Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 17301 til 17320 af 156338
-
HJÆLP
ForumindlægJeg er fuldstændig blank på det her - Fuldstændig! Så håber nogen af jer kan give mig lidt hjælp, gerne med udregninger og resultat. Opgaven lyder: I hvert af nedenstående tilfæde er opgivet to ligninger, der fremstiller hver sin rette linje. Beregn i hvert tilfælde eventuelle skæringspun... -
Fremlægning
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal fremlægge i matematik her på torsdag (d. 28/4), og min lærer har bedt mig om at lave denne opgave, dertil. Mit emne er funktionsundersøgelse, og derfor har han givet mig denne opgave: En funktion f, er givet ved f(x)=3/4x^4+x^3-3x^2+3 a) Bestem de lokale ekstrema for ... -
Bestå engelsk
ForumindlægJeg skal til engelskeksamen på mandag, og det er ikke min stærke side. Jeg skal have 4 for at bestå, da jeg fik 00 i skriftlig engelsk. Hvad kræver det til eksamen for at få 4? -
MATEMATIk HJÆÆLP
ForumindlægHejsa! kan i hjælpe med en aflevering der snart skal afleveres:D Håber i kan!! -
Kan jeg komme ind?
ForumindlægJeg stiller spørgsmålet her, fordi jeg selv er i tvivl. Jeg vil gerne ansøge om at komme ind på samfundsfag/administration-linjen på uni. Problemet er at jeg har et dumt, dumt 5-tal fra min skriftlige eksamen i naturfag. Jeg har årskarakterer på 6 og 7 i henholdsvis skriftlig og mundtlig. Hjælper... -
Kondital
ForumindlægHej..Jeg er en pige på 17 år, der er igang med en biologi rapport om kondition-kondital og kredsløbet.Vil bare lige se om jeg kan få svar på nogle enkelte spørgsmål..Hvorfor har alle ikke et ens kondital?Hvorfor er det godt med et pænt kondital?Har en person som Arnold Swartznegger et godt kondit... -
Blodtyper PLEASE HJÆLP !!! :(
ForumindlægHej :) Jeg skal aflevere en rapport senest i morgen og har nogle få lette spørgsmål, for dem som er gode til biologi, og elsker at sidde og hjælpe nogle der er virkelig i krise :S Og som jeg virkelig håber på der er nogen der kan hjælpe mig med at svare på. Jeg har blodtypen AB negativt. Beskri... -
mRNA til protein
ForumindlægHej håber der er nogen, der kan hjælpe mig med disse spørgsmål: - biologi er ikke min stærke side, men har lavet de fleste af dem.... der er i alt 50 spørgsmål, men der er 12 spørgsmål, jeg ikke kan finde ud af. 1. Hvad sidder lige foran et gen (på DNA-strengen) og hvilken funktion har de... -
Logistisk vækst og celledeling! Hjælp!
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp! Jeg sidder og skriver SRP i matematik og biologi hvor mit emne er kræft.. Lige nu har jeg fået bevist den logistiske differentialligning y'=y(b-ay) og den logistiske væksts ligning også. Jeg skal dog nu relatere den logistiske vækst til både normale cell... -
Jura.. Ulovbestemt objektivt ansvar?
ForumindlægHej. Jeg er desværre endt ude i noget, som jeg ikke har helt styr på - ulovbestemt objektivt ansvar, indenfor erstatningsretten. Jeg har svaret nogenlunde på spg. 1 og 3, men 2, 4 og 5 er jeg desværre på bar bund. Nogen der kan give en god forklaring på ulovbestemt objektivt ansvar - evt bare t... -
Mentor - Ideer/HJÆLP!
ForumindlægHej!! Jeg har sammen med min FANTASTISKE matematik-lærer fået et "mentor" program på benede, hvor det er meningen at jeg skal lave nogle naturfaglige ting med en lidt yngre pige, samt blive hendes "ven" og få hende til at se at der er flere nørder på skolen, da mange af dem ... -
rumgeometri
ForumindlægJeg sidder med en opgave som jeg ikke kan få hul på. Linjen m har parameterfremstillingen [(x,y,z) = (2 + 2t , 10 - 3t , 4) .] Bestem koordinaterne til de to punkter A og B på m, der har afstanden 9 til(0,0, 0). Bestem en ligning for den plan [\alpha] , der indeholder såvel m som punktetC(2,... -
Callendar-Barnes kalorimeter
ForumindlægHejJeg har et problem med opgave 2. Callendar-Barnes kalorimeter, fra Fysik Højt Niveau eksamen 2005.Opgaven kan findes på side 3 i dokumentet herunder: (Det er hele sættet fra UVM's website)http://wuhtzu.net/random/fysikhn-2005-7-1.pdfDelspørgsmål (a) og (b) er ekstremt nemme og det giver ig... -
Søger, fuldt pensums 1.g opgaver
Forumindlæghej... ved ikke om min titel var forklarende nok, men hvis i ikke forstod det, så får i den lige her.. Jeg skal til årsprøve i 1.g i Mat på A, og for at gøre mig klar, sidder jeg og laver en masse opgaver.... tænkte derfor på om nogle kendte en side hvor man kunne hente en masse opgaver til 1.... -
Forslag til FysA eksamens projekt
ForumindlægHej.Tiden nærmer sig vores afsluttende eksamens projekt i Fysik A på HTX 3g, og vi skal have fundet et emne at arbejde med.For at få flest mulige ideér har jeg valgt at spørge jer. Selve projektet skal selvfølgelig være på A niveau og bestå af et godt forsøg hvor der er gode muligheder for at skr... -
Eksamen i matematik C
ForumindlægJeg sidder her og skal op til eksamen om små 5 dage i matematik mundtlig C niveau. Der er især 2 spørgsmål jeg har problemer med: 1. Trigonometri Gør rede for definitionen af sinus og cosinus ud fra enhedscirklen. Bevis (en af) sinusrelationerne + (en af) cosinus relationerne Gør rede for, hvor... -
Noter til eksamen
ForumindlægNogle som har nogle gode notater til disse tekster på engelsk A niveau:Thomas More: from UtopiaBertrand Russel: Has man a future?Aldous Huxley: IslandGeorge Orwell: Nineteen Eighty-FourDaniel Defore: Robinson CrusoeGeorge Orwell: The road tol Wigan PierCarol Shields: Mrs Turner cutting the grassT... -
at tage et ekstra fag på HF?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg har idag tilmeldt mig Matematik A som selvstuderende efter at have overvejet det i nogle måneder (puha, frsiten var på fredag, så det var meget heldigt) og mit spørgsmål går så på, hvorvidt jeg kan anvende disse karakterer i min studentereksamen, som jeg afslutter her ... -
Eng.eksamen...???
Forumindlæghey folkens...jeg har lige et spørgsmål som jeg håber på a få svar på hutigst muligt,da j snart skal op... ja det r sådan at jeg r lidt i tvivl om hvordan den mundtlige engelske eksame foregår... d skal lige siges at jeg har eng på A niveau og j r sproglig... r d kendt eller ukendt? og hvordan fo... -
Rumgeometri
ForumindlægHej, er der ikke nogen der vil hjælpe mig med en opgave? Jeg har kigget på den i lang tid og jeg har stadig ingen ide om, hvordan jeg skal løse den. Det er opgave 2.061 i bogen "eksamenopgaver i matematik" (1-årigt A-niveau). Der er vist en figur af en mur, ABCD, der kaster en skygge,...
