Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 17221 til 17240 af 31547
-
Kender 2 sider og skal finde en vinkel
ForumindlægJeg får oplyst i en spidsvinklet trekant at højden er 55,2 m og lodlinjen(grundlinjen) er 4,2m. Ud fra de oplysninger skal jeg beregne den spidse vinkel (hældningsvinklen) som tårnet danner med lodlinjen. En der kan hjælpe mig med en eventuel formel? Jeg behøver ikke lige frem et konkr... -
Bestemmelse af |AB|
ForumindlægHej Jeg har en lille opgave, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Det er sådan, at jeg har en retvinklet trekant. Jeg ved allerede, at to af sidelængderne er henholdvis 8 og 6. Den sidste, som er |AB|, er ukendt, og som jeg skal regne mig frem til. Derefter skal jeg bestemme højden hc Nog... -
Miljørapport
ForumindlægGod aften ! Jeg har et lille problem .. jeg er igang med at skrive miljørapport og jeg er lige gået i stå med to opgaver .. Den ene opgave lyder sådan her ! : Hvilke ting kunne du evt gøre for at forbedre miljøet og den anden opgave er : hvordan kan/skal de Affaldsprodukter du får efter en repara... -
Ligning for cirkel
ForumindlægHey..HAr et lille problem med en opgave..Den lyder som følger:En cirkel har AB som diameter, hvor A(1,2) og B(5,5).Bestem en ligning for cirklen..Kan nemt finde radius for cirklen og får den til 2,5.. Men ved så ikke hvordan jeg kommer videre..Nogle der kan hjælpe??? -
Acceleration
Forumindlægen lille opgave i fysik som jeg er gået i stå med....Opgaven lyder således:En knallert,som kører har en begyndelseshastighed på 7,0m/s. Den har en konstant acceleration på -2m/s.a) hvor langt har den kørt til tiden 3,0sek?b) Hvor stor er hastigheden til tiden 3,0 sekc) På hviklet tidspunkt er kna... -
Tid : samtid
ForumindlægEr ved at skrive dansk stil og er løbet ind i et lille problem. Ofte i timerne da skriver vi ved tid : Samtid... men nu hvor jeg skal til at fortælle i min stil, at tiden i novellen er samtid, da har jeg svært ved at formulere det. Hvordan skriver man, så det lyder godt, at tiden i novellen er sa... -
afledet funktion??
ForumindlægHej jeg er lige løbet ud i en lille vanskelighed - Der er indtegnet en aftagende funktion i 1 kvadrant (f')Der skal jeg gøre rede for at f er voksende i intervallet [1;4]Det oplyses, at f(1)=2Det skal jeg så bruge til at finde en ligning for tangenten til grafen f i punktet P(1,f(1))det er op... -
To sætninger på tysk.
ForumindlægHeii. :S har et lille problem. håber i kan hjælpe lidt.! Hvordan ville i sige: 1. Så gav han hende en insprøjtning?2. ,og først da han var død,...Mine bud er: 1. dann gab er ihr eine Spritze.2. ,und erst wenn er Tot war,.. -
Skæringspunkter for cirkler
ForumindlægHey..Jeg har et lille problem..Jeg har 2 cirkler med ligningerne:C1: (x-11)^2+(y+2)^2 = 64C2: (x+1)^2+(y-3)^2 = 25Jeg får så oplyst at der kun er et skæringspunkt for disse 2 cirkler.. Men hvordan finder jeg det???Håber nogle kan hjælpe.. -
Billedkunst
ForumindlægJeg har lige et lille, måske mærkeligt, spørgsmål.Det der man lavede da man var mindre, det der hvor man lagde et stykke papir over nogle mønter eller på sten, hvor man så skrabede en blyan henover. Hvad hedder det?Min billedkunstlærer mener at det hedder fotage/footage, men han var ikke helt sik... -
3. Års opgave
ForumindlægNå ja spørgsmålet mange af os der snart (7,9,13) bliver studenter går med. Jeg er kommet frem til at jeg vil skrive i fysik omkring et af følgende emner:1) Den specielle relativitetsteori2) Astronomi (Afstandsbestemmelser, Solen de klassiske opgave typer)3) Kvantemekkanikken (Er dette alt for svæ... -
Opdrift/ fortrængt vandmasse
ForumindlægHej :) Jeg har et lille proplem med jeg ikke helt ved hvordan jeg skal regne opdriften ud på et skib og den fortrængte vandmasse? Er der nogle der kan hjælpe mig, det må gerne tage udgang i et containerskib? og er der en der kan svare på dette spørgsmål, så vil jeg blive rigtig glad :) • Hv... -
pH beregning
ForumindlægSidder med en opgave der giver mig lidt problmer, mangler i hvert fald et lille hint til hvordan jeg skal gribe den an :) Beregn pH i en mættet vandig opløsning af Mn(OH)2 Opløselighedsproduktet for mangan(II)hydroxid er Ksp(Mn(OH)2)=1.9*10-13 -
Cm2 til liter, foderautomat
ForumindlægHej, jeg er igang med mat. Aflevering og er gået i stå, nogen som vil hjælpe? Spørgsmålet~ hvor mange spande foder kan der fyldes i en Tom automat, når en spand indeholder 10 liter? Info: rumfanget af den høje cylinder som er foderaftomat er: 49455cm2 Rumfanget af den lille cylinder som også er... -
Afstemmelse af redoxreaktions skema
ForumindlægHej der ude, kan ikke få mit redox reaktions skema til at stemme overens, så hvad er jeres bud på dette (sur opl.):H2SO3 + Cr2O7^2- --> SO4^2- + Cr^+3På forhånd tak til jer der har lyst til at give en lille hånd med. -
Nogle gode til engelsk?
ForumindlægHej.. Jeg har skrevet en lille synopsis på lidt over 1,5 side, som skal afleveres og måske bruges til eksamen i 2.g. Jeg ville være utrolig taknemmelig hvis nogle har lyst til at kigge den igennem og rette for fejl. Jeg er selvfølgelig villig til at betale lidt for det arbejde, der måtte blive g... -
approksimerende 1. gradsp.
ForumindlægHej..Nogle der vil hjælpe med en lille opgave.jeg har en funktion f(x) = kvadratrod x.Så har jeg bestemt ligning for tangenten for f i punktet (100,10) til y = 0,05x + 9,5. Hvordan finder jeg så det approksimerende førstegradspolynomium til f(x) i punktet (100,10), som betegnes p(x).Nogle som ve... -
udtryk for overflade....
Forumindlæghejsa alle sammen her på studi....jeg har et lille problem med denne opgave:opskriv et udtryk for kassens overflade(både den indvendige og den udvendige)som funktion af udskæret x.kan nemlig ikke forstå hvad de mener!!!!!!!!!udskæret x er:0123456789kassens lændge er 20 cm og bredde er 30 cm. -
førstegradspolynomium
ForumindlægHej.. Nogle der vil hjælpe med en lille opgave. jeg har en funktion f(x) = kvadratrod x. Så har jeg bestemt ligning for tangenten for f i punktet (100,10) til y = 0,05x + 5. Hvordan finder jeg så det approksimerende førstegradspolynomium til f(x) i punktet (100,10), som betegnes p(x). Nogle som v... -
Arealer
Forumindlægdet bestemte integral fra 0 til (2pi)/3 af (sinx+cosx)dx= -cos((2pi)/3)+cos(0)+sin((2pi)/3)-sin(0)=0,03721 men det kan ikke passe med figuren at arealet er så lille, det skulle cirka vær lig med 2?Nogen der kan finde fejlen?
