Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17201 til 17220 af 18123
-
isens smeltevarme
Forumindlæghej. jeg har et forsøg som jeg ikke helt forstår. det hedder isens smeltevarme. jeg har resultaterne, kunne i hjælpe med at sige den formel man skal stille op. og beregne den. bærger: 189,6 g uden vand med vand 530,1 g temperatur af vand 19,5 med isterning 18,6 hvad gør jeg???? -
HF - enkeltfag
ForumindlægHej På Hf-enkeltfag , er naturgeografi så obligatorisk ? -
Mohrs titrering HASTER
ForumindlægHej,Jeg håber der er nogle der gider, at hjælpe med følgende opgaver:Vi har lavet et forsøg med havvand, og dette er vores måleresultater:Masse af tom skål: 45 gMasse af skål med 25,0 mL havvand: 69,60 gMasse af skål efter opvarmning: 45,18 gSÅ SKAL JEG BEREGNER FØLGENDE, SOM JEG IKKE RIGTIG KAN ... -
Optagelse
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve på gym. Men ved ikke hvornår ? Alle fra de andre klasser skal til optagelsesprøve i morgen men det skal jeg ikke? Hvordan kan det være? -
Mat A eller Engelsk A?!
ForumindlægÅhh.. jeg har brug for jeres hjælp og erfaringer lige nu! Vi valgte valgfag i midten af februar, men jeg har været i tvivl lige siden. Jeg valgte da matematik på højt niveau, men har overvejet lige siden om jeg skulle ændre det til engelsk. Jeg tænker på mit gennemsnit, hvilket fag jeg vil kunne ... -
Hvad dato bliver I student?
ForumindlægHvornår får i så huen på hovedet?Jeg har min sidste eksamen d. 21-6 kl 15, så det bliver en lang ventetid, og har dermed æren af at være årets sidste student på det gymnasium jeg går på..Hvordan står det til med jer andre? -
medicin - forget it?
Forumindlæghej, jeg vil gerne studere lægevidenskab eller odontologi, men mit gennemsnit er på ca. 8,9 - det er jo langt fra addgangskvotienten i de studier. betyder det at jeg skal glemme alt om dem? kan jeg ikke engang blive optaget via kvote 2? -
mdt. matematik
ForumindlægHeyhar været så uheldig at skulle op i mundtlig matematik..Er der nogen herude som er lige så uheldige?hvis der er, hvorn har i så tænkt jer at læse op til eksamen? ville gerne have nogle råd, da jeg ik har været op i matematik før(på gym) -
hvorfor læse?
ForumindlægJeg plejer som regel, at læse nogenlunde grundigt op til alle mine eksamener, hvoraf nogle er gået godt og andre mindre godt. Så indtil videre kan jeg ikke sige om der er en generel sammenhæng mellem at læse op og score en god karakter. fx. hvad er meningen med at læse op til en dansk eksamen, nå... -
Her kan I blære jer i fred:o)
ForumindlægNår man læser de forskellige indlæg her på studieportalen.dk fornemmer man at folk ikke helt kan lade være med at komme med små kommentarer om hvor godt, det er gået dem til deres ekssamen. Det er temlig træls, for når man ikke selv har været oppe endnu, er det sidste man gider høre på, hvor godt... -
Sjove/irriterende hændelser under eksamen
ForumindlægI går var jeg til mundtlig eksamen i dansk (folkeskolen) og jeg sad i et forberedelses rum og læste min novelle jeg havde fået udleveret. Pludselig, mens jeg sad og læste min novelle, var der en bold som ramte vinduet til mit rum. Jeg kiggede ud og så et par drenge fra 5.-6. klasse. Jeg ignorered... -
Gode råd?
ForumindlægUndskyld hvis der allerede har været en million indlæg omkring dette, men jeg kunne ikke finde nogen.Jeg føler mig lidt usikker til mundtlig mat i folkeskolen. Jeg skal op på onsdag, og tænkte at jeg ville øve mig lidt inden da. Er der nogen af jer, som har nogle gode råd til mig? :) Og er der no... -
Hvornår får man skr. ex. tilbage?
ForumindlægHej med Jer...Da jeg er ved at være pænt utålmodig mht. skr. karakterer i dansk osv., ville jeg lige høre om der er nogen af Jer der ved noget om hvornår man kan forvente at få disse karakterer "offentliggjort"...?Det må da vel nødvendigvis ske inden ens sidste ex. ikk'? -
hjælp!!!!
ForumindlægHEj jeg forstår ikke hvad jeg skal tegne graf 1 over. hele opgave sættet er uploadet -
Klage over skriftlig karakter
ForumindlægHvordan klager man over sin skriftilige eksamens karakter og er der overhovedet mulighed for at få lavet denne om? -
keplers 3. lov
Forumindlæger der nogen som kan forklare mig hvad den går ud på? der gælder at T2 = k*a3, men jeg ved ikke kvad k er, og hvorfor a skal hæves i tredje potens. på forhånd tak. -
Inertimoment, rotationelle kinetisk energi
ForumindlægNogen der kan give lidt hjælp til den her opgave? Jeg ved følgende: vi får afvide, at den samlede masse er M/4 for hvert hjul, så M i intertimometet bliver vel M/4. Samtidig kan vi se, at R bare er R og det indsætter vi, så vi får inertimomentet til at give: I = (M/4)R2? Korrekt? Kan det p... -
Rodtræ
ForumindlægJeg har følgende definition af et rodtræ:"Et rodtræ er en retningsbestemt graf, der er sammenhængende, men som ikke indeholder en simpel kreds. Derudover skal én knude i grafen være rod, dvs. enhver kant i grafen skal være orienteret væk fra roden."Mit spørgsmål går på, om følgende graf... -
Hvorfor skal vi have et samfund?
ForumindlægHvorfor skal vi have et samfund? -
Matematik - Andengradsligning - Lille opgave
ForumindlægHej jeg er nået frem til hvor jeg skal bruge en formel i andengradsligninger til at regne de 2 løsninger ud, men problemet er at jeg får at vide af min lærer, at selvom jeg får et minus tal i denne formel, bliver det til plus alligevel. Er der nogle der kan forklare mig hvordan dette hænger sam...
