analyse. Resultater: 17141 til 17160 af 38620
-
Tysklands historie
ForumindlægHej allesammen.Er der nogen der har noter om tyskland historiePå forhånd tak.. -
Oplysninger
ForumindlægJeg kan ikke finde noget om delstaten Brandenburg overhovede. Skal lave et oplæg på 5 minutter, og har SLET IKKE noget materiale at gå udfra :S.. Jeg overvejer at fortælle om en anden delstat, men læren har allerede låst sin beslutning fast, så vi kan ikke skifte den nu valgte delstat Brandenburg... -
Rette meget kort tekst
ForumindlægHej, er der en, som vil hjælpe mig med at oversætte denne korte stil til tysk? Det er den tyske jeg gerne vil have lidt hjælp til at blive rettet :) Dansk: Interview med min mormor Mig: Hej mormor, må jeg stille dig nogen spørgsmål til min tyskstil? Mormor: Hej min kære, dejligt at du ringer. Ja,... -
Skriftlig Engelsk
ForumindlægI marts skal jeg til terminsprøve i engelsk A, 3g! Jeg har lige nogle spørgsmål mht. engelsk skriftligt. Jeg fik af vide af min lærer, at jeg ikke må veksle mellem tiderne og jeg tror , at det er det som trækker mig meget ned i engelsk. Min opbygning af et essay bliver nok forvirrende, når jeg ve... -
hermeneutisk spiral HASTER
ForumindlægHej alle - skal op til AT eksamen så behøver et svar hurtigt! Jeg er i tvivl om den hermeneutiske spiral.. Altså, jeg analysere og fortolker et afsnit af Paradise Hotel hvor jeg kigger på hvordan deltagerne iscenesætter sig selv OG hvordan producenterne iscenesætter sig. Så har jeg sagt: Hypotese... -
Mediefag C Eksamensproduktion
ForumindlægHej allesammen:-) Sidder i den situation at jeg skal til mediefagseksamen i starten af juni, og at jeg ikke har fået noget fortalt af min lærer om hvordan eksamen foregår, men har snuset mig frem til at det foregår på denne måde: Man kommer ind og trækker et film citat, dette ser man igennem og ... -
Nu er jeg fan***! Sur!
ForumindlægHVad er det lige mig tysk lærer har gang i? Siden vi fik hende, har hun slået hårdt ned på mig! Mine karater er faldet og hun tafer røven på mig hele tiden. Det er sådan at HVER gang vi har afleveringer fpr, får jeg ikke mere end 10!!?? Det e rikek spmeget karakteren der irritere mig men dn måde ... -
funktionsanalyse af brøk haster
ForumindlægHej Jeg skriver for at spørger om hvordan man starter med at lave en funktionsanalyse på en brøk. skal jeg først starte med at analysere tælleren og derefter nævneren ?? f(x) = 2x^2-6x-8 / 4x +2 -
Novelle
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere. Den er skrevet i 2001, men vil det give god mening at læse lidt om, hvad der skete i det år, da det måske havde en påvirkning på, hvordan personen skrev novellen? Har I måske nogle bedre forslag til, hvad der vil være godt at inddrage? :-) Mange tak, på forh... -
TYYYYYYSK :S 1 Sætning
Forumindlæggod aften! hvordan oversætter man denne sætning til tysk ?! jeg har godt nok prøvet sel v: 1. Kameraet raser derefter gennem Hamborgs gader og vi ser, at Kristan står i en telefonboks: Der Kamera (raser!?!?) danach durch Hamburgs Strassen und wir sehen, das Kristian in einem/einen Telefonzelle st... -
Hvilken slags promomen
ForumindlægNår jeg slår han/hun op i en ordbog, så står der, at de både kan være demonstrative og personlige. På tysk ser jeg også ofte, at der er brugt "der", hvor jeg ville have skrevet "er". Mit spørgsmål er derfor, hvordan man skelner mellem demonstrative og personlige pronominer? -
oversættelse HJÆLP PLEASE !!!
ForumindlægHai alle sammen... jeg skal aflevere oversættelsen fra eksamen August 2005 som hedder Malaschewski... jeg behøver virkelig hjælp.. om i så bare kan hjælpe med en eller 2 sætninger - så PLEASE hjælp mig !! (jeg skal også aflevere resten af eksamens-sættet, så hvis der er nogle der har den liggende... -
Bestået?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g, men jeg står i den dumme situation, at jeg fik 00 til både tysk- og fysikeksamen i 2.g. Men jeg fik 4 og 02 i årskarakter i begge fag, dvs.; (4+2+0)/3 = 2. Har jeg så alligevel bestået faget? -
Hvem kan oversætte
ForumindlægJeg synes ikke jeg kan komme det nærmere,end at lade din fornuft og dit hjerte finde vejen.Jeg kan råde dig til,at se muligheder og ikke begrænsninger,i dit videre liv.Du er velkommen til, at skrive ind igen om hvordan det er gået. Venlig hilsen Brevkasseredaktør/psykolog Hvem kan oversætte ... -
felix hat wenig zeit, zweier ohne
Forumindlæghej! sidder her og forbereder mig til eksamen imorgen i tysk B . jeg skal perspektivere til nogle tekster; tweier ohne, felix hat wenig zeit, problemet er bare at jeg pludseligt ikke kan finde teksterne og heller ikke kan huske dem? er det muligt at en af jer kan hjælpe mig til at huske? -
Omvendt ordstilling og vending
ForumindlægHej! Hvornår er der omvendt ordstilling på tysk? Fx: Han skrev en regning i går = Gestern schrieb er eine Rechnung. Er denne sætning korrekt, eller skal der være ligefrem ordstilling? Er det når, der er tid forrest, at der skal være omvendt ordstilling? Jeg har et spørgsmål mere. Når ma... -
Heinrich Pröhle - Springendes Wasser osv.
ForumindlægEr der nogen som har lavet en opgave om HeinRich Pröhles værk som hedder "Springendes Wasser, sprechender ogel, Singender Baum" ? Det ville være stor hjælp hvis nogen gader at hjælpe mig med at komme igennem den, da jeg skal op til tysk eksamen imorgen :) og hvis der var nogen som ha... -
oversættelse
Forumindlæghvordan oversætter man dette til tysk? Hvornår vågner du? Det blæser og regner - ja, nu lyner og tordner det også. Herman føler sig syg. Jeg henter lægen. Spiller de klaver, frøken Hasse? Nej, jeg spiller ikke, men jeg elsker musik. Vi spørger ofte, men hun siger intet. I morgen rejser de hjem. ... -
fif
ForumindlægMin lærer siger til os, at vi ikke skal gøre tysk sproget sværere end det er. Derfor mener han (når der ikke er tale om en bisætning) at vi sådan set bare kan oversætte direkte fra dansk til tysk for det meste... men men, det antyder mange andre som en fejl, og eftersom vi ikke har lært den rette... -
Rettelse af lille oversættelse :)
Forumindlæghejsa, nogen som vil kigge dette igennem, mest for min lousy tyske grammatik? :)Dansk Tekst:Sachsen ligger i den sydøstlige del af Tyskland. Sachsen er en ny tysk delstat.Sachsen har ca. 4,9 millioner indbyggere, og den største by er Leipzi med et indbyggertal på 550.000. Dernæst kommer hovedstad...
