Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 17401 til 17420 af 26896
-
engelsk
ForumindlægHej..bare et enkelt spørgsmål...hvad vil det sige at skrive "a commentary of a text"??på forhånd tak!! -
SRP om fourierrækker
ForumindlægJeg sidder og er ved at skrive SRP og har fået afvide at jeg skal bruge partiel integration til at hjælpe med at udvikle en konkret fourierrække som savtakfunktionen. Er der nogen der kan hjælpe mig, helst hurtigst muligt :) -
opdrift og tyngdekraft
ForumindlægJeg skal finde størrelse og retning af den kraft, som påvirker en dykker når han har en tom dykkerflaske og når han har en fuld dykkerflaske. Jeg ved, at jeg skal bruge formlerne Fop = ρ*V*g og Ft= m*g og densitet er af vand. Men skal jeg lægge vægten af flasken til rumfanget af den både i de... -
Svære Fysik opg, (Igen) (Kalle, Se Her)
ForumindlægDet er snart ikke en hemlighed at jeg ikke er særlig god til fysik, og da jeg får sådan en god hjælp herinde, spørger jeg lige igen. Så her er et par opgaver fra Orbit 2, og hvis der er nogle som kan hjælpe mig med at forklarer hvordan jeg skal bærer mig ad, og hvikle formler jeg skal bruge. Så v... -
TI89-Matrix
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at arbejde med matricer på min TI89. Hvordan kan jeg løse et linærtligningssystem eller finde determinanten på en matrice...TAK -
f(x) og fmærke
ForumindlægFiguren viser graferne for funktionerne f(x) og f'(x). Gør rede for hvilken graf der hører til hvilken funktion. Synes ikke der er nogle tal at forholde sig til, derfor er jeg på bar bund. -
optisk aktivitet
Forumindlæghey folkens Er der nogen der hurtigt gider at skrive kort om et optisk aktivt molekyle....gider ikke at slå det op (er for doven) I behøver ikke svare hvis I også er dovne, men hvis nogen har det i hovedet ville det jo være perfekt.mvhkyllerylle -
Kildehenvisning/citat
ForumindlægHejNogen som kan fortælle mig om både kildehenvisning og citat skal stå i en fodnote ? For jeg har rigtig meget tekstdokumentation. Må man så gerne bare skrive f.eks. .....(s. 45 l. 2) ?? Eller skal man skrive: ..... 1 og så sætte det det ned i fodnoten?Og det samme spørgsmål omkring citater, vil... -
liniær sammenhæng
ForumindlægHvad mener man med:liniær sammenhæng? -
raketligning
ForumindlægDa min lærer gennemgik raketligningen/ligningerne (siden der er flere interessante ligninger) bemærkede han ved en af dem, at tiden ikke indgik som en variabel, således, at det altså var ligemeget over hvor lang tid man udsendte sit brændstof, da man til sidst altid vil ende med samme hastighed... -
Hvilken fordeling er det (statistik)
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive statistik opgave, og er lidt i tvivl om hvilken fordeling der er at tale om når vi har et antal observationer som repræsenterer en andel af noget? Altså, vi har har udvalgt en stikprøve, og resultatet er en procentsats (ex. antal udlændinge i en klasse). Det er altså i... -
Ligning
ForumindlægHej har forsøgt flere gange at løse denne ligning, men er stadig væk ikke nået frem til et rigtigt resultat. Ligningen er: 5(x+7)-2(x-9)=6x+2(8-4x) -
funktioner
Forumindlægfuntionen ft er bestemt ved:ft(x) = tx^2-2x-(t-4) , E tilhører Rtegn grafterne for f0,f-1 og f1 på grafregneren, og vis, at der findes punkter, der for enhver værdi af t ligger på grafen for ft..???? -
Pladetektonik
ForumindlægHej :) Jeg sidder og læser lidt om pladetektonik. Jeg kan forstå jordskælv, vulkaner samt tsunamier og hvordan det hænger sammen, herunder hvordan jordens indre er opbygget. Det jeg ikke kan forstå eller finde en sammenhæng i, er hvad teorien om pladetektonik har med jordskælv/vulkaner at gøre. o... -
SuperGravitions-teorier, Plancklængde
ForumindlægSå du skruer vi op for niveauet i det her forum - to the max :D !Spørgsmål: Vil SuperGravitionsteorier medføre anden tolkning af Einsteins teorier i kraft af plancklængden ?Teori:Vi ved at der for rummet gælder Planck-længde ligningen: L^3 = (\\frac{slash{h} \\cdot G}{c^{3}}^{3/2}, som et absolut... -
reaktionsbrøk og enhed?
ForumindlægHola! Er der eventuelt en, som kan hjælpe med disse to delspørgsmål, som er blevet vedhæftet i denne tråd? Mange tak på forhånd! -
da/samf. drageløberen
ForumindlægHej Ville lige høre, om man man kan skrive om Drageløberen i AT (rejser) og så skrive i samf. og dansk. Men hvordan? Nogen ideer? Amir rejser jo i eksil, mens Hassan bliver i Afghanistan. Amir kommer senere tilbage. Kan man lave noget samfundsfag om styreformer. Eller måske etik eller sociologi? ... -
Hjælp til sinus
ForumindlægHej :) Jeg har fået en opgave med formuleringen; "Gør rede for hvordan sinus i en retvinklet trekant kan udtrykkes ved to af siderne i denne" Menes der bare at jeg skal forklare om enhedscirklen og at sinus ligger på y-aksen? Jeg er lidt forvirret :/ På forhånd tak! -
Korrekt tysk?
Forumindlæger det her korrekt skrevet?Petra hat eine echte Seidenbluse gekauft. Sie hat fünfzig Mark von es bezahlen. Sie weiß nicht wenn sie der Seidenbluse anziehen will, vielleicht wenn sie wieder zum Arbeitsamt geht um eine neue Arbeit zu hören. Ich glaube der Seidenbluse bedeutet sehr viel führ ihr, we... -
Funktioner
ForumindlægJeg forstår ikke disse to opgaver, hvordan skal man gøre og hvad skal man gøre. PÅ FORHÅND TAK.
