Søgning på: billedkunst c noter. Resultater: 17481 til 17500 af 73643
-
syre-basetitrering_DEN RIGTIGE - HASTER!
Forumindlæghej. ( kom ved en fejl til at lægge et indlæg ind inden jeg var færdig med det, så her kommer det FÆRDIGE indlæg": jeg håber virkelig at i vil hjælpe mifor har et KÆMPE PROBLEM! det drejer sig om "august 1993 opgave 1 b)" i bogen "studentereksamensopgaver i kemi". det han... -
Ejendomsforbehold
ForumindlægHej. Er der nogen som kan fortælle mig hvorfor resultatet bliver som det gør i de 2 nedenstående opgaver? Opgave 1: A sælger til B sit TV-apparat, som B ønsker skal sættes op på sønnens værelse. A sælger det på kredit og med ejendomsforbehold. B sælger det videre til C, der slet ikke ved, at det... -
2. Eurostar
ForumindlægDet er opgave b og c jeg ikke kan finde ud af. ved ikke om jeg bare skal sige Ekin(før)=Ekin(efter), men eftersom farten blir nul bliver Ekin(efter) lig 0??? Eurostar er et højhastighedstog, som kører turen London-Paris på lidt over 2 timer. Undervejs passerer toget Den Engelske Kanal gennem en ... -
Bariumsulfats opløselighed i saltsyre
ForumindlægHej medstuderende. Jeg arbejder på en rapport omkring uorganisk kemi, hvor jeg ser ud til at sidde i klemme ved det sidste spørgsmål, der lyder som følgende; Hvad er opløseligheden af BaSO4 i vand? - per opslag 1.1 x 10-10. Beregn opløseligheden af BaSO4 i 4 M HCl. Jeg har forsøgt mig med at op... -
Hjælp til opgave om en kvadratisk kasse med sidelængen x og h...
ForumindlægHej alle :) håber I kan hjælp mig, for er gået lid ti stå.. En kasse med kvadratisk bund med sidelængden x, målt i cm, og højden h, målt i cm, er lavet af et materiale A til siderne og et materiale B til låg og bund. Prisen for materiale A er 2 kr. pr.cm3 og prisen for materiale B er 3 kr. pr.cm... -
Mendels genetik
ForumindlægHej :) Jeg har en opgave til på Mandag men har rimelig travlt i weekenden så ville lave den færdig idag men der er desværre 2 af opgaverne som jeg ikke kan huske hvordan man laver måske nogle af jer kunne hjælpe mig med at få hukommelsen på gled? Her er opgaverne: 1) P: Rød * Hvid F1: ... -
4 andengradsligninger
Forumindlæga)x^2-2X+1=0 b)3x^2-x+7=0 c)-x^2+x-1=0d)2x^2+x-1=0 -
Areal
ForumindlægTrekant ABC: A(5,1), B(9,4), C(1+2t,3+t) Jeg skal beregnde de værdier af t for hvilke arealet af trekantABC er 10. -
Finde højden i en vilkårlig trekant
ForumindlægJeg sidder med en vilkårlig trekant, hvor jeg skal finde højden. Den hedder A = 72o a= 4,65 b= 4,1 c= 3,8 Areal = 7,41 -
Vektor/trigonometri
ForumindlægJeg har fået denne opgave ... og jeg er virkelig i tvilv omkring, hvordan jeg skal gribe den an!!?? I en ligebenet trekant ABC har |AB|=|BC|=10 og |AC|=12 a) Der skal man bestemme vinklerne i trekanten og det ville jeg gøre ved hjælp af cosinusrelationerne og vinkelsummen Endvidere er der e... -
Spørgsmål og en smule hjælp.
ForumindlægHar vedlagt et billede af min opgave. Først : Er det regnet korrekt ud - både a, b og c ? (håber ja) Dernæst : Hvordan regner Jeg lige spørgsmål d ud ? -
vektor
ForumindlægCirkel har centrum i C(2,3) og raduis r=4 Linje m har ligningen 4x-2y+18=0 Vis, at m ikke skærer cirklen. -
Navngivning???
Forumindlæghåber der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig???hvad giver propansyre + ethanol ---> er det (propylproponoat/ propansyrepropylester) ???C-C-C(=0)-C-C-ved ikke hvad det skal hedde på højre side af reaktionspilen. -
carbonhydrider
ForumindlægHej. Hvordan finder man ud af om der er tale om alkaner, alkener eller alkyner? jeg ved godt at hvis der er enkeltbindinger mellem C-atomerne hedder de alkaner (C–C), hvis der er dobbeltbindinger kaldes de alkener (C=C) og tripelbindinger vil blive kaldt alkyner (C≡C). Men hvordan ka... -
vinkelhalveringslinje?
Forumindlæghej Jeg har en givet trekant med oplysningerne: b=8 , a = 6 , c = 7,21 og C = 60. Jeg skal beregne vinkelhalveringslinjen fra vinkel C, som går fra C=60 til linjestykket AB (c) Men hvordan gør jeg? Håber i kan hjælpe. -
reaktionskema!!
Forumindlægfremstilling af: propan-1-amin(NH2-C-C-C) ud fra propan-1-ol(OH-C-C-C) C3OH + NH2 -HVILKEN SYRE-> C3NH2 + ???? OH- er ikki en leaving gruppe, men ved ikke hvilken syre jeg skal bruge!!! HASTER!! -
Værdien af brøk til laveste orden
ForumindlægHej, Jeg vil gerne spørge hvad der menes med flg spørgsmål: Find værdien af 1/(r+c)-1/(r-c) og 1/(r+c)+1/(r-c) til laveste orden i r/c Er det en taylorudvikling? Mvh -Mikkel -
omskrevet cirkel
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med at løse denne opgave?Trekant ABC har vinkelspidserne A(-3,-1), B(1,5) og C(5,1)Bestem en ligning for trekantens omskrevne cirkel. -
kemi eksamen..
Forumindlæghey.. Jeg skal op til kemi eksamen efter jul, på c niveau. Så ville lige høre om nogle af jer har været oppe i det, og hvis ja hvordan foregik det.. mener med hensyn til da i skulle vise forsøget osv.. hva gjorde i.. :-) -
Varmekapacitet
ForumindlægI en beholder haves 150 g væske.Bestem den samlede varmekapacitet af beholder og væske.Temperaturen af beholder stiger fra 0 til 32 grader C. på 2 mins.Nogle som kan give et hint til denne opgave? tak
