Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 17441 til 17460 af 75430
-
Film
ForumindlægHej Har set filmen "Mickybo and Me", vi skulle så skrive hvad vi tror der vil ske med dem gennem 30år. Har rettet den, men er der nogle der alligevel vil se på den? På forhånd tak I think this happen during this 30 year: The bridge is spear and the Catholics can’t get over to th... -
Oversættelse af små sætninger
ForumindlægHej! Jeg bare lige høre, om der er nogle som er VILDT gode til spansk, som har lyst til at tjekke dette igennem, og se om det er korrekt? :) 1. Antonio Ramírez og hans kone Carmen er lige kommet ind på en restaurant. - Antonio Ramírez y su esposa Carmen acaba de llegar en un resta... -
Redegørelse for funktion
ForumindlægHej,Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til følgende opgave(r):******************************************En cirkel har centrum i O(5,0) og radius 4.a) Vis, at cirklen går gennem punkterne A(1,0), B(5,4) og C(9,0):Dette har jeg gjort ved at beregne afstandene |AO|, |BO| og |CO|, og fundet frem til at ... -
Forkorte brøk?
ForumindlægHej! Jeg har fået opgaven (5x2+10x)/15x og skal forkorte den. Jeg kan huske, vi i klassen brugte en speciel metode, men jeg har fuldstændig glemt, hvad den går ud på, og hvordan jeg kommer videre herfra. Jeg tror, man startede med at splitte brøken op, men ellers er jeg blank? Nogen, der kan hj... -
Bestem førstekoordinaten til hvert af punkterne A og B
ForumindlægHej, jeg sidder med den her opgave og kan ikke hitte ud af det. Jeg er klar over, at tangentensligning er y=f(x0)+f9;(x0)*(x-x0). Jeg ved også, at hældningskoefficienten, 9, svarer til f9;(x0). Ellers ved jeg sgu ikke lige.... Jeg har løst opgave a) til at være x1=-3, x2=1 og x3=4. Hjæl... -
Multiplikation af tal ???? ://
ForumindlægJeg har en opgave foran mig som skal imorgen, men fatter den ikke. Er der en der vil hjælpe mig med følgende. Teksten lyder således: "Babylonierne brugte flg. formler til multiplikation af tal; ab=(a+b)^2/4 - (a-b)^2/4, Eftervis formlen. Udregn 9*7 vha. formlen" Håber I vil hjælpe, da j... -
Skriv dit yndlingscitat/yndlingsordsprog!
ForumindlægHejsa!Jeg har om citater og ordsprog i dansk og vil meget gerne høre dit yndlingscitat eller yndlingsordsprog. Du må gerne komme med din helt egen version eller ændre lidt på et originalt.Fyr løs! :-) -
Stort pensum?
ForumindlægHej. Jeg behøver et alvorsord/realitycheck fra nogen der har gået på universitetet. Jeg læser et sprogfag og jeg er normalt ret godt med karaktersmæssigt, men jeg har været tvunget til at udsætte en eksamen (re-eksamen) simpelthen fordi jeg kæmper med at forberede mig. Faget er et valgfag på ét s... -
For tidligt at tænke over det?
ForumindlægHej Jeg går i 7. klasse og jeg tænker ret meget over min uddanelse, karriere og sådan noget. Synes I det er for tidligt at tænke over det eller hvad? -
Debat af 7-trinsskalaen
ForumindlægNu har vi i et par år haft den nye skala, og der er meget delte meninger om den.. Generelt så føler jeg, at folk er lidt utilfredse med, at der er et for stor et skridt fra 7-10 og fra 4-7 Endvidere mener mange, at karakteren -3 er helt henne i vejret. Jeg selv mener, at den nye skala er god no... -
Gode tips til fremlæggelse?
ForumindlægHej!Jeg skal fremlægge her på tirsdag, og så vil jeg lige høre om der er nogen der har nogle gode tips eller idéer til når man skal fremlægge?Og er der noget som man, for alt i verden, ikke bør gøre?VH.Viskelæder -
lærer på gymnasiet
ForumindlægHej! Hvor stor er chancen for at man får en ny lærer på gymnasiet? Jeg går i 1.g og har en matematik lærer, som jeg overhovedet ikke bryder mig om. -
Læseforståelse gennem afkodning og læseforståelsesstrategier
ForumindlægHej! Jeg er snart færdig med min udd. på VIA UC Aarhus. Meritlærer i Dansk og Geografi som liniefag. Nå men må til spørgsmålet:-) Jeg skal op i Dansk mundtlig hos Benny Bang Carlsen - en iøvrigt meget meget dygtig lærer (Phd.) som har en helt enorm viden. Han har været en sand "mester" ... -
Hjælp til matematik
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med dette matematik så er i virkelig søde 1. Forkort brøk: 2 X +2X --------- 4X + 8 2. Reducere: 3 -2 8a* b*a -------- 2 (2b) 3. 2 2 omskriv: 4x -12x + 9 til formen (ax+b) 4. forkort brøken: 2 a - 6a+... -
hjælp til samfundsfagsopgave
ForumindlægJeg er igang med en samfundsfagsaflevering, men mangler lidt hjælp og inspiration til hvordan jeg skal bære mig ad med at besvare følgende tre punkter fagligt og korrekt. Jeg er ikke den store politisk-interessede person (men vil gerne blive det (!!!!)), derfor søger jeg inspiration til at få mig... -
Optagelsesprøve
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve i næste uge, i dansk, engelsk, matematik skriftlig/elektronisk. Hvordan kan jeg forberede mig? -
Retfærdighed og straf
ForumindlægHej Er der nogen der har skrevet noget om udvikling af den danske og franske straffesystem og kan hjælpe mig med at få nogle inspirationer til min projekt? -
Rettelse
ForumindlægNogle der gider at rette disse linjer?(Dansk-Tysk)Dansk:1) Min søster, Sabine, er tysker.2) Min bedstefar og bedstemor var også tyskere.3) Min far er tysker.4) Min mor er tysker.5) Er i søskende?6) Nej, vi er ikke søskende.7) Vi er bare gode venner.8) I går var mine forældre i Berlin.9) De var sa... -
Universitet + adgangskrav
ForumindlægHej Jeg kunne virkelig godt tænke mig at læse til odontologi (tandlæge) her efter sommerferien. Adgangskravene for odontologi er følgende: For at blive optaget på odontologi skal du have en studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere teknisk eksamen (htx), højere hand... -
Fri år?
ForumindlægJeg gør det kort! På nuværende tidspunkt går jeg i 3.g og synes mit liv er det værre rod. Min studievejleder ved besked. Jeg har fået lov til at tage orlov, hvis jeg vil. Dvs. det her år kan jeg bruge på noget andet og få rettet op på tingene, og så må jeg tage 3.g om næste år, hvor vilkårerne er...
