Søgning på: spansk delprøve 1. Resultater: 17161 til 17180 af 153440
-
Ligning
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne ligning ? (x-1)(x^2-4)=0 x-1=0 v x²-4=0 og hvad gør jeg så?? -
Taylor/Maclaurinrækker
ForumindlægHej Studieportalen Har et spørgsmål angående Taylor- og Maclaurinrækker. Givet en funktion f(x) som f.eks. Hvordan evalueres Maclaurinrækken for en sådan funktion da x er i nævneren? Umiddelbart ville jeg mene at man kan evaluere den ved den generelle form for Maclaurinrækken men det resulter... -
Division
Forumindlæg(p-q) / (q-p) lyder ganske enkelt, men kan ikke huske hvordan man regner det ud! -
Bernstein
ForumindlægDet første skridt Cantor-Bernstein sætningen er, at de siger at der er en injektion fra X til Y. Hvem siger at der skal være det? Beviset er i linket. -
eksponentialfunktion
ForumindlægEr der ikke nogen der kan hjælpe mig de her to opgaver Om den eksponentielle udvikling f oplyses, at grafen går gennem punkterne (0,8) og (5,4). Bestem en regneforskrift for f samt halveringskonstanten. Sammenhængen mellem efterspørgslen q stk. pr. dag af en vare og varens pris p kr. kan beskr... -
Differential regning
ForumindlægHej, opgaven lyder: bestem a og b så tangenterne til grafen for f(x)= ax^2+b og g(x)=1/x i (1,1) er ortogonale. -
fra mg/ml til mmol/l
ForumindlægHej er der nogen der ved hvordan man regner fra mg/ml til mmol/l.??? -
Keglesnit - hyperbel?
ForumindlægHej alle.. Opgaveformulering: Hvilken type punktmængde er følgende ligning: 3x^2+6x-y^2+6=0 Kan vi allerede på nuværende tidspunkt se at denne ligning er en hyperbel, idét fortegnet for x^2 og y^2 ikke er ens? Eller er jeg helt gal på den? Gerne hurtigt svar, tak :) -
meget hurtgit sp
ForumindlægHej er der nogen der ved det her: Hvad er oxidationstallet for carbon i en primæralkohol..? -
Substitution
ForumindlægHey alle.. Sidder fast i denne opgave, håber på lidt hjælp. integral((3x+3)/(x^2+2x+2)) Jeg har sat u til at være: u = x^2+2x+2 du/dx=2x+2 <=> du=(2x+2)dx Så kan jeg simpelthen ikke komme videre.. På forhånd tak for hjælpen. -
LILLE HJÆLP<!!
ForumindlægER DER NOGEN, DER JAN HJÆLPE MED DETTE=? Et TV har en standby effekt på 5 W. Beregn hvor meget energi det bruger på et år, hvis det er tændt døgnet rundt. Hvad koster dette? (1kWh koster 2,00 kr) Når TV’et et tændt er effekten på 500 W. Hvad er det årlige energiforbrug hvis TV’et er tændt 2 ... -
Mere kemisk ligevægt
Forumindlægvi betragter følgende reaktion ved 700oC: SO2(g) + NO2(g) --><--(begge veje) SO3(g) + NO(g) I et forsøg haves følgende koncentrationer: [SO2] = 1,0* 10-4M; [NO2] = 1,0*10-4M; [SO3] = 5,0*10-4M; [NO]=5,0*10-4M Er reaktionen nået til ligevægt? – hvis nej, i hvilken retning går... -
Rappen?
ForumindlægUnd wenn es vorkommt - es kann ja vorkommen - dass 10 Rappen zu wenig daliegen. Nogen der kan fortælle hvad det betyder? Noget med, at når han går til grunde - for det kommer han jo til - så...... Og hvornår ved om hvordan det hedder er og es? -
studeieretningsprojekt
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvordan en histidin-syntese sker? Eller evt. har et link til noget jeg kan bruge??? MHV Sabrina -
Snegle
ForumindlægHej. Hvor befinder snegle sig mest i en sø? Og hvorfor? -
HJÆLP..opskriv reaktionen
ForumindlægJeg bliber i en opgave bedt om at opskrive reaktionen for en titrering? Hvordan gør man helt generelt? Og evt hvordan gør man i min opg? I min opg: 4-hydroxyacetanilid er en svag syre og molmassen kan bestemmes ved titrering på følgende måde: 200mg opløses i H2O og titreres med 13,25 ml 0,1M NaOH -
konvergens
ForumindlægJeg skal i en delopgave besvare om rækken er absolut/betinget konvergent eller divergent. Mit problem er når jeg møder sinusfunktionen.... Jeg kan ikke rigtig afgøre om rækken er monoton... Jeg kan heller ikke afgøre om rækken er begrænset.... Mit bud er lidt, at rækken er ingen af delene... -
hvordan løser jeg
Forumindlægsådan et ligning? 2x^2+x-3=0 jeg skal bare have et skub så jeg kan begynde med at regne ligninger ud -
funktion ved forskriften
Forumindlæghej er ved at lave en blækregning og kan ikke lige finde ud af en opgave som jeg håber i vil hjælpe med? den lyder således: en funktion f er givet ved forskriften f(x)=2x+sin(x) A) bestem en løsning til ligningen f(x)=0 mit forslag er 2x+sin(x)=0 og isolere x er dette rigtigt? B) Gør rede ... -
Partieltryk
ForumindlægI ”water-gas shift” (WGS) reaktionen er carbonmonooxid, carbondioxid, hydrogen og vanddamp i ligevægt. WGS reaktionen kan beskrives med reaktionsligningen: CO2+H2 --> CO + H20 Inden ligevægt indstiller sig er partialtrykket ved 980 grader for alle fire komponenter 1,0 bar. Hvad bl...
