Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17381 til 17400 af 23683
-
Skriftlige karaktere - stx
ForumindlægVille bare hører om der er nogle der har fået deres skriftlige karaktere tilbage (stx) og hvordan det er gået?Det virker som om det er mange der har klaret sig dårligt i dansk, i hvert fald dem jeg lige har snakket med, så ville lige høre her inde hvordan det egentlig er gået også i andre fag self? -
køn, endelse, der die oder das?
Forumindlæghej... jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan man kan blive fuldstændig sikker på at ens tyske sætning er fuldstændig korrekt grammatisk. hvis jeg fx har sætning på dansk her:da jeg skal sættes sammen med en anden person, må jeg nok hellere også fortælle lidt om min fritid samt mine interesser... -
Problemformulering-Hjælp
ForumindlægPænt goddag til jer allesammen, jeg skal skrive en historieopgave, og har problemer med at skrive en god problemformulering. Min historieopgave skal omhandle pestens indflydelse på samfundet i middelalderen. Derfor vil jeg meget gerne spørge om nedenstående problemformulering lyder fyldestgør... -
Referat til eksamen - nogle der gidder at rette?
ForumindlægHer er et referat, jeg lige har bikset sammen - en der ville have noget imod at rette det? Der Text handelt von Thomas. Thomas erinnert, dass seine Eltern und ihn Ferien in CSSR machten. Als es plötzlich die Möglichkeit bestand, dass sie in den Westen kommen konnten. Die Eltern diskutierten die M... -
Kan det lade sig gøre at gå fra bio C-A og er det dumt at tage matematik B i 3g med et års pause?
ForumindlægJeg står lidt i den situation, at jeg går i 1g og har valgt studieretningen Engelsk A, Religion B, Samfundsfag B, da jeg tidligere aldrig har været glad for naturvidenskab eller matematik (har dog aldrig været dårlig til matematik). Da jeg så startede i gymnasiet, gik det op for mig, at jeg synes... -
HVAD BETYDER ............. !!!!!!
ForumindlægDestination Thyborøn Kulling Gori Provinsen moccasten -DET VILLE VÆRE EN STOR HJLÆP!! jeg fatter ikke en brik af sangen : Tv2 - Det er Danmark. Hvis du gør, må du meget gerne skrive. tak på forhånd. :) -
Lige startet i gymnasiet, svært, er det normalt?
ForumindlægHej, jeg er en dreng på 18 år, og jeg er lige startet på gymnasiet...og jeg synes det er lidt svært...jeg har valgt Mat A, Jeg kom til gymnasiet fra 10. klasse hvor jeg fik 10 i både årskarakter og eksamenskarakterne i de fag jeg havde (engelsk, matematik, dansk) og jeg vil gerne være læge....me... -
liberale idealer
Forumindlæghej alle :) jeg har et spørgsmål.. det er til min stil om partier og ideologier. men kan ikke rigtig færdigøre den. da jeg er i tvivl om en ting. 1) hvordan kan det være at danmarks liberale parti, ventre's politik er så forskellig fra liberalismens idealer?? det ville være super at få nogle... -
kilder til manhattanprojektet
ForumindlægMin problemformulering lyder således: Historie A, fyisk B a) Hvordan fungerer en atombombe, og i hvilket omfang havde den amerikanske regering forudset den ødelæggende virkning i Hiroshima og Nagasaki? b) Hvilke politiske og militære motiver lå bag den amerikanske regerings brug af atombombe... -
Synopsis.. Må man gerne læse dele af sin synopsis?
ForumindlægDet som man har skrevet i synopsis må man gerne sige det? eller skal man lave det hele om? -
Gradienten??
ForumindlægEr der nogen af jer der kan hjælpe mig med at bestemme fgradienten af h(x,y)=xye^x-2y i punkterne (2,1) Og Bestem den retningsafledede af h(x, y) i punktet (2, 1) i retningen bestemt af vektoren (-3, 4) Det vil være rigtig dejligt hvis nogen kunne komme med en god forklaring.. For jeg sider fakt... -
partiel differentialligning - numerisk metode
ForumindlægHej Allesammen. Jeg er igang med et projekt om en energibalanceligning lavet af Gerald R. North, og skal have programmeret en simulation. Min vejleder har fortalt mig, at jeg skal finde den numeriske løsning til ligningen, som ser ud som følger: C*(T/dt) = QS(x)(1-a(x))-A-BT+(d/dx)(D(1-x^2)(d/... -
Essay?
ForumindlægHvad ert et essay skriv det ned til mig please.. Har en opgave... På forhånd tak -billal -
Årskarakter klage!
ForumindlægJeg har netop fået årskarakterer (3.g - gymnasium) og er meget utilfreds med en enkelt, som jeg synes er helt urimelig! Kan jeg klage over en årskarakter, og hvordan gør jeg? - og, hvis ja, hvad sker der efterfølgende? -
Hjælp til komma
ForumindlægDette rim i strofe 5 har stor betydning for digtet, idet forfatteren konkluderer, at hun er ked af, at hun ikke savner sin eksmand. Er kommaerne sat korrekt? hvis ikke er der er sat korrekt er der så nogle der kan forklarer mig hvor de skal sættes og hvorfor. Tak -
Ny på gymnasiet
Forumindlæghej... Jeg skal starte på gymnasiet efter sommerferien og jeg kunne godt bruge nogle råd. - Hvis man gerne vil være elevrådsrepræsentant, hvordan foregår det så, på gymnasiet? Hvordan bliver man valgt og af hvem? - Hvad laver man i musik og hvad laver man i billedkunst? I må godt skrive andet... -
11 eller 13 i religion?
ForumindlægHej Jeg sidder her og terper og terper. Nu er der snart en ende på det hele tirsdag hvor jeg skal op i religion og få huen. Jeg har meget bruge for et 11 tal til at rykke mig 0,1 op i snit, og måske give mig en chance for at komme ind på mit drømmeuddannelse. Er der nogle rigtige kloge hoveder... -
Burde stoffer legaliseres?
ForumindlægBurde stoffer legaliseres, hvorfor / hvorfor ikke? Personligt går jeg ind for legalisering af alle stoffer, da jeg synes man skal have retten til at gøre hvad man vil med sin egen krop. Også rimelig underligt at de lader stoffer være der er blevet bevist et utal af gange til at være minde skaden... -
ABSTRACTS AND SUMMARY ! hjælp
ForumindlægJeg skal lave en abstrackt og summary udfra 3 artikler , hvordan laver jeg det. jeg ved ikke hvad det går ud på kan nogen hjælpe ! -
pKs og pKb-værdier
ForumindlægHej Er pKs for en syre eller pKb for en base noget, man bestemmer eksperimentielt, eller er det muligt at udregne det ved at kigge på stoffets opbygning e.l.? Kan man fx vurdere på baggrund af stoffets opbygning, om HNO2 eller HNO3 vil være den stærkeste syre?
