Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 17181 til 17200 af 70316
-
Hjælp LOST :-(
ForumindlægFor mikrobølger i vand kan sammenhængen mellem den sakaldte indtrængningsdybde d, målt i cm, og mikrobølgernes frekvens f, målt i MHz, beskrives ved formlen log(d) = 6,9 - 2 • log(f) I en bestemt mikrobølgeovn er bølgernes frekvens 2450 MHz. a) Bestem indtrængningsdybden i vand for denne ovn... -
funktioner
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x) = x^2 + 3x undersøg om punktet p(2,10) ligger på grafen for f Hej, hvordan undersøgr man om et punk ligger på grafen eller ej? hvordan skal jeg komme igang med opgaven? -
Statistik, lineær regression.
ForumindlægHej! Jeg har vedhæftet opgaven - det drejer sig om opgave 1, 2) a Jeg forstår slet ikke, hvad tallene angiver. Hvad refererer skæringspunkt til? Med y, x eller hinanden? Og hvad med alder-10? er det x værdier eller y-værdier? Jeg er fuldstændigt lost! Håber meget på hjælp - får ikke lov til at g... -
minuspotens
Forumindlægjeg har en opg for som lyder sådan her: Forklar hvorfor0,24*10-3 er det samme som 24*10-5. Og Forklar hvorfor at 7,8*10-2 er større end 0,075... -
Enheder HASTER
ForumindlægHej, er der nogle der kan fortælle mig, hvordan man regner fra μg/ml til g/L?? på forhånden tak -
Titalssystem
ForumindlægHej alle! Ville høre om der er nogen der kan give en kort men super forklaring på hvad 10-talssystemet er. Vi er to 1.g'er der sidder og læser til eksamen. Det er ret så vigtigt! Tak :) -
røntengenstråling
ForumindlægHej.. Hvilken bølgelængde har røntengenstråling i nanometer ? -
Interval hyppigheder
ForumindlægHerunder er resultater fra målinger af nitrat i drikkevand forskellige steder i landet. Tallene er i mg/l - den tilladte størsteværdi er 50. 7, 19, 4, 33, 37, 72, 9, 21, 20, 6, 44, 35, 29, 1, 14, 26, 55, 13, 38, 17 Opstil værdierne i en hyppighedstabel med intervalhyppigheden 5 Mig og en venin... -
sandsynlighed
Forumindlæghvordan løse jeg den sidste opgaven . -sansyndlighed for at få mindst 7 sort kugle. -
diffligninger
ForumindlægHej SP. Er der nogen der kan give et hint til hvordan jeg løser opgave a her? -
Orden af kernen af en ukendt homomorfi mellem to cykliske grupper.
ForumindlægHej Opgave teksten lyder: Lad φ: C15 -> C10 være en ikke-triviel gruppehomomorfi. Vis, at kernen for φ har orden 3, og at billedet for φ har orden 5. Hvis jeg kan vise at kernen har orden 3, har jeg fra første isomorfisætning at C15 / ker(φ) er isomorf til φ(C15) og derf... -
optisk gitter
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til at forstå at hvis jeg har 600 ridser pr. mm, hvordan kan jeg så finde d ved at dividere med 1? det forstår jeg ikke. Har brug for en der kan skære det ud i pap for mig, for det giver absolut ingen mening for mig.. -
Den gennemsnitlige årlige procentvise stigning
ForumindlægHej alle, Sidder med en aflevering og er gået i stå ved denne opgave... Håber i kan hjælpe :-) ”Danskerne sviner mere end nogensinde I 1994 blev der i Danmark produceret 11.105.000 ton affald. I 2004 var tallet steget til 13.359.000 ton affald. Og tallet er steget yderligere frem til i ... -
Stofmængdekoncentrationen
ForumindlægHjælp Der overføres meget præcist 20,00mL 0,100M NaCI (aq) til en 200mL målekoble og der fyldes op til stregen med vand og omrystes. hvad er stofmængdekoncentrationen af køkkensalt i opløsningen? -
enhed
ForumindlægHej, nogle der kan fortælle mig, hvad jeg mangler at gøre for at få svaret til at være 420? -
Kerneenergi C-niveau. Givet mig grå hår i hovedet.
ForumindlægHer er spørgsmålet: Et gram af Ni-65 indeholder 9,3·10^21 atom, Hvor meget varmeenergi er der lavet når alle Ni atomerne har henfaldet? Hvordan i alverden får jeg løst denne opgave? Er det overhovedet muligt? -
Ioniseringsgrad: Håber nogle vil hjælpe
ForumindlægHvordan bestemmer man en svag syres ioniseringsgrad, hvis man kender pH og pka? Håber virkelig i kan hjælpe? Kan man bruge følgende formel: 100/1+10^pH-pka? Eller er det kun for svage baser -
AT eksamen - evaluering og fremgangsmetode til den mundtlige eksamen!
ForumindlægHejsa folkens. Godt, jeg har så d.d. været oppe til AT eksamen og har fået mig et stort 10tal så det er jeg ovenud lykkelig for. Nu skal i høre hvordan jeg har gjort. Som det ser ud er det meningen at man skal have 10min til egen monolog hvor man fremlægger sin synopsis og 14min med åben dialo... -
ligning??
Forumindlægder er 10 meter stang og der er 17kg og 8 kg hver ende af stangen. Hvordan finder man så det tyngdepungt for at der er ligevægt. Og det her ligning: 17x=8y x+y=10 y=6.8 Hvordan løser man det ligning? -
Tysk! imorgen er 00 bestået?
ForumindlægJeg skal til tysk eksamen imorgen og jeg er MEGA dårlig til tysk, går i 9 nu og skal i 10 og derefter på gym. Tænkte på om 00 er godt nok til at komme på gymnasiet med, og slipper jeg så for tysk i 10 ? :D
