Søgning på: matematik fp9 2021. Resultater: 17161 til 17180 af 31727
  • Lommeregner.

    Forumindlæg
    Hvordan indtaster man x0 på lommeregneren. Altså så 0 er under x? Det modsatte af x^0. Kan simpelthen ikke finde ud af, om det kan lade sig gøre?
  • monotonilinje

    Forumindlæg
    nu har en jeg en diffenrentialkvotient: f'(x)= (x-1)^2 * (x+3)^2 * (x-2) når jeg så sætter f'(x)=0 får jeg x = -3 og x=1 og x= 2 så skal jeg lave en monotonilinje. Hvordan ved jeg om den er voksende eller aftagende altså markeret med minus eller plus?
  • er videnskab en religion

    Forumindlæg
    hej det er fordi jeg har fået spørgsmålet om videnskab er en religion, og så vil jeg hører jer om videnskab er en religion?
  • IB og almen HA.

    Forumindlæg
    Hej, Overvejer at læse International Business eller en almen HA på CBS. Tænkte på hvad forskellen er på de to (bortset fra at den ene er på engelsk). Har hørt at IB er mindre 'matematisk' og mere kulturelt/internationalt præget - altså man har lidt flere bløde fag? Mvh Julie.
  • Bestemmelse af differentialligning!

    Forumindlæg
    Hej! Håber nogen kan hjælpe mig med denne opgave, da jeg har brugt rigtig lang tid, på at løse den, og endnu ikke er fundet frem til et konstruktivt bud; I en model for udviklingen af individer i en population betegner N(t) antal individer i populationen til tiden t(målt i døgn). Den hastighed...
  • Hjælp med opgave

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe mig med at løse denne her opgave (vedhæftet billed) er ikke helt sikker på hvordan man gør tak! - Michael
  • Oversættelse - "Forskudt eksponentiel vækst"

    Forumindlæg
    Hej! En der kan fortælle mig, hvordan man siger "forskudt eksponentiel vækst" på engelsk? Jeg mener, at "eksponentiel vækst" kan oversættes med "exponential growth", men har ingen anelse om, hvordan man oversætter det, når det er "forskudt eksponentiel væk...
  • RSA og Permutation

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er lidt i tvivl med min opgave, da der står jeg skal ''vis forskellige regler for permutationer og bevis nogle af dem'' Jeg ved ikke helt selv hvad det er for nogle regler, den eneste jeg har skrevet noget om er kombinatorik. Så ved jeg ikke om RSA, primtal osv skal med. ...
  • Er i nød!HJÆLP

    Forumindlæg
    Er der nogen har har lavet en glimrende reklameanalyse, som har lyst til at senden den til mig? Jeg skal bare bruge den son inspiration. Sophie
  • Gode links?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen:) Jeg ville lige spørger om i har nogle links til mig, såsom lektiehjælp, forklaringer på nogle emner i foskellige fag, træning eller noget andet hjælp til forskellige fag/ en fag
  • Niveaukurver

    Forumindlæg
    Sidder her og bøvler med at tegne nogle niveaukurver.. Forstår dog ikke hvorfor den ikke vil plottes.. har funktionen f(x,y) = x^2 +2y^2 så for c = 0 vil kurven være y = sqrt((-x^2)/(2)) Men når jeg prøver at plotte den for jeg ikke noget ud.. gør jeg noget forkerT?
  • Bestem længden af BD i trekant ABC

    Forumindlæg
    I denne opgave får jeg at vide, at ?stålstangen BD er fastgjort i D, således at afstanden fra A til D er 3 m. Jeg skal nu bestemme længden af BD. Kan nogen hjælpe? På forhånd tak :)
  • Perspektiver og begrænsninger

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen er der nogle der forstår hvad der menes med "undersøgelsens perspektiver og begrænsninger"? på forhånd tak! Isabella
  • Optagelsesprøve Til Stx

    Forumindlæg
    Heeeej Allesammen Jeg skal til optagelsesprøve her om nogle måneder, men jeg er meeget nervøs over hvordan det er. Er der nogle som der har været igennem optagelsesprøven, der kan fortælle mig om hvordan det foregår om det er svært eller let.. hvad kommer man op i ... Kommer man op i Tysk hvis ma...
  • uligheder

    Forumindlæg
    hej er der nogle der kan hælpe mig med de her to uligheder 3x + 2 < x - 1 5x > 3x -1 ved godt de ikke er de sværeste af slagsen men kan altså ikke finde ud af dem
  • HJÆLP! Mundtlig mat C

    Forumindlæg
    Hej håber i ville hjælpe! hvordan skal jeg forberede min mundtlig eksamen? jeg kan trække de emneopgaver vi har lavet det 1 år. såsom finansielregning, statelistik, polynomier osv. hvordan ville i mene jeg skal forberede mig?? er der nogen der har gode notater?? skal op den 10 Juni :(
  • Andengradsligning

    Forumindlæg
    Kan nogle ikke forklare mig hvad andengradsligning går på? har aldrig fattet + give et par eksempler, altså hvordan man regner det D:
  • MiaMette

    Forumindlæg
    Hej, i følgende indlæg synes jeg at du orienteres angående dit matematiske spørgsmål. Min bemærkning er i #17 i indlægget. https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=530773&reply=17 Jens
  • Hvad skal jeg vælge næste år?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal om 2 uger vælge hvilket gymnasium jeg skal på næste år. Jeg er stadig meget i tvivl. Jeg står mellem at vælge Niels Brock Det internationale gymnasium eller Zahles gymnasium. Jeg er meget ambiøs og vil gerne gå på et gymnasium hvor der er meget faglighed men på samme tid godt socia...
  • Graf afgænser område

    Forumindlæg
    Jeg ved ikke, hvordan denne opgave skal løses