Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 17381 til 17400 af 106471
-
TI-89 Mangles
ForumindlægHej :) Jeg står og mangler en Ti-89, da min lærer ikke vil undervise i andet.. :S Giv mig en god pris, og så laver vi en hurtig handel. Britt.. -
Forsøg/undersøgelse: overvægt
ForumindlægEr der nogen, der kender/har hørt om et forsøg/undersøgelse omhandlede overvægt, fedme, overspisning eller andet? Skal bruge det til AT hvor emnet netop omhandler dette i fagene biologi og psykologi :) -
Kvadratisk funktion
ForumindlægJeg skal regne en opgave med kvadratisk funktion. Jeg har lidt problemer med at komme igennem den, og jeg tror at fejlen ligger i niveaukurven. Jeg har vedhæftet en paint fil der oplyser om tidsbegrænsingerne og dækningsbidraget. Jeg har regnet frem til følgende begrænsningslinier: y ≤ -4x+264... -
blækregning ! Hjælp skal afleveres på tirsdag
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig med disse spørgsmål: - Opgave2 Hvis man tager færgen fra Nyborg til korsør er sejlturen ca, 24 km. • Hvor mange sømil er det, når 1 sømil = 1852 meter? Overfarten tog 1 time og 20 minutter med den gamle færge. • Hvor hurtigt sejlede færgen målt i km/t? Storebæ... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægNy krimi Forfatteren Elizabeth George har for nylig udgivet en bloddryppende krimi, som på dansk har fået titlen Hævnens nat. Handlingen foregår på et skotsk herresæde, der nu er hotelpension. Her samles et teaterselskab fra London for at drøfte et kontroversielt nyt skuespil. Allerede den første... -
Længde og overfladeareal på funktion
ForumindlægJeg har en funktion som ser følgende ud:0.0216667*x^2-2.9833333*x+100Hvis funktionen så går under x-aksen ved x=?,y=0, og kommer op igen til y=0,x=80. Hvordan regner jeg så overfladearealet ud på det stykke som går under, hvis jeg har en omkreds på 2*pi*?og 2*pi*100?Er det den gennemsnitlige omkr... -
Dansk A eksamen imorgen!
ForumindlægNår man kommer ind og læreren siger "Ja, du har læst en tekst, kan du fortælle lidt om den?" Hvordan starter man så osv.? Nogen der har fået gode karaktere i dansk som kan fortælle mig hvad man skal komme ind på osv.? Gerne i detaljer :S -
kan man kalde det for en abstrakt'?
ForumindlægI want in this chemistry and mathematic report account for the history behind colours. And give a clear description of azorubin. Colours are everywhere and everything has a colour. Despite of the fact that every human being knows what colour your hair, shirt or soda is, I am sure of that half of... -
STIL
ForumindlægHejJeg er ved at skrive tysk stil og vil gerne hvae hjælp til at skrive følgende.Trotzdem ist sie aufgeregt, als sie von der Gravidität hört, wie alle andere Mütter auch werden wollte, aber schnell ist sie ruhig und gefasst. Det der er problemet er:wie alle andere Mütter auch werden wollteJeg ved... -
Oldeksamen
ForumindlægHvorledes ønsker oldlærerne at man behandler teksterne i old. Vi har ikke fulgt vildt godt med - men har meget styr på platon fra filosofiundervisningen (fik 13!). I filosofi skal man kritisere hans argumenter og perspektivere til andre filosofoffer.Det er jo nok ikke oplagt i old. Skal man så ba... -
Denne sætning
ForumindlægHej jeg har følgende sætning: "is highly correlated with tropical sea surface temperature, reflecting well-documented climate signals, including multidecadal oscillations in the North Atlantic and North Pacific, and global warming." Som jeg har fået til: Det er meget koordineret med tr... -
IHK or DTU
ForumindlægI have been accepted in to IHK in Electronics and Computer Engineering, it was my first chose. I also applied to DTU - IT. Is it possible to change from IHK to DTU? If it is, should I? DTU campus look really nice and it is larger than IHK but I don't know much about either of them.... Could ... -
Diff.ligning
ForumindlægHej.. Jeg skal bede om hjælp til anden del af denne opgave. Har bestem forskriften for f, men har svært ved anden del. Håber nogle kan hjælpe. Opgaven: I en model antager man at f er løsning til differentialligningen dy/dx=y(0,231-0,000000462y) , og man ved at f(3)=7,3 . Bestem en forskrift ... -
Kondensationsreaktion/Substitutions reaktion
ForumindlægHejsa ! Er der nogen der kan fortælle mig om følgende reaktion er en kondensations reaktion eller en substitutions reaktion: HO-R + CH3COOH (i en svovlsur opløsning) → CH3COO-R + H20 Definitionen på en en kondensations reaktion er: En sammenbinding af to organiske molekyler under fraspaltnin... -
rente-hop-konto/rentes rente
ForumindlægJeg er i gang med min matematikaflevering, hvor jeg støder på spørgsmålet: en person indsætter 5000 kroner på en rente-hop-konto. første år: 6 % , andet år = 8 % , tredje år = 12 1.hvor stort et beløb står der på kontoen efter henholdsvis første, andet og tredje år? 2. beregn for den treårige per... -
Forklaring for rentebeløb
ForumindlægAnders låner 10 000 kr af sin onkel Joachim. Onkel Joachim vil have 10% i rente hver måned. Tabellen viser hvordan lånet udvikler sig de første måneder. Måned: Gæld: Rente: Januar 10000. Februar 11000 1000 Marts 12100 ... -
HJÆLP TIL BILLEDEANALYSE (DET GYLDNE SNIT) DANSK EKSAMEN I MORGEN!
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål vdr. billedeanalyse til dansk eksamen! Jeg har to billeder jeg har analyseret, men jeg kan ikke finde ud af det gyldne snit, det ser nemt ud, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det på mine to billeder Det første er Erik Henningsens 'Sat Ud' Det andet er Lau... -
Engelsk - sætning oversat rigtig?
ForumindlægI ga°r aftes faldt hun pa° trappen og brækkede benet to steder. Jeg er lidt forvirret over, hvordan jeg skal oversætte denne sætning.. Er det: Yesterday evening she fell on the stairs and broke her leg in two places. eller: Last night she fell on the stairs and broke her leg in two places. ... -
Hvordan spreder en finanskrise sig fra land til land
ForumindlægHvis landene vi handler meget med f.eks. Tyskland og Sverige, ikke har penge, må danske virksomheder fyre deres medarbejdere, og de har færre penge at investere for Bankerne låner vel fra hinanden indbyrdes, også udenlandske. Hvis en bank låner masser penge fra en anden bank, og låner dem ud til... -
Samfundsfag integration problemformulering
ForumindlægHej derude. Jeg er i øjeblikket igang med at skrive en probemformulering til integration og indvandring inden for samfundsfag. Jeg er helt lost og har ikke helt styr på om det overhovedet giver mening. Jeg tager i mod alt form for hjælp, rettelser, forslag etc. Jeg har lige pt. skrevet det h...
