Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 17161 til 17180 af 31547
-
en sætning der skal oversættes
ForumindlægJeg har et lille problem med den her sætning (placering af udsagnsordene)Han har altid været og vil altid være en god og inspirerende taler.indtil videre er jeg kommet frem til:Er ist immer ein guter und inspirerender redner gewesen und wird immer ein guter und inspirerender redner sein?Kan man g... -
Halveringstid
ForumindlægEfter 10 timer er aktiviteten af et radioaktivt stof faldet til 90% af det oprindelige.Bestem halveringstiden for det radioaktive stof.altså jeg har en idé om, at man bruger henfaldsloven så det ville hedde:90%=100%*e^(ln2*10timer(36000sek)/t½)eller hvad skal jeg gøre????lige et lille spørgsmål t... -
Dansk stil - inddragelse af billeder
ForumindlægHvis deri et stilhæfte står at man KAN inddrage et billede er det så dumt at lade være? Det er klart at man selvfølgelig skal gøre det hvis det passer oplagt i ens disposition, men hvad hvis det ikke gør. Trækker det så slet ikke en lille smule ned at man ikke inddrager billeder som opgaveformule... -
Differentialligning
ForumindlægHej Jeg er i gang med en matematikrapport om differentialligninger, der er et helt nyt emne for mig. Så jeg har en lille smule svært ved det. Men så tænkte jeg på at der måske var nogle kloge hoveder herinde som kunne hjælpe mig lidt. Jeg skal løse følgende opgave. Løs ligningen y`=3y der op... -
Grafer
ForumindlægHar fået en opgave, jeg ikke har deb fjerneste ide om hvordan man løser ?To funktioner f og g er bestemt ved:f(x) = x^2 + kvadratrod xg(x) = 2x + 1Bestem forskrift og deffinitionsmængde for den sammensatte funktion g (og så er der sådan en underlig lille cirkel/prik, og så) f.Hilano -
Hvilke grunde?
ForumindlægI dag er pjækkeri mellem unge et stort problem, men hvorledes kan det være at vi ikke vil gå i skole? Hvad ser i er grunden til pjækkeriet? og hvilke undskyldninger har i selv brugt for at komme uden om den daglige rutine? jeg håber virkelig i alle vil give en besvarelse eller lill notat, denne... -
Matematik søges
ForumindlægHeej..har et lille problem:Østergårds gartneri har en vandingsmaskine.den kan indstilles til at vande i en halvcirkel med en radius på 30 meter.Beregn, hvor stort et areal vandingsmaskinen vander når den holder stille.Marken der skal vandes har form som et rektangel og er 216 m lang og 120 m bred. -
HJÆLP-
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at svare på disse spørgsmål : Hvilke stoffer kan aspirin være forurenet med? Forklar princippet i en omkrystallisation. Hvordan omkrystalliseres aspirin? Forklar princippet i sugefiltrering. Hvorfor skal krystallerne kun vaskes med en lille portion vand, og hvorfor sk... -
trigonometri
ForumindlægHejSider og bikser med en lille opgave, der lyder sådan:I et xy-koordinatsystem går linien l gennem punktet A(3,1) og afstanden fra punktet B(5,4) til l er 3.Beregn hældningkoefficienten for l.Men hvordan kan jeg overhovedet regne noget ud, når jeg ikke har ligningen for punkt A eller endnu et pu... -
Matematik!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med en lille matematikopgave, som driller mig forfærdelig meget:)den lyder sådan:En funktion f er løsning til differentialligningeny''=9y .Grafen for f går gennem punktet P(1/3,e) og har vandret tangent i dette punkt.Bestem en forskrift for f.Bestem en stam... -
Stofskifte areal/volumen
ForumindlægHey.Jeg er ved at skrive rapport om Areal og volumen forhold. Jeg har lavet et forsøg hvor jeg lader fire dyr respirere.Kan nogen fortælle mig den mest logiske forklaring på det her:Lille mus: vægt 14g, respiration 93.Mellem mus: vægt 15,1g, respiration 93.Hamster: vægt 53,5g, respiration 112.Sla... -
Dannelse af organiske forbindelser
ForumindlægGodaften SP I anledning af en kemi eksamen der hastigt nærmer sig, har jeg et lille spørgsmål angående organiske stoffer. Et eksamensspørgsmål lyder således: - Du skal fortælle om dannelsen af organiske forbindelser Med dannelse, menes der så dannelse af alkoholer, aldehyder, carboxsylsyre ... -
Valg af 3 HCA eventyr
ForumindlægHej jeg skal til at skrive Dansk opgave i 1.g om HCA, jeg har tænkt mig at vælge følgende eventyr:ElverhøiDen grimme ÆllingEvt. Lille TukNogen der vil give mig feedback på, hvor smart det er at analysere de 2 eventyr?Den sidst nævnte er jeg meget i tvivl om jeg skal tage eller ej. -
Fysik rap.
ForumindlægHej!Jeg har lige oprette bruger på studi.dk og det ser ud til at jeg er kommet til det rette plads fordi jeg skal bruge en lille smule hjælp.En af spørgsmålen lyder sådan: Giv en fysisk forklaring på absorptionsfænomenet med natriumdampene og natriumlyset.er der nogen der kan hjælpe mig med det!p... -
adjektivernes bøjning.
Forumindlæghey.Jeg har 3 skemaer, den stærke, blande og svage bøjning.. Jeg synes simpelthen det er så indviklet hvilken boks man skal bruge hvornår.. Er der ikke en der kan komme med et eksempel på en sætning hvor man skal bruge den stærke, svage og blandede, og måske en lille forklaring på hvorfor.. Min g... -
Nogle tyskegenier, som ville kigge min tekst igennem??
ForumindlægGoddag alle sammen ;p Yes, har lavet en lille kort tysk "stil", som jeg meget gerne ville have rettet igennem. Derfor, hvis du er en haj til tysk (eller bare har lyst til lidt læsning), så må du meget gerne læse min tekst igennem og rette de fejl, som du nu kan finde Jeg kan sende tekst... -
dette er hermed bevist
Forumindlæghej Når man har bevist et eller andet i matematik plejer vi at lave en lille firkant som betyder "dette er hermed bevist" men man kan også skrive det som en forkortelse (mener det er latin) på tre bogstaver hvor jeg mener det ene er q, men jeg kan slet ikke huske hvad der er det hedder... -
Cirkel
ForumindlægHalløjsa! har et lille problem med flg. opgave:I et koordinatsystem er der givet 2 puntket A(0,4) og B(8,0).Bestem en ligning for den cirkel C, der har midtpunktet M af AB som centrum og AB som diameter.Jeg har bestemt centrum (4,2), men hvordan kommer jeg videre herfra? -
Vedr. globaliseringstendenser ml. 1850 -> 1950
ForumindlægHej jeg er pt. igang med at skrive opgave i DIO. Er dog stødt på et lille problem. Jeg skriver om globaliseringstendenser omkring 1850 til 1950, men har haft meget svært ved at finde kilder der beskriver noget om hvordan globaliseringen kom til syne i den tid. Håber nogle kan hjælpe. - Tak. -
Hjælp til at differentiere funktionerne!
ForumindlægHej alle Opgaven lyder: - f(x)= 4/x2-5x-7 - g(x)= 3(2x2+4)3 - ANGIV BRUGTE REGNEREGLER I må meget gerne komme med en vejledende løsning til opgaven og fortælle hvilke regneregler der bruges.. Opgaven er ikke en aflevering, så jeg får ikke nogen karakter.. Håber der er nogle der kan ...
