Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 17201 til 17220 af 34803
-
Forstår det ikke...
ForumindlægJeg har prøvet at oversætte sangen men kan ikke forstå meningen med det... nogen der vil hjælpe? Ich weiss, dass auf der Strasse hier kein einziger Baum mehr stand, Ruinen in den Himmel ragten, schwarz und leergebrannt. Und über Bombenkrater ging ein Wind von Staub und Russ. Ich stolperte in S... -
Novellen: Roll of Thunder, Hear my Cry (På dansk kaldet: "stærke bånd")
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en analyse af denne roman, og jeg kan simpelthen ikke se nogen mening med navnet i forhold til handlingen. Roll of thunder betyder larmen af torden, og hear my cry, ja det giver sig selv, men hele bogen handler om en afro amerikansk familie som bliver hånet pga. ra... -
AT 2013 - valg af fag indenfor "Det frie valg"
ForumindlægHej Studieportal, Nu er AT-emnet 2013 blevet offentliggjort: Kampen for det gode liv. Jeg har tænkt utrolig meget på hvad jeg skal vælge, og er kommet frem til at jeg ønsker at bevæge mig indenfor noget omkring "Det frie valg". Det lægger jo umiddelbart op til en del fag. Jeg tæn... -
Hjælp til opgave - pyramider
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder med en pænt vigtig opgave, hvor jeg skal skrive om pyramiderne i Ægypten.. Jeg har en opgaveformulering der lyder på at jeg skal skrive en diskussion af hvorfor pyramiderne blev bygget og hvad deres funktion i samfundet var. fint nok, problemet er bare at det skal fy... -
essay: undskyld ventetiden FSA 09, HJÆLP!
Forumindlæghej jeg skal skrive et essay om ventetid/tid overskriften er undskyld ventetiden. Man skal reflektere over hvorfor at mange mennesker synes at det at vente er tiddspild. Der står bl.a at det værste man kan udsætte det moderne menneske for er ventetid. Det skal man så reflektere over. Er der noge... -
Kan jeg komme ind på jura??
ForumindlægHej alle Jeg har lige fået min årskarakter og den ligger desværre på 6,8, jeg har regnet ud hvad jeg regner at få til eksamen osv. og kommer op op et slutgennemsnit på de ca 7,5- 7,7. Problemet er bare at jeg vildt gerne(ekstremt) vil studere jura på KU. Jeg ved godt at adgangskvotienten er på... -
MEDIEFAG - filmanalyse
ForumindlægHej, jeg har et par spg. til alle dem der har mediefag på højniveau og ellers dem der kan være i stand til at hjælpe. Når man skal analysere et filmklip i mediefag, hvad skal man så starte helt basalt, at kigge på? Skal man f.eks. lægge mærke til, at klippet starter med en panorering for at udp... -
At Religion i politik
ForumindlægHej. Jeg skal op i at på mandag og vil gerne have noget hjælp til hva jeg kan bruge af metoder. Jeg er oppe i religion og samfundsfag og skal se på fremtidens sammenstød såsom muhammedkrisen. Generelt er det med vægt på islam vs kristendommen. Håber meget på hjælp da jeg minium ska have 7 for a... -
Michel faber??
ForumindlægNogen der kender lidt til denne forfatter og hans novelle :" Vaniljehvidt som eminem" ?? Har nogen læst denne?? -
Starter novellen i ultimas res eller in media res?
ForumindlægJeg er ved at skrive en litterær artikel om "Fiskehandlerens kone" skrevet af Mathilde Walter Clark. Jeg er meget i tvivl om hvorvidt den starter i ultimas res eller in media res. Dette er starten på novellen: Der var noget ved fiskehandlerens kone, som fik mig på den tanke, at hun ... -
psykologisk, eksistentiel og realistisk tolkninger i folkeviser
ForumindlægHej Er der nogle der kan forklare mig hvad de tre tolkninger betyder og kan de kun bruges til trylleviser? -
HERMEUTISKE METODE???
ForumindlægJeg er ikke helt klar over, hvordan man bruger denne metode. På forhånd tak -
HJÆLP - Herman Bang
ForumindlægHej ale sammen.. Jeg skal op i dansk på mandag. Jeg mangler noter til Herman Bang og novellen "pernille". Hvis der også er en, som har nogle noter til Otto Frello, er de meget velkomne til at skrive :) -
kildekritik
Forumindlægen person har skrevet en bog men en anden person udgav bogen men udelod at tage nogle bestemte sætninger med. Er det så en primær eller sekundær kilde? -
Heros metode :)
Forumindlægnogen der ved noget om Heros metode? er helt blank ;s -
begrebet medialisering
ForumindlægForklar begrebet medialisering og diskuter mediernes indflydelse på den politiske proces -
Fra STX til HA Erhvervsøkonomi på uni
ForumindlægHej! Jeg blev færdig med min stx i sommers og har valgt at læse Erhvervsøkonomi og Matematik i København efter sommerferien. Jeg vil i i denne sammenhæng høre om, der er nogen herinde, der på samme vis er gået fra STX og startet på en uddannelse ala ovenstående, evt. almen erhvervsøkonomi osv. o... -
Hvem opfandt lynlåsen
ForumindlægHvem opfandt lynlåsen? Foreslå nogle hjemmesider. Tak på forhånd. -
TIDSFRISE
ForumindlægHej, er der nogen der har nogle gode ideer til hvordan jeg kommer igang med en tidsfrise i en 4. klasse hvor jeg skal være vikar indtil sommerferien ? >På forhånd tak for hjælpen :-) -
Please Studieportal HJÆÆÆLP MIIIIIIIIG!!!!!!!!!
ForumindlægFaust: The theme of The Picture of Dorian Gray is a recurring one in European culture, most famously expounded in Faust. In the story of Faust, the devil tempts a man to sell his soul in exchange for all the things he desires. The result is disaster and the lesson is that a man’s sou...
