Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 17401 til 17420 af 75430
-
vektorer
ForumindlægHar fået en opgave for, som jeg har svært ved. Håber der er nogen der vil hjælpe. Hvis a=(3 over 5), angiv da det reelle tal t, således at ta er en enhedsvektor. -
Plzz tjekke om det er rigtigt -Samf..
ForumindlægHEEIII allesammen!. - ville blot hører om der er nogle som gider at tjekke om det er rigtigt dette jeg skriver, da det haster lidt hehe: - Kommuns.---------------Socialismen--------------Kapit. 1) ude i venstre (kommunisterne) har vi enhedslisten. 2) social-partierne i midten har vi: SF, SD, RV,... -
Hvilken kødpølse modellerer bedst menneskeligt væv?
ForumindlægJeg er ved at designe et forsøg til den fællesnaturfaglige prøve, og havde tænkt mig at bruge en slags kødpølse eller noget lignende til at modellere menneskeligt væv. Hvilken kødpølse opfylder dette formål bedst? Eller er der noget der ville virke bedre? -
hummer -
Forumindlæghttp://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/12/29/190753.htm?nyheder Hvad vil du gøre? -
ødipus fasen
ForumindlægHej Hvad betyder og hvad er ødipus-fasen kort sagt? Mette -
Levevilkår?
ForumindlægJeg har søgt i forummet og jeg fandt ikke rigtig noget om hvad levevilkår præcis er. Nogen som vil forklare det kort? -
Eksponentiel funktion
ForumindlægHejj. Jeg skriver angående en opgave om DK9;s gæld, hvor jeg skal finde fordoblingskonstanten. a = 0,09 T2 = log(2) / log(0,09) = - 0,28. Jeg vil bare spørge om en fordoblingskonstant kan give et negativt tal. Og hvis det kan, hvad skal jeg så skrive som tekst til resultatet. ... -
Lommeregner - Har problemer med at taste ind
ForumindlægHej. Jeg skal sætte nogle tal ind, så jeg kan regne mit regnestykke ud, men kan ikke finde knappen på min Tl-30XS lommeregner. Regnestykket ser således ud: 14000(1+0,07)-3 Jeg ved på forhånd resultaltet = 11.428,17 kr. Men, hvordan taster jeg de -3 ind på lommeregneren? Endvidere, ... -
Uddannelsesvalg
ForumindlægHej! Er lige blevet student, og skal til at søge uddannelse. Men er virkelig i tvivl mellem to uddannelser, har nemlig både sundhedsteknologi og medicin med industriel specialisering i hovedet.. Nogen som evt læser til det, eller anbefale en af de to ovennævn... -
Nok til 5min - Eksame mundtlig engelsk?
ForumindlægGuns and violence My topic: School shootings Why did I choose this topic? Interest Know more about it How can we stop the school shooting? Security in school Focus on students Easy access to guns Children and guns Gun laws (NRA) Violence in video games What causes school shooting? Hatred B... -
Vektorer - hjælp
ForumindlægHej studieportalen Er der nogen der har mulighed for at forklare, hvordan jeg kan løse opgave a? Har svært ved at komme igang, -
Et kvadrat
ForumindlægHej! Jeg har vedhæftet en opgave. Jeg har løst a9;eren, men hvordan løser jeg b9;eren? -
SRP - Ideer til emne?
ForumindlægHej Er der nogen som kan give mig ideer til, hvad man kan skrive om i matematik A og fysik B eller Matematik A og historie A. Jeg har kigget lidt på nettet, og der kom bl.a. noget med grækernes matemtik, men det sagde min historie lærer, at det ikke var nogen god ide. Og i fysik fandt jeg noget ... -
Tysk sætning
ForumindlægHej! Hvordan siger man: Siden 2004, har Chelsea haft 10 trænere. Jeg har sagt: Seit 2004, Chelsea haben 10 Trainer gehabt. Jeg ved bare ikke om det er rigtigt. Håber i kan hjælpe! -
forbehold
ForumindlægHej, hvordan kan man argumentere for og imod de danske EU-forbehold? -
differentialregning
ForumindlægHej, jeg sidder med følgende funktioner, som skal differentieres: a) f(x) = 9*exp(4x2+2)3 - 6x b) f(x) = 9*exp((4x2+2)3) -6x c) f(x) = 9*exp(4x)*6x Jeg har ingen anelse om, hvordan jeg gør, især fordi jeg er i tvivl om der er tale om sammensatte funktioner eller ej, så ville høre om der er nogen,... -
Monotoniforholdene
ForumindlægBestem monotoniforholdene for funktionen f(x) = - x^3 -3x^2 +9x Altså det jeg har gjort er at først differentiere jeg ligningen dvs. f9;(x)=-3^2-3*2x+9 f9;(x)=-3x^2-6x+9 tangenthældningen er 0, dvs jeg sætter ligningen lige med 0 0=-3^2+6x+9 hvordan kommer jeg videre ? -
Ramadanen
ForumindlægHvor mange af jer har hørt om at Næstved Gymnasium & HF overvejer at flytte 3 feriedage til november, så muslimerne på skolen kan holde ramadanen? -Og hvad er jeres holdning til det? Godt Nytår! -
forskrift for et andengradpolynomium
ForumindlægNår jeg i en opgave får afvide, at jeg skal finde en forskrift for et andengradpolynomium, som har rødderne 5 og 9, samt at punktet (7,4) ligger på grafen, hvordan skal jeg så gribe det an ?? -
brøkregning
Forumindlæga) 1/4 af 216 er ___ ? b) 4 1/4 - 2,5 ____ c) 28 1/2 - 9 3/4 ____ Nogen som kan hjælpe mig med at løse opgavene.
